{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Hiver utrolig meget når jeg longere? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere.
Min hest laver aldrig unoder mens jeg longere, så det kan ikke være derfor smiley

- Jo ser i, min hest hiver UTROLIG meget i longen når hun galopere f.eks. men også nogle gange i trav og det gør utrolig ondt i fingrene.
Det er mest på venstre volte, på højre er hun lidt mere stiv, så der hiver hun mindre.

Det er lige meget hvor lang snor eller kort snor hun har, hun hiver lige meget smiley

Hvad betyder det? Og hvad kan jeg gøre?
- Det gør nemlig hammer ondt og holde så meget fast i hende, når hun egentlig bare løber rundt helt afslappet smiley




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hiver utrolig meget når jeg longere?
  • #1   21. apr 2012 (link fjernet)

    "Hvad er "naturlig skævhed" ?


    Alle heste er født med en naturlig skævhed .... en "håndet-hed" om man vil - altså som hos os mennesker, som oftest er stærkest i den ene arm - eller skulder.
    Det medfører, at det er mest naturligt for hesten lægge vægten på forparten - altså på den stærkeste skulder - som også er den, som hesten er "skæv" i.

    "

    Tjek evt. ARR gruppen herinde, under grupper.


  • #2   21. apr 2012 Tror ikke rigtig på skævhed, eller det er hun nok, men hun har aldrig rigtig hevet så meget i mig som hun gør nu!

    Hun er dækket ind med kiropraktor.

    smiley


  • #3   21. apr 2012 hvad sker der hvis du longerer den uden line (i en rund indhegning) ?

  • #4   21. apr 2012 Så kigger hun udaf for det meste, men hun er rigtig ukoncentreret når jeg ikke har line på smiley




  • #5   21. apr 2012 hvor tit longerer du, og hvor længe, hvad gør du for at gøre træningen interesant? hvad gør halen ? en skæv hale kan jo betyde alt fra dårlig balance til ømhed...


  • #6   21. apr 2012 Dårlig balance, en øm muskel eller sådan noget, vil jeg gætte på. Når volten bliver større (Når hun trækker)=mindre skal hesten stille/bøje sig. Og hvis hesten er stiv eller har en øm muskel, så gider de ikke bøje/stille sig.

  • #7   21. apr 2012 Ville evt. Skie kiropraktor hvis denne siger du ingen problemer har. Enten står du forkert, kan jo godt være dine skuldre ikke er i rigtig vinkel. Og ellers lyder det til den ikke kan holde balancen. Hvis den ikke vil longere havde den taget den ligeud.

    Så var jeg i dine sko, ville jeg prøve en anden kiropraktor og få en anden vurdering selv om det ikke er sjovt og det er dyrt. Men jo mega øv hvis man reelt betaler til en der ikke er dygtig nok.


  • #8   22. apr 2012 Kia V: Longere næsten hver dag, for hun har haft skade, såsom muskel smerter, men de er gevaldigt forsvundet og det kan man se på hende! For når hun hiver, så er hovedet nede ved jorden..
    Jeg laver mange overgange, og ændrer altid størrelsen og retning på volten smiley
    Halen ser lige ud og normal ud.

    Karen: Hun har haft problemer før, men de skulle meget gerne være væk nu smiley Det kan ses. Det er faktisk mest når volten er mellem stor/lille.

    Tina C: Har allerede skiftet 2 gange.. Har en rigtig god nu smiley


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #9   22. apr 2012 Min kiggede også udaf, især på den ene side, og gjorde det samme som din med bare at trække. En dag lod jeg mærke til, at han gik med hovedet lidt på sned (kunne kun lige anes), igen mest på den ene volte. Så fik han tandlæge og det hjalp lidt. Han havde også dårlig balance, og i takt med at den blev bedre, gik han også bedre (uden at trække) i longen. (-:

  • #10   22. apr 2012 Tror også at det er balancen, for hun er bare en stor fed klump over bomme, men har virkelig trænet meget longe, så kan ikke forstå det smiley

    Hun er også dækket ind med tandlæge smiley



  • #11   23. apr 2012 Det tager længere end lang tid at træne balance, synes jeg... prøv at kigge på dual aktivering,(dual aktivierung) der er en del på tysk, så kan du varriere din longering på nye måder. jeg har lavet kegler af malede sodavandsflasker og "bomme" af stof fyldt med gamle plastsække.

    Der er en hollænder som har lavet noget stræk/dreje/vægt på det rigtige ben trænings guide som kan gavne ubalancerede heste, maja caspersen har et link til hennde på sin hjemmeside, livsridekunst.dk tror jeg hun kalder den.


  • #12   23. apr 2012 Kia V: Det lyder interresant, mange tak smiley

Kommentér på:
Hiver utrolig meget når jeg longere?

Annonce