{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Træningsplan... {{forumTopicSubject}}

Hvad tænker I er det mest optimale for en hest på snart 3 år ift. træningen...

Longering 2x ugen 1x tur/ jordtræning.

Longering tirsdag + onsdag og tur lørdag eller

longering tirsdag + torsdag og tur lørdag eller

longering tirsdag+ lørdag og tur onsdag/torsdag?

Han bliver daglig trænet i trailertræning når jeg har trailer tilgængelig...

Ja og jeg keder mig;-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træningsplan...
  • #1   31. jul 2013 Tror den kommer til at kede sig når den bliver longeret og kommer til at gå tur så meget smiley Hvis du måske skrifter en af de dage du longer ud med noget andet, så synes jeg det ser rigtig godt ud smiley
    Ellers det kommer an på hvor lang tid du vil have den træningsplan smiley


  • #2   31. jul 2013 Longeringen er fordi han skal have styrket rygmusklerne og få en stærk overlinje og han elsker at gå ture da der sker noget så han bruger sit hoved rigtig meget....Men I må da meget gerne komme med noget der styrker hans ryg ligeså meget som longering:-)

  • #3   31. jul 2013 Kan sagtens se hvad du mener smiley
    Ved ikke lige hvad der styrker ryggen lige så meget smiley


  • #4   31. jul 2013 hm prøv noget bomtræning også, det styrker både hovedet og ryg. og det er godt at lave noget andet end bare det samme selvom du vil ha at han får styrket sin ryg hurtigt. bedre det går lidt langsomt og det er sjovt. end det går hurtigt og han kommer til at kede sig

  • #5   31. jul 2013 Hvis det er det du har valgt at træne, så vil jeg sige en af disse:

    longering tirsdag + torsdag og tur lørdag eller

    longering tirsdag+ lørdag og tur onsdag/torsdag?


    Og det er af den simple grund, at hesten ikke skal gå for meget med muskelømheder. Jeg går selv ind for at træne lidt hver dag i kort tid, og så en til to sammenhængende fridage i løbet af ugen.
    Jeg ved ikke om du selv kender det med muskelsmerter.
    Vi kan sige det sådan lidt, at du er måske ikke vant til at bære spande med vand, men drikkekoppen er gået i stykker, så du skal slæbe 6-8 spande vand ned i boksen, det tager ikke lang tid, men du har alligevel ondt i nakken dagen efter.
    Dagen efter har der været nogle og lave drikkekoppen, så du skal ikke slæbe vand.
    To dage efter, er den igen i stykker, og du skal igen slæbe 6-8 spande vand, og har igen ondt i nakken dagen efter.
    Men havde i slet ingen drikkekop, og du derfor slæbte 4-6 spande vand hver dag, ville der kun gå et par dage, før det ikke gjorde ondt mere.
    Det er slet ikke fordi jeg siger du skal træne din hest hver dag, men lige for at forklare, hvorfor jeg mener, som jeg mener smiley Men ide du også træner trailer fx, så er den jo også i gang næsten hver dag formoder jeg smiley


  • #6   31. jul 2013 Hov, læste først nu, at du spurgte til ryggen smiley
    Jeg har haft en fys/osteopat ude til min på fire, og hun sagde noget af det der var aller bedst, var at gå ture i rask skridt-tempo, gerne ud til lidt bakker, man kunne gå op og ned af, og eller var en helt suveræn øvelse, at gå ud i ujævn tærren og "sno" sig på kryds og tværs af en masse træer. Hun sagde at det virkelig gjorde ryggen smidig, så den lærer at bruge den smiley


  • #7   31. jul 2013 Hønsemusen - Ja jeg ved godt de har godt af ujævnt terræn, bakker og mellem træer...Det er det vi vil komme frem til når jeg får han mere ud på tur, så han er tryggere ved det, og kan gå længer:-) Ejer selv ingen trailer så jeg træner intensivt i en uge, afleverer den og henter den efter nogle uger igen. Så de uger hvor traileren er der trænes han 5 x ugentlig inkl. traileren og kun 3 x når den ikke er der....Når jeg nu træner longering så starter jeg meget stille op, han skal først lære frem og ned, have den rigtig bøjning og den rigtige trædning. Når han har lært dette og gør dette på afstand fra mig så skal han lære hurtigere, langsommere før jeg i det hele taget sætter ham i trav. Så det er lang vej til at han evt. får ømme muskler da han løber mere ved at være på fold med hingsteplagen end at træne med mig;-) Men jeg skal nok være obs på at hans longering ligger så tæt på hinanden som muligt så han ikke bliver mere øm når træningen bliver hårdere:-)

  • #8   31. jul 2013 Ja, det lyder også som om du har helt styr på det hele smiley

    Han kan nu stadig godt få ømme muskler af din træning, da det er nogle andre muskler han bruger, som han ikke er vant til at bruge - det er altid den vej man skal tænke smiley Men dermed ikke sagt, at han får ondt af det du laver, når det er så roligt. Men sådan noget som en let bøjning kan give ømheder, selvom det kun er i skridt smiley

    Bom-arbejde som de andre nævner er også super!

    Rigtig meget held og lykke med ham! smiley


  • #9   31. jul 2013 Hønsemusen - Et spørgsmål....Nu bøjer jeg ham hver dag med gulerod som dette http://www.fynshestefys.dk/pdf/fynshestefys-gulerods.pdf (dog ikke alle øvelser)

    Hjælper ikke det på at mindske ømme muskler?:-)


  • #10   31. jul 2013 det skulle hjælpe:)

  • #11   31. jul 2013 Godt...Jeg gør det hver dag da jeg ønsker han skal forblive smidig...:-)Har aldrig tænkt på at det kunne mindske ømme muskler før hønsemusen begyndte at snakke om bøjning og ømheder...Så ploppet tanken op og jeg måtte bare høre;-)

  • #12   31. jul 2013 jeg gør det også, hesten stræker jo halsen på alle leder og kanter, gør du også med benene?

  • #13   31. jul 2013 Jo, det gør det da smiley
    Man skal blot huske at lave det, når musklerne er varme, ellers kan det give flere ømheder end det gavner smiley


  • #14   31. jul 2013 Som Karoline siger, eller jeg tror hun skal til, så er det også godt at gøre med benene smiley
    Du kan måske låne denne bog på dit bibliotek, http://www.bog-ide.dk/straek-med-din-hest/c-24/p-199658/#!199659 ? smiley


  • #15   31. jul 2013 Ok smiley Tak:-)

Kommentér på:
Træningsplan...

Annonce