{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Ang. Tilridning ( hjælp ) {{forumTopicSubject}}

Godaften alle sammen ..
Går direkte til sagen.
Jeg har min ung hest Thalia , som jeg er ved at tilride .
Nu er det sårn at jeg kan stige op og af på hende med udstyr, problemet er så at tag skridet .
Hvordan gør jeg lige det ?
Før hun fik føl, var det sårn at jeg kunne ride en omgang på banen , men der skete noget , så jeg faldet af . Men det er snart et år siden . Skal jeg prøv igen ?

Hun kan alle signaler fra jorden og har trænet det med bidet, for at få hende til at gå, har jeg trykket med stigbøjlen .


Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. Tilridning ( hjælp )
  • #2   10. feb 2013 Det er altid en god idé at have en hjælper til at trække dig de første par gange så hesten lærer signalerne samtidig med at du har hjælp til at styre hesten smiley

  • #3   10. feb 2013 Okay mange tak . Prøver da lige at kigge på guiden smiley

    Vil prøv at se om jeg kan finde en smiley


  • #4   10. feb 2013
    " at tage skridtet " - dvs. ride på hende imens hun bevæger sig?
    I første omgang ville jeg lære hesten frem kommandoen fra jorden ( samme med drej og stop ), så er det let at koble til fra ryggen. Så når du skal op, så have en til at trække dig første gang hvis du er usikker.


  • #5   10. feb 2013 en hjælper fra jorden du stoler på er altid en god ide. når jeg tilrider, har jeg altid en hjælper på, og når det første skridt skal tages, er det en god ide at lade den gå rundt på en lille cirkel. få evt hjælperen til at dreje den rundt stille og roligt. når de går rund med halsen bøjet til siden har de svært ved at lave krumspring og løbe frem. og jo trykkere man er og mere afslappet hesten er kan man gøre cirklen større og større til man bliver trukket i lige retning på stor volte. derefter kan hjælperen give mere løs snor så du skal bruge dine egne signaler smiley

  • #6   10. feb 2013 ( Sådan har jeg trænet )
    Jeg har sadlet hende op , gået rundet på banen i snor i et par omgange . Derefter går jeg ind på midten spænder gjorden til. Tager tøjlerne , har en hånd på hver sin side af halsen . Bruger stemmen til stop og frem samt med tøjlerne , kan styr hende til siderne med tøjlerne. laver små øvelser . Vi træner ca 15 min af gangen .


  • #8   10. feb 2013 Det handler vel i bund og grund om at læse hesten rigtigt.. Gør man det, er der ingen farer. Virker hesten tilpas, afslappet og "klar" i hovedet, så sving benet forsigtigt over sadlen og sid lidt deroppe.

    Det vigtigste når man skal ride til, og skal sidde oppe på hestens ryg er, at man ikke er for "stiv" og for forsigtig. Hesten skal kunne mærke at man er der. Selvfølgelig skal man ikke lave voldsomme bevægelser, men en god idé er at tale beroligende og klappe/rose dem på skulderen.

    Jeg "plejer", med eller uden hjælper( kommer an på om der lige er en) at sætte mig op og så sidde så længe som muligt. Hvis hesten begynder at gå frem roser jeg den. når den har gået lidt stopper jeg den. And that is pretty much it.

    Gør man det sådan, så ved man at hesten er med på "legen", i stedet for at man til at starte med begynder at forvirre med at lægge schenkler til for at få den frem. Det kommer stille og roligt..


  • #9   10. feb 2013 Jeg vil nok råde dig til og få lidt hjælp af en, som har forstand på det, eller få en anden til at træne hende fra ryggen af, da du virker som en lidt nervøs-rytter, og det er jo absolut ikke et godt tegn for en unghest som ikke aner hvad den skal. Det er nok mit bedste råd smiley

  • #10   10. feb 2013 Jeg hoppede op på min i dag for 4 gang og skridtede hende i gårdspladsen, min kæreste måtte dog trække os igang hvergang jeg havde stoppet hende, ellers ville hun kun bakke smiley

    men hop op og hav en hjælper du har tillid til ved din side. smiley og held og lykke smiley


  • #11   10. feb 2013 Jeg kan danse rundt i sadlen , kan lave store arme og ben bevægelser på henne . Kan sige mærkelige lyde, høre musik , ligge på hende , står bare helt stille og nyder at blive hygget om . Hun er totalt cool i hovedet. Kan hoppe op på hende når og hvor som helst , med og uden udstyr .

Kommentér på:
Ang. Tilridning ( hjælp )

Annonce