{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

Rygmuskler fra jorden (?) {{forumTopicSubject}}

Har set nogle af de mange andre gode tråde omkring opbygning af rygmuskler, og fandt også nogle gode råd, som jeg klart vil bruge! Men spørger lige igen for en sikkerheds skyld.

Jeg kan nu efterhånden se at min pony taber sine rygmuskler, og det er et ret kedeligt syn, for dem har vi brugt i hvert fald 1 år på at få frem smiley Hun står dog lige nu med en låsning i ryggen, der begrænser, hvad vi kan lave, men så snart kiropraktoren har været forbi, går vi i krig med det her igen!

* Noget longering med bomme med forskellige afstande og højder, fandt jeg herinde, og det synes jeg lyder rigtig godt!
* Så er der nogle sidebevægelser og versader, hvordan lyder det?
* Og hvordan med en masse gåture på grus/asfalt med lidt bakker, skal det være i skridt eller trav? - Hvad giver bedst og mest?

- Alt sammen skal være fra jorden.

Har i andre ideer og kan i svare på mine spørgsmål? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygmuskler fra jorden (?)
  • #1   23. aug 2013 Longering over bomme er rigtig godt, hvis du kan få den til at søge frem og ned og slappe af og arbejde i overlinen.... Ellers gåture bakketerræn. Som du selv nævner sidebevægelser rundt om dig, er godt for mavemusklerne også:-)

  • #2   23. aug 2013 Mange tak for svar Rebecca! Det gav mig mere at tænke over smiley

  • #3   23. aug 2013 Og så evt. Noget muskelopbyggende tilskud til hjælp;-)

  • #4   23. aug 2013 Yes til det mest. smiley

    Ang. bakker er skridt det bedste. Det kræver mere styrke end trav. Og en god skridt tur er altid godt. Det træner mobilitet, styrke og balance. Ikke mindst hvis du kan gå på lidt ujævnt bundlag også. (Mark, eng og skovbund f.eks.)

    Og ellers træne hende i at søge frem og ned med hoved og hals, så hun løfter bugmuskulaturen. Husk at det nok er hårdt for hende i starten, så ikke overdrive. smiley

    Det samme med bomme. De skal faktisk være ret stærke i deres mave og ryg, før de har godt af at skridte og trave over bomme, der er sat op i højde. Dvs. i starten kun bomme på jorden. Ca. 2 mrd. alt efter hvor hurtig hun bliver stærk. Så langsomt en smule højde.

    Har lige fået fat i en bog af Reimer Klinke (Tysk WM og OL dressur og military rytter fra 70, 80 og 90´erne) omkring bom og kavaletti træning. Kan rigtig godt anbefales. Rigtig mange gode råd og tips om denne form for træning og genoptræning.

    Kiropraktor burde også kunne give dig nogle øvelser, både stræk og skyde ryg.

    Og jordarbejde, helt sikkert. Der findes rigtig mange gode råd og øvelser, som du har fundet ud fra det du skriver. smiley

    God fornøjelse til jer begge.


  • #5   23. aug 2013 Mange tak Bine, var ikke klar over det med bommene og sværhedsgraderne der. Skal da se om jeg kan få fingrene i den bog smiley Jeg har fået stræk og skyde ryg-øvelser af både fys, kiro og massør, men må lige høre den nye kiropraktor ad, om hun evt. har andre ideer til hvad og hvordan smiley

Kommentér på:
Rygmuskler fra jorden (?)

Annonce