{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.955 visninger | Oprettet:

ride en hest med ømme muskler. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

efter to måneder med on/off ridning på coco hvor alt er blev tjekket dyrlæge, kioprakter, sadle mager. Ja alt er tjekket og er i orden har jeg redet hesten i en uge. Og nu er hun begyndt at te sig igen. Hun sparker ud efter mine ben, tripper, og bruger jeg pisken bukker hun. Hun spænder op og vil sej bestemme tempoet.
Det kommer fra den ene dag til den anden. Igår var hun en drøm og kunne det hele og i dag begyndte hun på alt det der.
Har hun bare ømme muskler. Og hvordan skal jeg forsætte min ridning på hende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ride en hest med ømme muskler.
  • #1   16. maj 2012 Når min er øm, bukker hun ikke??

    Så har hun bare enormt svært ved at bøje sig, jeg træner ARR longering (skævheds terapi), og bagefter kan hun være rigtig øm, fordi de bruger nogle andre muskler, end normal dressur.


  • #2   16. maj 2012 Hun bukker fordi jeg bruger pisken og ikke fordi hun er øm;)

  • #3   16. maj 2012 Opdragelse?? Sparker ud efter ben, bukker efter pisk og selv vil bestemme tempo lyder for mig som manglende opdragelse...

  • #4   16. maj 2012 De fleste heste er velopdragne helt naturligt, hvis de kan lide og vil passe på sit menneske, så ville den aldrig sparke, så trådstarter, hvis du vil opdrage din hest så sørg for at den har det godt, det er den bedste opdragelse der findes smiley
    Den kunne godt have ømme muskler så måske du skal smide pisken og skridte nogle gode lange ture på din hest istedet for at forlange noget af den smiley Hvis det fortsætter så er det nok noget psykisk på den ene eller anden måde


  • #5   16. maj 2012 KA hvordan filen skal hesten så fortælle hvordan den har ondt hvis ikke den må reagere på pisk og ben?? hvis hesten ikke plejer at være sådan hvorfor skulle den så blive uopdragen fr den ene til den anden dag??

    hvofor for du ikke en massør ud som kan give dig en trænningsplan afhængi af hvilke muskelgrupper der er tale om, og nej lyder ikke som om hesten er uopdragen men siger fra fordi den ikke kan pga smerte, men skridt nogle lange ture ud i det blå gerne uden sadel eller træk den på tur. du risikere at hesten kan blive halt hvis du rider den vidre pga musklerne arbejder sammen så flere muskler bliver ømme, skulder problemer kan give kodinations problemer og i værste fald halthed.
    mvh en massør


  • #6   16. maj 2012 Hesten er ikke uopdragen. Den siger fra. Og det er tydeligt.
    Så må jeg ud og udforske verden omkring rideskolen den næste uges tid:)
    rider kun med pisk de dage hun opføre sig sådan for ellers kan jeg side og sparke alt det jeg vil til hende og hun reagere ikke.

    Har overvejet at få en massøer ud til hende:) tror hun vil have godt af det her i optrænings perioden:)
    tusind tak for alle jeres svar:)


Kommentér på:
ride en hest med ømme muskler.

Annonce