{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bom træning
  • #1   6. dec 2012 Når jeg rider bomme på min part er hun nervøs i starten og støder ind i dem. Men når vi har redet i lidt tid plejer hun at gå ordenligt over. Men Støder han ind idem hele tiden? Og skridter du over?:)

  • #2   6. dec 2012 Har lidt samme problem, men når min hest springer løfter han benene fint.

    Tror det er fordi han er "ligeglad" med at ramme dem, da han ved at de ikke er farlige, og at de ikke falder ned "med et brag" ligesom bomme gør når de sidder i et spring. Men det er pænt træls!!!


  • #4   6. dec 2012 Jeg var passer på en welsh mountain pony og når jeg gik bomme med ham plejede jeg at trave over da han synes det er meget sjovere end at skridte over. Det er det samme når han springer: Han synes det er sjovt i starten men når han har sprunget lidt tid gør han ikke sit bedste mere og er fuldkommen ligeglad med om han rammer. Det er der han skal have nye udfordringer, måske er det det din hest mangle? (Bare et foreslag):)

  • #5   6. dec 2012 Prøv at drive ham lidt frem smiley

  • #6   6. dec 2012 prøv at løfte bommene fra jorden

  • #7   6. dec 2012
    Min erfaring siger mig at heste der er ret ligeglade med at støde på bomme, bliver ved med at støde på dem :o). Nogle gange hjælper det med noget energi i dem og at afstanden passer, men de vil ofte blive ved - også når man gør det til en cavaletti højde.


  • #8   6. dec 2012 han er 17 år.

  • #9   6. dec 2012 Måske han bare har lært at de ikke gør niget smiley ligesom en anden også skriver så larmer de ikke når de støder imod dem som de blandt andet gør emd spring. Det kan også tænkes han ikke kan finde ud af teknikken til at gå over. Kender en hest der ikke forstår at den har bagben der skal med over smiley Ved det ikke, jeg har ikke set det med mine egne øjne smiley

  • #11   6. dec 2012 TS - Jeg har samme problem med min 2 års. første gang han blev presenteret for de gik det fint. Så kom han til at sparke til den og så gad han ikke at løfte hoverne mere og gikk bare og sparket til de. Jeg flyttet de ud på "vejen" og fik han op i trav, da sprang han istedenfor at løfte hoverne. Så hvordan får jeg ham til at løfte hoverne og bruge sin ryg når han gør sådan? Det var ikke meningen han skulle springe jo, bare lære at løfte benene. De har været i tre højder ca 15, 25 og 35 cm og ved alle tre sparker han til de i skridt og hoppet over i trav. Hvad gør jeg???

Kommentér på:
bom træning

Annonce