{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.616 visninger | Oprettet:

Pludselig ændring - bange for at ride tur :S {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og har ramt et kæmpe problem, jeg er blevet en smule bange for at ride tur på min hest.

i alle de år jeg har haft ham har jeg aldrig haft noget problem med at ride tur på ham selv og har redet RIGTIG meget tur alene.
han har altid været den lidt vågne hest, som tripper men løber ikke kan dog stejle lidt men dette har altid været min fejl fordi jeg har præsset ham for meget.

Da mig og ham flyttede hjemme fra blev han opstaldet et sted hvor jeg både gik og red meget sammenmed andre, men stadigvæk også alene.

men en dag jeg skulle ud at ride, alt gik soom det plejer man da vi nåede til et bestemt sted, var han meget op mærksom jeg lod ahm stå, men lagde så præs på ham, han vendte om og hoppede lidt.

det endte ud i at når jeg tog i tøjlen stejlede han når jeg præssede med bene stejlede han, og på et tidspunkt stejlede han så højt så han gled på det ene bagben :S

jeg hoppede af, og da jeg klappede ham og der efter tog tøjlerne og ville trække ham stejlede han.

efter dette har jeg fået et kæmpe chok, og de gange han er begyndt på det har jeg ikke tgurde kæmpe med ham.

her i dag da jeg skulle på tur gjorde han det igen, jeg hoppede så af træk to meter og gjorde et førsøg igen, så gik han vel 10meter og stejlede igen.

det kommer helt ud af den blå luft vi kan trave og lige pludselig stejler han og vender rundt.

nogle der har nogle ider til hvf eller en måde jeg kan træne det med ham på?

der er intet når jeg er sammen med andre eller går med ham, han er en nmeget nysgerig anlagt hest, så hvis han får øje på noget han syntes er lidt farligt vader han selv hen og undersøger det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig ændring - bange for at ride tur :S
Kommentér på:
Pludselig ændring - bange for at ride tur :S

Annonce