{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

ISLÆNDER - udvikling over 9 måneder (tilridning) - hvad synes I? {{forumTopicSubject}}

Go'aften HG smiley
Jeg har lavet en video, der følger Hrois udvikling over 9 måneder og efter jeg var færdig med den blev jeg helt overrasket - det er en helt ny hest på de sidste klip smiley

Jeg er ikke selv islænderrytter, men har redet Hroi til for min mor. Jeg har fået vejledning af islænderrytter, som sagde at jeg bare skulle træne den som en stor hest i starten. Altså har vi primært trænet trav, balance (volter) og samling.

Smid gerne en kommentar - er det ikke helt vildt som han har ændret sig??

http://www.hestegalleri.dk/video/diverse_hest/293907-hrois_forvandling_


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ISLÆNDER - udvikling over 9 måneder (tilridning) - hvad synes I?
  • #1   19. jul 2012 Sikke en dejlig video - Det er altid dejligt at se hvordan de unge udvikler sig smiley

    Som konstruktiv respons, vil jeg sige han dykker en del bag lod i traven, altså "putter" sig bag ved bidet. Derudover, når du giver dig i kast med tölten, så husk bagpart, bagpart, bagpart - og bæring smiley

    Er det forresten ikke ude på Egely du rider til sidst?


  • #2   19. jul 2012 Kan sagtens se en udvikling smiley En trækker/hjælper havde nok været godt i starten, så han kunne lære signalerne på en blidere måde, men det gik da smiley Han ser utilpas ud hele vejen, men med forbedring. Han ser stadig ikke ud til at være tryg ved biddet og dine hænder, som også er meget urolige. Ro på dem = ro på hesten smiley Samling er måske lidt meget at bede om, så længe dine hænder ikke er i ro. Hans hoved ryger op og ned og rundt sammen med dine hænder og så bliver samling og kontakt ikke noget han forbinder med godt.

    Men hold k*** en fin trav han har fået! Virkelig en udvikling fra de første klip smiley Og så har han ryggen meget bedre med på de nyeste klip.


  • #3   19. jul 2012 Tak for kommentaren
    Ja, jeg ved det - han er en lille bandit smiley
    Jeg synes det går bedre, lige i starten gik han bag lod HELE TIDEN i trav smiley Nu går han da rigtigt i momenter smiley
    Vi er begyndt at svømme ham og han skal også til at trænes på gåbånd for at få bagparten mere med.

    Jeg har mest fokuseret på traven, da jeg fik at vide at det var her jeg bedst kunne træne hans overlinie smiley Jeg har også selv mere styr på traven end tölten, så når jeg kaster mig over den regner jeg med at få noget undervisning. Men underviser sagde at jeg sagtens kunne fortsætte lidt endnu med trav, balance og bæring smiley
    Han er jo en putte-gøj smiley

    Jo - det er Egely smiley


  • #4   19. jul 2012 Mint
    Ja - mine hænder er så dumme, men det hænger jo også sammen. Han er jo stadig uforstående og vil egentlig helst bare suse afsted og det giver selvfølgelig en del uro som i en ond cirkel. Urolig hest gør mine hænder værre og det gør til gengæld hesten mere urolig - jeg arbejder på det smiley

    Traven er blevet meget bedre, men på de første klip enten tölter han eller går kludder-gang smiley


  • #5   20. jul 2012 Det er også helt fint at starte med basics med en ung hest - jeg plejer som regel lade dem vælge imellem trav eller tölt selv, indtil de er godt velredet smiley

    Fedt, det er min "onkel" Ole, der ejer det smiley


  • #6   20. jul 2012 Ej hvor sjovt - Ole er bare så flink smiley

  • #8   20. jul 2012 Flot arbejde:)

