{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Meget vild hest, hvorfor? {{forumTopicSubject}}

D 26 marts 2012 købte jeg min første pony, Pasqual. Jeg var 12 år og var ikke erfaren inde for ridning. Pasqual var en hest der ikke var blevet redet så meget i 2 år, derfor skulle genoptræningen igang. Hende jeg købte ham af, var så søde at ride ham lidt inden han kom til sit nye hjem. Inden jeg købte ham prøvede jeg ham en gang, jeg var meget tryg. Hun slap mig tilsidst og lod mig ride lidt rundt på banen, han stoppede hele tiden og jeg havde svært ved at styre ham i denne retning jeg ville. Men forelsket det var jeg, og jeg havde planer om at bruge ham som min trickshest, og Bidløs ridning. Da jeg skulle ride ham første gang hjemme, havde jeg min kusine med som hjælp, som altid har redet. Vi kunne ikke få sadlet ham op. Han var virkelig ophidset, dansede og pustede sig helt vildt op. Det gjorde mig lidt nervøs, for hvordan skulle jeg dog selv kunne gøre det fremover? Da vi red ham kunne vi ikke få ham frem, han stejlede og og bakkede.

Nu har jeg efterhånden haft ham i meget lang tid og opsadlingen er ikke blevet bedre. Det er kun når jeg skal have saddel på, men når jeg skal have hovedetøj på går han lige til biddet.
Hvergang vi skal på tur følger han efter mig hen til lågen osv.

I sommers har han været så god, jeg har kunnet ride ture med ham ud alene (med min mor), og han har været 100 % styrbar.
Jeg begyndte Bidløs ridning og vi gik vores første tur på marken.
I vinters fortsatte jeg det Bidløse og det gik godt. Jeg havde frygtet han ville være kåd.

Men det kom senere hen. Jeg kan ikke styre ham på nogle måde længere. Vi kan ikke tage ham alene ud.

For to uger siden var vi ude på en tide tur, vi havde ham alene ude. Han dansede og stejlede. Jeg spurgte min mor om jeg skulle stige op for at styre ham derfra. Det hjalp i starten, men så kom der en bil. Han blev ophidset og dansede ud på vejen, i det han stejler mister han balancen og vi vælter, jeg har nu 4 brud i min fod.

Det gør at man bliver enormt utryg. Jeg kan næsten ikke få mig selv til at ride før det bliver sommer igen, men jeg skal jo op på hesten igen.

Tror I at det bare er fordi han er fræk? Vil bestemme og jeg bare skal vise ham hvem det bestemmer? Eller tror i der er noget galt?

Nogle jeg kender siger han bare er møg forkælet og jeg skal være mere hård. At jeg skal sætte ham på plads med pisk osv.

Men han er min bedste ven og jeg bryder mig ikke om det, og hvis jeg tænker tilbage på sommeren er han jo bare sådan en fantastisk hest. Trick træningen går også fint om sommeren, intet der.

Noget der også gør mig utryg er, at han er begyndt at stejle hele tiden.

Hvad mener i om dette her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget vild hest, hvorfor?
Kommentér på:
Meget vild hest, hvorfor?

Annonce