{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  efter tilridning
  • #2   13. dec 2012 Det kommer vel både an på hesten, træneren og dine egne holdninger til det. Hvis han kommer igennem rigtig meget derude og lærer en masse på kort tid, så kan det godt være en fordel at give et par måneders tænkepause. Ellers vil jeg mene det er bedst at holde hesten igang. Ikke træne så hårdt og længe, men gøre det ofte. 29 minutter til en halv times træning 4-5 dage i ugen er meget passende.
    Men det kommer også fuldstændig an på hesten.


  • #3   13. dec 2012 Bare rid ham når han kommer hjem igen. Han er snart 5, så det er på tide han kommer igen..:D Snak med personen der tilrider ham og hvad du gør når han kommer hjem

  • #4   13. dec 2012 Altså jeg har givet min 3 ugers pause (han er 3 og lige kommet hjem fra tilridning) Men han har så været skade. Men jeg vil bare ride omkring 40min 4-5 gange om ugen for at holde ham igang smiley
    Der er en tommelfinger regel som lyder:
    3 år, 3 dage om ugen må den rides
    4 år, 4 dage om ugen må den rides osv.
    Den følger jeg ;o)
    -Held og lykke og god jul


  • #5   13. dec 2012 Okay han er ikke vokset det sidste stykke tid men det kan vel komme igen. Han er ikke startt før gundet han ikke var helt klar og vil ikke forhaste not med min bette mand

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   13. dec 2012 Jeg ville ride den omkring 3 gange ugentligt, max 30 min - men helt omkring 20 min. Og 1-2 dages longering.

    Men som skrevet oven over, det kommer an på hvordan hesten bliver tilredet..

    Men uanset hvad en måneds pause skader ikke - det gavner kun smiley


  • #7   13. dec 2012 Altså det kommer nok når han bliver redet. Min han voksede også 3-5cm bare på de 2måneder han var i tilridning smiley

  • #8   13. dec 2012 For min skyld behøver han som ikke og vokse mere syntes nu de 168 cm er n
    Mere end rigeligt til bette mig da smiley


  • #9   13. dec 2012 Min ene 4års, skal også først i gang nu her, han er ikke sadel eller trense vant endnu. men går igang fra idag, men når han er tilredet, fortsætter jeg bare, stille og roligt 4 gange i ugen. han bliver jo 5 lige om lidt smiley

  • #10   13. dec 2012 Jeg ville ikke give pause lige når han kommer hjem.

    Det er vigtigt at hesten får "overført" sin nye lærdom til de omgivelser du senere skal arbejde ham i, fordi ny lærdom ofte er stedbestemt. Derfor skal han fortsætte arbejdet lidt endnu det "nye" sted (hjemme) så han kan forbinde tingene.
    Efter en måneds tid kan du så vurdere om du synes han trænger til en pause. Der bør indlæringen have fæstnet sig nok til at du kan tillade dig at give ham lidt fri smiley


  • #11   13. dec 2012 Altså jeg rider en unghest som vi forsat har redet omkring 1 gang i ugen siden hun blev tilredet. Og det skal hun blive ved med.
    Dog er det en ide ikke at køre den alt for hårdt på i starten og nøjes med måske kun at ride en lille halv time og derefter sæt tiden op. Men ville aldrig stoppe helt med at ride hesten


Kommentér på:
efter tilridning

Annonce