{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.090 visninger | Oprettet:

Opstart af unghest 09'er!gør jeg det rigtigt? {{forumTopicSubject}}

Min hest bliver 3 til juni. De sidste 2 måneder har vi lavet en del jord arbejde, men gør jeg det rigtige? Dette er min 1. Unghest så man bliver så let i tvivl undervejs, så har brug for lidt råd, kommentarer til arbejdet.

Som det er nu lystrer han kommandoer for ståå, trave, wåååå for for at sænke farten, uden at stoppe op. Jeg kan røre ham alle steder, han sænker hovedet for et let tryk, og vi kan lave en fin join up.

Arbejdet: vi går ture i skoven 2-3 gange om ugen a ca 5 km. 1 gang kommer han i longe eller laver bomarbejde, max 20 min pr. Gang. Mht. Longearbejdet som foregår i kapsun så er han ved at være sporet rigtigt, og han slapper fint af, langsom trav, jeg presser ham ikke i tempo. Dette går fint, men meget af tiden i traven så støvsuger han nærmest jorden, traver med meget sænket hals, men er det ok?? Eller går han for dybt så det ikke får aktiveret ryggen ordentligt??

Alt i alt virker han hver dag glad og modtagelig for det jeg byder ham. Jeg skal til at løsspringer ham hver 14. Dag, og det vilmerstatte den ene gåtur i skoven. Skal selv sætte det hele op så er det ikke nok med et kryds spring og et lodret spring?

Har ligget på ham ca. 15 gange og det rører ham ikke . Jeg er sådan i tvivl om, jeg skal starte med at ryttervtilvænne ham i juni eller vente? Han vokser ret ens , se evt fotoalbum fra 3/2012.

Lad mig høre din kommentar eller et godt råd. Hvad er næste step i træningen udover at komme på ryggen af ham, og hvornår.
Mange tak :0) ( sorry det blev en lang smøre)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstart af unghest 09'er!gør jeg det rigtigt?
Kommentér på:
Opstart af unghest 09'er!gør jeg det rigtigt?

Annonce