{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Springdressur??
  • #1   19. sep 2012 Spring, hvor man skal ride pænt smiley

  • #2   19. sep 2012 det er hvor der er indlagt dressurøvelser mellem springene

  • #3   19. sep 2012 Er det ikke bare det som kaldes stilspring? Altså spring hvor der bliver givet point på hvor gdt det ser ud når i springer, teknik, harmoni, osv smiley

  • #4   19. sep 2012 Det er en form for undervisning, så det er ikke stilspring smiley

    Jannie G: Hvilke øvelser fx?


  • #5   19. sep 2012 Som min underviser forklarer os det er det egentligt bare det mest basale dressur. smiley

    Selvom man er springrytter og man har en springhest, springer man jo ikke alle ugens 7 dage, men måske 1-2 gange i ugen - ergo rider man også på bane i løbet af ugen, og der forsøger man jo at få hesten til at gå pænt - uden den går "pænt pænt" som dressurheste gør.

    Altså du skal kunne få hesten til at give korrekt efter, samt en masse løsgørende øvelser er også super godt til springheste da de ellers bliver lidt stive. (Schenkelvigninger, tilbagetrædninger, travers, versader m.m)

    Håber det gav lidt mening. smiley


  • #6   19. sep 2012 Er det ikke det der også kaldes gymnastikspring, f.eks hvis du har spring på begge lang sider, i stedet for ar tage hele runde, lægger man cirkelvolte ind i begge ender, eller tempospring som er lave for at få ryggen godt med på hesten, f.eks

  • #8   19. sep 2012 Okay, tak for hjælpen!
    Vil det så ikke være meget godt med springdressur til en unghest, i stedet for bare at starte ud med spring? smiley


  • #9   19. sep 2012 oftes hører jeg det udtryg brugt når folk viser billeder og undskylder med det er springdrassur. som om det er et godt argument for at ikke at ride korrekt

    Min underviser ved ikke hvad springdressur er, han underviser i spring og dressur.
    Og selv om jeg er springrytter, har jeg aldrig redet springdressur.

    synes desværre at mange lidt glemmer dressuren når de synes spring er sjovest, men jeg har fundet ud af at det gør så meget på banen når dressuren er med også


  • #10   19. sep 2012 Jeg har altid hørt begrebet "springdressur" dækker for en blanding af små spring og bomarbejde, der går ud på at ride hesten korrekt, blødgør den og få de små detaljer der gør en væsentlig forskel på springbanen eller dressurbanen.

    Derudover bruges det oftest som en lille afvæksling smiley


  • #11   19. sep 2012 Hvis du kigger på en springrytter og en dressurrytters ridemetoder så er det tydeligt at se hvem der hører til hvilken sportsgren. Det dressur en springrytter ofte rider er springdressur, da det ikke bliver udført på en lige så elegant måde som dressurryttere gør det (: du kan også altid se på en springplads til stævner hvem der også rider meget dressur til træning/dem der også er dressurryttere og dem som kun springer og motionere hesten de andre dage (:

  • #12   19. sep 2012
    For mig er det bare et ord springryttere bruger om deres dressur, fordi de ikke gider ride dressur også undskylder den lavsie dressur med at de er springryttere.


  • #14   19. sep 2012
    Skære over en karm fordi jeg mange gange er stødt på videoer eller billeder hvor der står " jeg er springrytter, så kritiser ikke! " til en dressur video.


  • #17   19. sep 2012 Jeg troede bare at det var hvor man red 30 min dressur også 30 min spring?:-)

  • #18   19. sep 2012 Okay, nu kan jeg høre at det kører ud i noget med at det er det spring ryttere kalder for deres dressur. Det kan jeg så fortælle jer, at det er det ikke..
    Jeg har nu fået det at vide fra nogle veninder, som før har redet det, ved den underviser jeg overvejede det ved.. Springdressur er lave spring(kan godt være lidt højere) blandet med blødgørende øvelser, som schenkelvigning, temposkift, versader osv osv. Man kan også sige, at det er spring, hvor der fokuseres ekstra meget på kontrol af hest, samarbejde mellem hest og rytter og den teknik der skal til for at have en rigtig god springhest..
    - Og lige for at slutte af, der er faktisk rigtig mange dressurryttere der rider det, for at få lidt afveksling, få hesten med på principperne ved piaff og passage, og stadig have lidt dressur ind over det smiley


  • #20   20. sep 2012 Fie Nielsen:
    Læste lige din kommentar igen, nej vi snakker om det samme, i hvert fald her fra hvor jeg kommer smiley
    - Men det er mere det der, men at der var nogle der sagde at det bare var ''grimt'' dressur, altså det som springryttere rider, hvis du forstår smiley


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #22   26. sep 2012 Jeg har altid opfattet spingdressur som, at det er dressur i en springsadel. - Hvor man har mere fokus på tempovekslinger, lydighed og kontrol end man har på øvelser som i almindelig dressur.

Kommentér på:
Springdressur??

Annonce