{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

TRÆLS AT FANGE PÅ FOLD? {{forumTopicSubject}}

Jeg købte for, tja, 3 uger siden (?) en ny, fantastisk hest.
For at få fange hende fra fold, skal jeg nok bruge en halv time, og det pisser mig virkelig af (undskyld mit sprog).
Hvad filen skal jeg gøre, for at hun finder ud af, at hun ikke skal løbe i cirkler omkring mig, men komme ind til mig?
Min gamle kom når jeg kaldte, så jeg er helt blank, og ved virkleig ikke hvad jeg skal stille op.
Håber i kan hjælpe!



Kommentarer på:  TRÆLS AT FANGE PÅ FOLD?
  • #2   20. apr 2014 Min løber væk (engang) Jeg gik tur med ham, og hyggede også slap jeg ham ud på folden smiley Jeg lærte ham at neje, og løfte ben, og nu kommer han smiley

  • #3   20. apr 2014 Prøv at have gulerødder med derud. Bare gå ud og giv guleroden og gå igen. Gør det måske 15 minutter efter og gå igen, eller tage den med ind, hyg om den, giv den gulerødder og ud igen. Så den ikke altid forbinder at blive taget ind = skulle lave noget.

  • #4   20. apr 2014 Hvis det var mig ville jeg nok tage lækkert guf med på folden og sætte mig indtil den selv kom smiley Uanset hvor lang tid vi snakker. Det kan betale sig i længden smiley

  • #5   20. apr 2014 hvis den bare laver en 20 meter volte eller mindre så prøv bare at række armen ud og se om den drejer ind til dig

    ellers prøv godbider og så ros den godt men pas på med for mange godbidder


  • #6   20. apr 2014 Ud på fold fra tidlig morgen stund, så behovet for leg og udfoldelse er dækket smiley

  • #7   20. apr 2014 Mine gør det ik! Jeg ved Nelly gjorde det hos tidligere ejer men i det jeg tit bare går ned klapper går op eller går ned med en gulerod og går igen og sådan er de vand til at når jeg kommer er det godt så har altid 3 heste til og gå efter mig op i stalden ingen tov eller noget de går pænt på række efter mig hele vejen til stald så dejligt!! Skal siges at den ene er 3 år og fra hestehandler så lidt stolt er man da af ham! smiley

  • #9   20. apr 2014 Har i trænet tillidsøvelser? smiley min tidligere hest gad heller ikke komme, så jeg tog en pose med gulerødder med- stod ved leddet og viftede med den og kaldte på ham, også kom han smiley jeg nægter simpelthen at gå ind på folden efter min hest, den skal klemme til mig - min nuværende hest har jeg ingen problemer med, hun kommer hen til leddet med det samme hun ser mig smiley

  • #10   20. apr 2014 Ikke klemme, men komme* skulle der stå smiley

  • #11   20. apr 2014 Det jeg gjorde med min tidligere hest da hun også syndtes det var sjovt at løbe fra mig på folden. jeg hvidste hun var ekstrem medglad og nysgerrig så det brugte jeg til min fordel hvor jeg tog en spand med endten gullerøder eller noget andet der sig en lyd og ræslede spanden for at hun skulle komme. når hesten så kigger på dig, sæt dig på hug fordi så bliver du mere intressant og skulle gerne komme og det sker måske ikke den første gang men hun kommer til sidst. når du syntes hun har godt fat i at hun skal komme når spanden ræsler så gå over til godbider og veligehold det endeligt smiley

  • #12   21. apr 2014 Lykke Theis: jeg vil nu ikke mene jeg er nedern ??

Kommentér på:
TRÆLS AT FANGE PÅ FOLD?

Annonce