  • #9   21. jul 2012 Karen D
    Tusind tak for din kommentar - den minder mig lidt om denne her video - prøv lige at se den smiley

    http://www.youtube.com/watch?v=s8il3zglJoM&feature=relmfu

    Men ja, Hroi er en fantastisk sød hest, men som desværre ikke søger naturlidt ned og frem selv, da han vælger tölten med sænket ryg og underhals af natur - se fx hvor stor en underhals han har i starten af videoen. Læg også mærke til at mine hænder faktisk er meget rolige i tölten, da han her får lov til at sænke ryg og lave underhals. Det kunne jeg selvfølgelig bare blive ved med - så ville jeg nok ende med en dejlig natur-tölter og meget rolige hænder, men efter kyndige og professionelle islænderfolks vejledning, siger de, at hvis jeg gerne vil have en islænder, som ikke står med meget dårlig ryg om nogle år, skal han samles og den samling kommer desværre ikke naturligt for ham.
    Kigger du rigtigt godt efter vil du også opdage "slip" på tøjlen når han går ned og slapper af - derfor er jeg også blevet vejledt (igen af kyndige og professionelle islænderfolk) til at have strammere tøjler, for at undgå "slip" og "putning" - det har jeg dog valgt ikke at tage så tungt, da jeg tror Hroi med tiden nok skal komme frem og lære og slappe af, da jeg jo er af den holdning at Rom ikke blev bygget på én dag.

    På den anden side, så er jeg godt klar over, at jeg har urolige hænder og det er noget jeg arbejder på at gøre bedre - jeg kan forsikre dig om at jeg ikke gør det med vilje, men jeg er et dødeligt og fejlbarligt menneske. Havde jeg ingen fejl ville jeg jo nok have redet på et andet niveau smiley Til gengæld vil jeg meget gerne hjælpes og søger gerne andres kyndige hjælp og vejledning. Jeg bryder mig bare ikke så meget om pegen fingre og nedgørende bemærkninger, men jeg er jo selvfølgelig slet heller ikke oppe på dit meget høje niveau smiley
    Go' dag og undskyld


  • #10   21. jul 2012 Sara
    Tak - vi prøver smiley


  • #11   21. jul 2012 Citat: Læg også mærke til at mine hænder faktisk er meget rolige i tölten, da han her får lov til at sænke ryg og lave underhals. Det kunne jeg selvfølgelig bare blive ved med - så ville jeg nok ende med en dejlig natur-tölter og meget rolige hænder, men efter kyndige og professionelle islænderfolks vejledning, siger de, at hvis jeg gerne vil have en islænder, som ikke står med meget dårlig ryg om nogle år, skal han samles og den samling kommer desværre ikke naturligt for ham. Slut

    Ja ryggen den skal op i tølten, hvor du skal føle at hesten bære dig og ikke med sænket ryg som du beskriver.
    Det er vigtigt at få bagparten med ind og lave noget.

    ps, har ikke set videoen



  • #12   21. jul 2012 Frydenfjord - helt enig - det er i hvert fald det jeg får at vide, at jeg skal arbejde på smiley

  • #13   21. jul 2012 Okay så er vi helt enig smiley


  • #14   21. jul 2012 Hej!
    Nu har jeg smukigget lidt i videoen og sikke da en forskel som er sket med hesten.
    Synes virkelig rent bygningsmæssigt at den har udviklet sig i en meget positiv retning.
    Rent bevægelsemæssigt er der også sket en masse, et rigtig flot stykke arbejde.

    Jeg kan ikke tillade mig at blande mig, men sadlen i starten af videoen ligger efter min mening ikke helt optimalt i forhold til skuldrefrihed til hesten bevægelser.


  • #15   21. jul 2012 Frydenfjord
    Tusind tak - jeg er også meget stolt af ham smiley
    Sadlen i starten var HELT FORFÆRDELIG! Han har fået en islændersadel nu - købt ved Teigar og den er tilpasset. (Karlslund K2)
    - Men lur mig om vi ikke snart skal have gjort den bredere - der er jo kommet flere muskler nu smiley


  • #16   21. jul 2012 K2'en er også en rigtig lækker sadle, kopjern er heldigvis billige at købe til den på karlslunds hjemmeside og let at skifte ud selv, med det rigtig værktøj.

    Kan godt forstå du er stolt af ham, man kan rigtig se udviklingen og den skal sikkert nok forsætte i en positiv retning.


Kommentér på:
ISLÆNDER - udvikling over 9 måneder (tilridning) - hvad synes I?

Annonce