{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Hest går amok. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har et rimelig træls problem med min hest. Han er tre år, og meget knyttet til de tre andre heste jeg har stående hjemme, og vil helst ikke gøre noget uden dem. Forleden trak jeg ham så ind fra fold for at tage ud og longere ham(Vi har en parkeringsplads overfor vores gård som jeg bruger) Vi gik så derover, og det gik egentlig fint. Mine heste ude på folden begyndte så at vrinske og min hest gik fuldstændig amok, han sprang rundt, og var helt tændt, så har i nogle råd til hvad jeg kan gøre ved dette problem? vil helst gerne kunne træne med ham, selvom de andre heste er på fold.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest går amok.
  • #1   21. maj 2012 Jeg tror du skal træne ham i at der ikke sker noget ved at være væk fra de andre. Start med kort tid og små distancer, hvor han bliver belønnet, og så kommer tilbage til de andre, og øg gradvist i takt med at du kan mærke at han slapper af.
    Det ville være sådan jeg greb det an. smiley


  • #2   21. maj 2012 Helt enig........ træne, træne og træne. Der er mange heste som har svært ved at være væk fra flokken, men når de finder ud af at man kan passe på dem som flokken, stopper problemet. Men det tager tid, så god tålmodighed er et must smiley

  • #3   21. maj 2012 Tak for jeres råd smiley
    Havde selv tænkt at jeg ville trække ham ind en gang imellem i løbet af dagen, hvor jeg bare nusser med ham, så han bliver klar over at det ikke er farligt.:-)


  • #4   21. maj 2012 Min gjorde det samme da jeg flyttede den til en lille stald med kun 2 andre heste..

    Han gik helt bananas og var slet ikke til at ride alene, og hvis jeg stod alene med ham i stalden og striglede dansede han rundt og vrinskede helt vildt..

    Men som de andre siger, træning træning træning! Sørgede for at tage ham ind lidt før, og red i 2-3 uger alene hver dag (red over til et ridecenter, så der var nogle andre heste der) og efter de par uger hjalp det - nu vrinsker han 2-3 gange hvis han er alene i skoven, men han kan stå alene i stalden i flere timer uden problemer nu!

    En god ting er, hvis du er i stalden alene, sæt lidt musik på og snak en masse med ham, det hjalp meget for min


  • #5   21. maj 2012 Tusinde tak for dit gode råd smiley

  • #6   21. maj 2012 Nu siger du at du longerer på en parkeringsplads, er den med sten? eller er det jord?

    smiley


  • #7   21. maj 2012 Vi har haft samme problem med Bonzo ( se evt, fotoalbum) Og med små "skridt" hvor han var tryg og sikker er han blevet meget bedre, men det tager tid. Opmærksomhed på urolige øjne, retur til trygheden og noget meget vigtigt; foldvenner, nogen elsker at kører hinanden op, mens andre holder på fred og ro. Basse kører gerne Bonzo op, hvor imod træningen med at kunne gå alene skal være med Nuser el. Tango, der begge er rolige.I starten med hjælpehest, der fører an og senere fører Bonzo an, sådan har vi gjort det, og har den mening at ikke alle heste har nemt ved at gå fra flokken, mener det er lagt i af "mor hoppe" fra lille af og tvang ikke er vejen frem.
    Held og lykke.
    mvh merete


  • #8   21. maj 2012 for hvis det er et sten underlag, så ville jeg nok finde et sted med blødt underlag, hvis den går sådan amok, ellers ender du med skader smiley

  • #9   21. maj 2012 Iben, det er jord...

    Mange tak, Merete smiley


Kommentér på:
Hest går amok.

Annonce