{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
377 visninger | Oprettet:

Løsgørende/smidigheds træning? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Her ovenpå vinterens en smule alternative ridning er det som om min hest har mistet noget af sin smidighed og er blevet noget stiv i det. Jeg plejer at strække ham ud efter ridning og prøver nu at runde ham meget når vi træner på banen og lade ham gå frem i fuld fart i trav og galop på tur, da jeg tænker at noget af det måske kommer af at skulle passe på ikke at glide da der var sne og is og det måske har fået ham til at gå og spænde op. Men hvad kan jeg ellers gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løsgørende/smidigheds træning?
  • #1   30. jan 2013 man kan få dens hoved ud mod barrieren, så den kan løsne sit hoved smiley


  • #2   30. jan 2013 Er hesten stiv eller anspændt i muskulaturen? Det kan være ganske svært at mærke forskellen, men "kuren" er stort set den samme.

    Eksempler på løsgørende øvelser:
    Voltefigurer
    Schenkelvigninger
    Overgange i samme gangart - på lige og buet spor
    Overgange mellem gangarterne, f.eks. mellem trav og galop - på lige og buet spor
    Fri skridt, hvor hesten skal øge skridtlængden lidt mere end den gør af sig selv
    Tempovekslinger, hvor du skiftevis samler hesten let og lader den strække sig.

    Versader hører egentlig til de samlende øvelser, men er meget gode at afveksle med, også i det løsgørende arbejde, idet der skal noget samlende arbejde til, for at hesten føler trang til at strække sig og løsne op.

    Husk, at hesten skal være godt varmet op, før du begynder på løsgørende arbejde, og del det gerne op i flere sekvenser. Hvis hesten bliver "overstrakt" eller tvunget til at strække sig, så kan det give skader.





  • #3   30. jan 2013 Mange tak Mimre! Det lyder rigtig godt det du forslår.

Kommentér på:
Løsgørende/smidigheds træning?

Annonce