{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

Skal give undervisning..! Hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at jeg er blevett bedt om at undervise Hamurs nye part. Hun har før redet på rideskole så hun kan sin grundridning, men mangler meget ideer til sin ridning da der altid har stået en på midten og sagt hvad hun skulle.

Hun siger hunså småt er begyndt med noget álle versader og bøjninger. Hun hun er lidt utryk af sig så vil gerne starte lidt mildere. Men jeg aner ikke hvordan man giver undervisning, for det e aldrig noget jeg har gjort i før..? Nogen der har idder..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal give undervisning..! Hjælp
  • #1   1. aug 2012 Du kan jo lære hende om hms?? Altså så hun knytter sig mere til hesten smiley

  • #2   1. aug 2012 Det skal være noget ridning. Og så tror jeg vi tager det med hms hen ad vejen nårjeg også ligelære hende at kende.:)

  • #3   1. aug 2012 Umiddelbart tænker jeg start stille ud først. Lav noget af det simple, som volter i forskellige størrelser og slangegange med 4 og 5 buer, hvor det er vigtigt at stille og bøje i buerne og ligeudrette over midten.
    Du kan evt starte noget versade i skridt.
    I galop kan du lave nogen volter, også i forskellige størrelser og evt en smule tempo skift, så hun lærer frem og brems knappen i galop også. Altså øgning ved langsiden, kort ned før enden.
    Ellers så spørg hende hvad hun vil have i sin undervisning.


  • #4   1. aug 2012 Tak for svar. Det lyder rimelig fornuftet, og som noget der skal prøves...;-)

  • #5   1. aug 2012 Da jeg staretede på privat part for første gang fik jeg at vide den slangegang jeg altid har lavet er forkert. Du kan altid starte med at undervise i at side rigtigt i alle gang arter. volter slangegang og sådan helt grundlæggende

  • #6   1. aug 2012 Start med at fokusere på hendes opstilling og hendes hjælpere.. Når det er korrekt bliver hendes ridning mere effektiv og dermed lettere for hesten at udvikle sig..

    Og lav simple grundridningsting.. Stop, frem, skridt, trav, parade, skridt, trav skridt parade..
    Hele tiden hold hest og rytter vågen.. Dette får også hesten på bagparten og lydig for hjælperne.. Samtidig med at rytteren begynder at kunne bruge finere og finere hjælpere..


  • #7   1. aug 2012 Også en god øvelse til at øve overgange samt bøjning: Galop på volten, ind over midten ved B/E og overgang til trav ved X, trav et par trin, og så nyt galopanspring til ny volte.

Kommentér på:
Skal give undervisning..! Hjælp

Annonce