{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Rebgrime til ridning... {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen :). Da jeg snart har fødselsdag er jeg igang med en ønskeliste. Sider og kigger lidt på de forskellige udstyrs sider og falder over den her rebgrime med tøjler fra Hooks.dk: http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=410408


Er der nogen der har prøvet sådan en rebgrime og har noget erfaring med hvad der er godt og skidt ved den? Og self. om den er god at ride med og hvor den ligger trykket på hestens nakke og hovedet generelt? Jeg er nemlig igang med at skulle til at genoptræne min hoppe Desiré, men dette SKAL være bidløst, og så skal det ikke lige være verdens dyreste udstyr da jeg jo ikke ved hvor længe jeg har den gamle dame endnu ;').

Hvilket bidløst ''hovedtøj'' vil i ellers foreslå? Hvad er godt for hesten og hvad støtter bedst? Jeg er totalt nybegynder med bidløst, men vil gøre alt for at min hest har det godt :). Så hvis i ville hjælpe ville jeg bare blive så glad! smiley

Mange håbefulde hilsner Amalie smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rebgrime til ridning...
  • #1   14. apr 2012 Til enhver tid en sidepull eller en akademisk kapsun smiley
    Det er det eneste fornuftige hvis man gerne vil ride lidt dressur, kunne stille hesten osv smiley


  • #3   14. apr 2012 Startede selv ud med rebgrime, sog var mine tøjler bare bundet i den lykke det er under hestens hovede. Men det har fungeret rigtig fint smiley Dog skiftede jeg til en sidepull, fordi at rebgrimen gled lidt for meget rundt på hovedet, medmindre jeg rettede det ind nærmest hver dag smiley
    Men det fungerede fint smiley Og synes det kunne være en fin løsning hvis du ikke vil ud at investerer for meget smiley


  • #4   14. apr 2012 Det er en okay løsning vis du ikke vil ud i de dyre trenser smiley har en selv og råder dig til at købe et stykke lammeskind og sætte på næsen da det er der trykket fra den er og da tovet kan virke lidt skarbt smiley

  • #5   14. apr 2012 Den du linker til er egentlig bare en sidepull i reb og er noget fjol at ride med. Den glider rundt hvis du prøver at stille hesten og virker kun optimalt hvis du tager lige meget i begge tøjler.

    Så hellere købe en rigtig sidepull smiley


  • #6   14. apr 2012 Jeg har en elev, der har den der - og jeg synes den er nytteløs. Den glider rundt, når hun prøver at stille hesten og har hverken noget godt stop eller drejesignal.

    Jeg vil i stedet anbefale en alm. rebgrime med tøjler sat fast i bunden - eller allerbedst en sidepull.


  • #7   14. apr 2012 Tak allesammen smiley


    Hvis jeg evnt. vil bruge en sidepull, kender i så nogen der ikke er sygt dyre? Dés er jo en gammel dame og hvis nu hun pludselig krydser regnbue broen og jeg skal have en stor hest, ville det jo være lidt ærgeligt at bruge mange penge på det =). Og hvad er det gode ved en side pull? :]


  • #8   14. apr 2012 Jeg vil klart anbefale den fra Averød Rideudstyr.

    Læs lidt om det her:
    (link fjernet)


  • #9   16. apr 2012 Prøv at se på www.rebgimer.dk, der er både sidepulls og rebgrimer smiley

Kommentér på:
Rebgrime til ridning...

Annonce