{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

Overgang til trav fra galop. {{forumTopicSubject}}

Ja. Sputnik har haft voldsomme problemer med sin balance i galop, men dette er blevet meget bedre og han løber ikke nær så meget med mig. Nu er problemet så at når vi laver overgang til trav fra galop, tager han hovedet op. Han er i forvejen meget svær at stoppe i galoppen, og dette gør det ikke meget bedre at han så tager hovedet op, og tonser afsted i trav. Kan i nogle gode øvelser, eller har i nogle gode råd til hvordan jeg kan træne det, så det ikke bliver så problematisk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overgang til trav fra galop.
  • #1   25. jan 2012 Der er ikke andet for end at blive ved med at øve det igen og igen, han mangler helt sikkert styrken og mere ballance til at blive i holdning, og komme så lang tilbage i galoppen at han kan lave en go overgang. Jeg kæmper selv lidt med det på min hest, da han mangler styrke, og en smugle ballance smiley

    Bare hold hovedet højt, det skal nok komme smiley


  • #2   25. jan 2012 Kort din hest helt op før du laver overgangen, husk at læn dig tilbage, og lad vær' med at bruge hænderne for meget i overgangen, da det at du trækker i hestens mund for at det skal stoppe, skaber uro, og kan få hesten til at tage hovedet op, prøv at klem mere med knæene, som i en halv parade (:

  • #3   25. jan 2012 forberedelse forberedelse forberedelse er nøglen til alle øvelser....!


    Du VED du har en hest som reagere sådan og sådan og sådan, så det er med at forsøge at komme den i forkøbet og træne den væk fra det mønster du gerne vil væk fra...

    Havde jeg en hest som gjorde som din ville jeg:

    Ride rundt i en god arbejdstrav (ikke for langsom, og ikke for hurtig)... Når jeg kommer til et hjørne, ville jeg runde hesten ind ad (samtidig med støtte på udvendige tøjle selvfølgelig)... Lave en halv parade idet den er rundet ind ad (og BLIV i rundingen indtil den er der ærligt)... Når hesten er ærligt rundt omkring indvendige schenkel, ville jeg lave en halv paradem sætte mig på indvendige sædeben (HUSK stadig at sidde lige, men blot vægten på indvendige sædeben)... og samtidig med vægten på indvendige sædeben, ville jeg ligge galop hjælpen....

    Så ville jeg galopere lidt, og hurtig tage den ned i kontrolleret trav/skridt igen, og give hesten lidt "tænke pause"...


    Jeg "arbejder" ud fra at jeg synes det er bedst at det er DIG der tager hesten ned i trav INDEN det går galt... for hvis det er hesten der selv beslutter "nu slår jeg i trav" eller "nu stikker jeg af", så lære hesten ikke noget af det..

    Men at det er DIG der tager alle beslutningerne..

    betyder det at du kun kan galopere 2 meter inden du skal forebygge problemerne og tage ned i skridt - så gør det... for til sidst finder hesten ud af, at det er dig der "bestemmer", og du vil få bedre kontrol...


  • #4   25. jan 2012 jeg har lige et spørgsmål til emnet:

    Hvordan støtter man bedst hesten i overgangen?


  • #5   25. jan 2012 og ALDRIG glemme at ride dine overgange smiley

Kommentér på:
Overgang til trav fra galop.

Annonce