{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Genoptræning efter 2 mdr halthed flænge ved koden {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er smiley
Jeg har brug for noget hjælp til genoptræning smiley

Min dejlige DSP hoppe på 14 har nu stået stille i 2 måneder grundet en flænge hun fik ved koden da hun var fri i ridehuset og vi var jo så bange for at der skulle være sket noget med senerne inde i benet men da hun ikke var halt og kun havde en rimlig stor hævelse kunne vi og vores dyrelæge ikke få det til at give mening... Hævelsen er nu helt væk og hun halter stadig ikke så nu skal hun igang igen.
Hun er en utrolig frisk pony og der skal bare være gang i hele tiden. Hun har aldrig været skadet før og hun er en sej pony der hurtigt kommer sig, hun har stået 2 år og det tog hende 2 måneder at komme i super form igen smiley
Hun har slet ikke været på fold i den tid hun har stået da vi jo ikke kunne vide om der var noget galt inde i benet...

Hvor lang tid vil det tage at genoptræne hende?
Og hvordan skal vi lægge ud? Hvordan skal vi begynde?
Jeg snakker selvfølgelig også med min dyrlæge om det her smiley

Mvh Alberte smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genoptræning efter 2 mdr halthed flænge ved koden
  • #1   3. mar 2012 Man siger at genoptræningen skal tage lige så lang tid som hesten har stået stille smiley
    Min havde stået stille 6-8 måneder da jeg fik ham, så det var helt fra bunden!

    Vi startede med skridtture, 20-30 minutter hver dag de første 3 uger smiley Så satte jeg én runde trav på hver 3. dag, indtil vi var oppe på at trave 10 minutter, herefter har jeg langt 5 minutter til hver 14. dag smiley
    Jeg tror jeg startede på galoppen efter 2 måneder? En runde på hvert volte, og så en runde mere på hver 5. dag.


  • #2   3. mar 2012 Hejsa

    Jeg har brugt denne her. Den er super go.

    (link fjernet)


Kommentér på:
Genoptræning efter 2 mdr halthed flænge ved koden

Annonce