{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Erfaringer med sadler - hvad har du? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer stærkt at skifte både min dressur og springsadel ud.
Jeg har lige nu en trekker dressursadel, og har faktisk aldrig siddet i en bedre sadel. Er SÅ glad for den, men jeg har et problem, som gør, at jeg har brug for en dressursadel med mere støtte i. Jeg kryber op i knæende når jeg rider dressur, og har derfor brug for en sadel med mere støtte foran. Jeg har derfor overvejet at prøve en Bates Innova - både for at se, om jeg sidder bedre i den, og for at se, om den kan ligge på min hest. Har I nogle erfaringer med denne sadel?? Eller kender I andre sadler med STOR knæstøtte?

Derudover har jeg en wintec 500 springsadel, som jeg også er super glad for, men jeg har samme problem her, og har derfor også behov for en springsadel med stor knæ- og lægstøtte. Hvad kender I af springsadler, som har den støtte jeg ønsker??




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med sadler - hvad har du?
  • #1   16. aug 2013 Albion SLK eller SL. Hvis du har rigtig mange penge at ofre i en sadel, så skal du købe en splinterny Albion Platinum SL smiley

    Det er bare nogle super lækre sadler! Jeg har selv en SL og SLK, har tidligere haft en K2 - men må sige at SLK'en er den model jeg sidder bedst i! Jeg skal ihvertfald ikke have andet end Albion fremover.


  • #2   16. aug 2013 Det er forresten dressursadler jeg refererer til smiley

  • #4   16. aug 2013 Den ser også fed ud. Men der ser ikke ud til, at der er så meget knæstøtte i?? er der det? Og hvad koster den fra ny?

  • #5   16. aug 2013 Har redet i windsor. Der er lige så meget knæstøtte som i den jeg har nu. Så det går ikke smiley

  • #6   16. aug 2013 Kentaur elektra har meget stor knæstøtte, ellers syntes jeg egentlig også at andre kentaur sadler har god knæstøtte.

  • #7   16. aug 2013 Ken du ikke få en sadle mager til at lave større knæstøtte i din trekker?

  • #8   16. aug 2013 Jeg har kieffer spring, hvilket jeg er meget glad for! Syntes der er den støtte jeg skal bruge når jeg springer. Har en Albion dressur sadel, hvilket også er en virkelig god sadel. I min dressur sadel er det luft pudder & ikke med uld. Der er en virkelig godt støtte i plus begge sadeler ligger rigtig godt på min hest smiley
    Men der er klart mere støtte i min albion.


  • #9   16. aug 2013 Jeg har prøvet den der innova, kunne ikke fordrage og ride i den, syens man sidder virkelig ubehaligt, og man kommer til og hoppe rundt, men det er jo nok meget forskelligt fra person til person!

  • #10   16. aug 2013 Dette skriver jeg ikke for at anklage for noget, men bare som en hjælp smiley
    Når du nu skriver at dine knæ kravler op i begge sadler, lyder det mest for mig som et opstillingsproblem smiley og tænker at nogle undervisningstimer i feks centreret ridning måske er værd at overveje før du dømmer dine sadler ude, når du nu er glad for dem? smiley
    Havde selv tidligere samme problem, men har det ikke længere efter at have arbejdet med balance og opstilling smiley


  • #11   16. aug 2013 Den her sadelmager kan vist nok lave knæstøtter. Det var måske en ide, i stedet for at bruge penge på en helt ny sadel? smiley
    http://www.mmhs.dk/


  • #12   16. aug 2013 Jeg har en Passier Corona, med ekstra korte sadelklapper inderst og længde der passer til sædet yderst, da jeg har korte ben men stor numse:-) Så lavet til mig og min hest...

  • #13   16. aug 2013 Jeg købte i tirsdags en Bates innova og jeg er så glad for det køb! Sadlen lå helt perfekt på hesten, også er støtten helt fantastisk! (: Jeg har rigtigt svært ved at sidde i en dressursadel, men i innovaen sidder jeg helt vildt godt!

    Prøvede også en Kieffer Action som også var en sindsygt lækker sadel med dybt sæde og stor støtte. Skal jeg nogensinde have en anden sadel, skal det være sådan en! (:


  • #14   16. aug 2013 Min JC Kalimera (som er til salg) har store udvendige knæstøtter. Dejlig sadel, foret med ægte uld og kan nemt omstoppes. God kvalitet.

    Vil råde til til at kigge efter italienske eller argentinske sadler (JC er argentinsk lavet). De har ry for at være af god kvalitet smiley


  • #15   17. aug 2013 Tak for jeres bud.
    Og til dig, Pernillevibe, jeg har dårlige knæ, så det er fordi jeg får ondt når jeg rider. Defor trækker jeg dem op for at afbelaste. Så nej, det har intet at gøre med min balance eller hvad du får det til at lyde som om.


  • #16   17. aug 2013 Har du evt. billeder og information om din sadel?

  • #17   17. aug 2013 Albion sadlerne har super meget knæstøtte, vil dog anbefale dig en med uldstopning - det er faktisk generelt smiley

    Jeg har ihvertfald kun dårlige erfaringer med luftpuder. Uld er vejen frem :-D.

    En helt ny Albion Platinum SL koster omkring en 30.000 kr., de andre modeller kan findes brugt, og til en billigere pris. De nye Albion sadler bliver lavet præcis efter din hests og dine mål, derfor er prisen også som den er smiley


Kommentér på:
Erfaringer med sadler - hvad har du?

Annonce