{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
472 visninger | Oprettet:

jer med to heste eller flere hvordan? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har et lille spørgsmål.

jeg vil lige hører jer med to heste eller flere hvodan igør med træningen af dem begge/alle. altså hvordan i fordeler det?

og så også hvordan med undervisning? hvem i får det på og hvordan i vælger...?

Grunden til at jeg spørger er at jeg gerne vil igang med at få noget undervisning igen med ved ikke helt hvordan og hvorledes jeg skal fordele det mellerm Gaia og Charmeur...
Charmeur er jo helt min mens Gaia er min bedre halvdels, men han bruger hende kun til hygge og let dressur, men hun har så meget mere i sig, og hun fungere jo også som min.
Burde jeg få undervisning på hende eller Charmeur så?
Havde tænkt på at få to gange undervisning, atlså spring og dressur, men hvem bør jeg så få hvad på?
Gaia er jo pt mest dressurmindet, men hun har vist sig dygtigt til spring og det vil jeg gerne udvikle noget mere, men på den anden side så er Charmeur mest springmindet, men har behov for en del dressur( efter min meneing) da han er lidt af en vildbasse så hvad gør jeg og hvad ville i gøre/gør i????

håber i forstår hvor jeg vil henad med alt dette jeg lige har skrevet at det ikke blev for indviklet... h eh eh lige før jeg ikke selv helt kan forstå det...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jer med to heste eller flere hvordan?
  • #1   7. nov 2006 Jeg har 3 ponyer, men kun en af dem kan rides xD

    Så det problem har jeg ikke xD


  • #2   7. nov 2006 Jeg har to og ingen af dem kan rides, så det går sådan stille og roligt

  • #3   7. nov 2006 hmm tja men det kan jegjo ikke rigtig bruge til noget.....

    Så spørg jeg dem der har to eller flere heste DE RIDER hvordan de gør/ ville gøre?

    eller andre som har forslag til hvordan jeg kan gøre det????


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.169
    #4   7. nov 2006 jeg har engang haft en hest som jeg red til dagligt, og fik undervisning i spring 2 gange om ugen, og dressur 1 gang om ugen. Og så sprang jeg også en venindes hest, hvor jeg ligeledes fik undervisning 2 gange om ugen. Da det jo var mig der uddannede hesten i spring, for hende, betalte hun for undervisningen.

  • #5   7. nov 2006 jeg har to. rider dressur/spring/western på den ene og den anden rider jeg kun skovtur på. har rigelig tid da jeg ikke går i skole

  • #6   7. nov 2006 okay men hvordan sunes i jeg skal gøre det????

  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.169
    #7   7. nov 2006 Hvis du har penge og tid nok, så få da undervisning på dem begge i begge discipliner

  • #8   7. nov 2006 Vælg den hest til undervisning, hvor du mener du vil få mest udbytte (hvis den ene har et problem ellers den mest rutinerede). I springning kan man evt. skifte, hvis den ene har været til stævne i weekenden, så tager man den anden... Der er ingen grund til at låse sig fast med kun den ene eller kun den anden - kræver blot en fleksibel træner.

  • #9   7. nov 2006 ellers få en undervisning time på hver, i den diciplin du har mest brug for hjælp til på den enkelte hest

  • #10   7. nov 2006 Hej søde Linda smiley

    Jeg synes du skulle tage det efter hvem af dem der har brug for det . Måske skifte og tage Charmeur i lige uger og Tage Gaia i ilige uger evt ? smiley

    Jeg får ikke undervisning på chilli mere . Men lige Pt. Rider mig og fie kun hver 2. uge smiley Da det har gået lidtr for stærkt til at jeg har kunne følge med . Så valgte kun at ride med hver anden uge smiley



  • #11   7. nov 2006 tiden er lige nu ikke noget problem men det er lidt svært at skrape penge til at få undervisning begge disipliner på begge hypper....

    hmmm stine du siger faktisk noget det kunne være en rigtigt god ting at gøre det på den måde, så har man også lige et stykke tid immellem til at får tingene kørt ind og arbejde lidt med det inden næste omgangundervisning, men samtidgit bliver man selv holdt igang og så lang tid immelllem er det jo heller ikke.... og det er da også bedre end sltet ingen undervisning...


    kender godt det der med at ligepludselig sker der atl for mange nye ting til at hesen og/eller rytteren kan følge med he he

    Går det ellers godt med dig og dine skønne hypper?


  • #12   7. nov 2006 men kan det ikke blive for forvirede for både hest, rytter og træner???? er der nogen der gør det sådan og har succe med det? vil jo gerne have at både hypperne og jeg får noget ud af det... og træner ikke bliver atl for træt af mig hehe

  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.169
    #13   7. nov 2006 Det er ikke forvirrende for hesten og heller ikke for træneren, hvis han er god... Om det er forvirrende for dig, må du bare prøve og se

  • #14   7. nov 2006 Charmeur er helt klart ikke dressurmindet, men jeg mener bare det er vigtigt for ham også at ride det selvom han helt klart er en springer og selvfølgelig er det heller ikke nødvendig at få undervisning for at kunne ride dressur på ham det kan jeg jo godt gøre for det, men det ville bare være rart at få lidt hjælp til de steder hvor det kniber med ham.....

  • #15   7. nov 2006 <b> til linda </b>

    Ja jeg er slet ikke vandt til at ride hest endnu . og så samtidig at jeg er ved at tilride hende . Så det er faktisk godt for mig at ride hver 2 uge . For jeg kørte hurtigt træt i det . Jeg havde ikke nok dage til "at få det kørt ind" som du siger . Smiler smiley

    Jeg tror det ville være en god løsning . For nej det er ikke så lang tid . det går faktisk hurtigt smiley

    Det går godt nok med dem . hva med dine dejlige smiley


  • #16   7. nov 2006 Til stine

    jo det går fint, men kan mærke at jeg snart trænger til noget undervisning igen he he allle de dårlige vaner man dog kan få sig lagt til....
    Men træner i ridehus et par gang om ugen og der går fint. Hehe og Gaia den lille madamme synes lige hun skulle lave en masse sjov og ballade igår da vi var ude at ride på en stubmark så jeg var lige ved at flyve af, men holdt mig "opmbord" på hende, men det er også kun dejligt at de er ved godt hummor de skøre hypper...


  • #17   7. nov 2006 Helle> ja det har du jo så helt ret i.....

  • #18   7. nov 2006 Jeg rider to om dagen, men har ikke noget problem med at vælge da jeg meget tit er til stævne på den ene og så kan jeg jo tage den anden med til springning smiley og Dressu klare jeg selv på den ene og den anden får jeg så undervisning på smiley

  • #19   7. nov 2006 jeg har 3 springheste.... og rider dem alle nogenlunde varieret gennem ugen... Men når jeg skal til stævner eller andet retter jeg min ridning efter det...

    Men får undervisning på den ene om tirsdagen i spring og de andre to om onsdagen...

    Får dressur undervisning på min mindste om fredagen, men det fordi jeg bruger ham til military...

    smiley


  • #20   7. nov 2006 hmmm jo det er jo vel også lidt letter når det kun er én disiplin her dit tilfælde spring men når men nu gerne vil lidt af det hele.... ride dem selvfølgelig også så godt som hver dag..... så de vil jo også blive redet udover undervisning selvf...

  • #21   7. nov 2006 du kan enten dele det op så du hver anden uge rider dresur på hest 1 og spring på hest to og så bytter ugen efter smiley eller springe på den ene og ride dresur på den anden

  • #22   7. nov 2006 Jeg plejede at fordele det sådan at jeg red den ene den ene dag og den anden den anden dag.. Nu er Lux pensioneret, så det er stort set kun Baby jeg rider.. Ved ikke om du kan bruge dette råd?

  • #23   7. nov 2006 Vibeke - TEAM HGR ! ! > red du undervisning hver dag???

    altså det er ikke noget problem at ride dem begge hver dag, men det er nærmer omkring hvordan jeg fordeler undervisningen bedst og hvem jeg bør træne hvad på...


  • #24   7. nov 2006 Nej, det gjorde jeg ikke.. Har max redet undervisning en gang om ugen men det var pga økonomi.. Men ellers kan du jo få undervisning 2 gange om ugen en gang på den ene og anden gang på den anden..

  • #25   7. nov 2006 ..Hvis du føler den ene trænger til noget dressur, så få trænet det med den og så udnyt den andens lyst og kapacitet for spring imens.. Altså det samme som Marianne S skriver...

  • #26   8. nov 2006 Da jeg red undervisning ved min gammel underviser... så plejede jeg bare at skifte lidt imellem på dem engang imellem... men nu har min vallak for det meste halvparter... så ham rider jeg ikke meget selv... Men det sker da jeg får undervisning på ham.. Det kommer lidt an på hvilke "problemer" mig og hestene har.. også tager jeg ud fra det... Jeg plejer nu at vælge min hoppe at få undervisning på.. da hun godt kan være lidt svær at ride engang imellem... og kan have svært ved at søge ned og gå afslappet... så derfor vælger jeg hende at få undervisning på, da det er hende jeg har mest brug for hjælp på.. Hvor jeg derimod kender min vallak.. rigtig godt... Har haft ham i 9 år.. 10 til maj.. så jeg ved hvordan han skal rides... og går der bare hehe..

    Men han kan selvfølgelig også ligge inde med perioder hvor han er lidt bøvlet... også tager jeg en time på ham..;)


Kommentér på:
jer med to heste eller flere hvordan?

Annonce