{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.199 visninger | Oprettet:

At opgive sin drøm ( plus kommende hest ) {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg sidder i en virkelig sørgelig og i mine øjne unødvendig situation, men ikke desto mindre kan jeg simpelthen ikke stoppe med at græde, for jeg er mildest talt ulykkelig, og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre, og derfor har jeg besluttet mig for at spørge om hjælp.

Sagen er den, at jeg er flyttet til England med min engelske kæreste, da vi begge brænder for at arbejde med heste. Min kæreste har arbejdet med heste i ti år, og han er ved at tage sin undervisereksamen, men jeg selv startede et år tilbage, og jeg først er ved at tage de første tre trin i den engelske hesteuddannelse. Vi arbejder det samme sted, men får Self ikke samme løn. Han tjener det dobbelt af mig, og lønnen er ikke ringe, når man tænker på, det er hestebranchen.

Sagen er den, at min kærestes mor selv har redet, men hun havde en ulykke og sidder i dag i kørestol. Virkelig trist, men hendes passion for heste er ikke væk, så hun har besluttet at give "os" en hest, som hun fortalte det. Jeg ved dog godt, at jeg ikke får noget glæde i den, da min kæreste selv skal tilride og starte stævner på den. Den er fundet i DK og skal importeres herover.

I mellemtiden har jeg redet en skøn hoppe, som på kort tid har udviklet sig virkelig positivt og stjålet mit hjerte. Jeg føler, hun er den helt rette hest for mig, og at hun kan hjælpe mig med at komme op og springe det niveau, jeg så inderligt ønsker. Hun er billigt til salg, og da jeg knoklede min røv i laser sidste pr og betalte alt for meget i skat, har jegpludselig pengene til at købe hende. Dette har hele tiden været planen, og min kæreste har støttet mig, men i dag fortalte han sin mor det, og hun har nu opsat det ultimatum, at hvis jeg køber den est, så køber hun ikke den anden til min kæreste, så nu er min kæreste pludselig voldsomt imod, at jeg nogensinde begyndte at ride den hest, som jeg ønsker at købe. Han har været utrolig kold, og han forstår på ingen måde, hvorfor jeg er så ulykkelig, men da han har været i militæret, kan han ikke binde sig til heste længere, da der dagligt dør heste i det britiske militær.

Jeg er bare så splittet, for jeg føler, at jeg opgiver min drøm, for at han kan nå sin, men i første omgang, kan jeg ikke forstå, hvorfor valget overhovedet skal være sådan, men fordi jeg tjener mindre end ham, ville han automatisk betale lidt til min hest, og det vil han og hans mor ikke, hvis de køber den anden hest ( som hans mor btw. Betaler ALT til )..

Jeg har bare følt mig så glad, siden jeg begyndte at ride og pusse om hoppen, og især fordi jeg er langt væk hjemmefra, og jeg kun har min kæreste, hvor han har venner og familie her. Er det for meget forlangt af mig, at jeg måske har et behov for at have en hest, jeg kan føle, er min ven, og at jeg rent faktisk har en anden end min kæreste??
Beklager at det blev langt og indviklet, men jeg er bare så inderligt ulykkelig og ubeslutsom, og jeg ved nærmest ikke, hvad jeg skal gøre for at hive mig selv op igen. Lige nu har jeg bare lyst til at give op og droppe min drøm og en hestekarriere og mit ridebanespringning, for det når jeg i hvert fald aldrig..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At opgive sin drøm ( plus kommende hest )
  • #1   21. apr 2014 Han er da en idiot. og sikke en latterlig svigermor. jeg synes simpelthen du skal tale lige ud af posen til dem.
    og så sig til din svigermor at fordi DU køber en hest er det ikke DIG der fratager ham hans drøm - det er hende der trækker i land og det kan og skal DU IKKE stå til ansvar for.
    Til din kæreste kan du sige at du har givet afkald på ALT for at flytte over til ham, så hvis han ikke under dig den skide hest er han ikke det værd!


  • #2   21. apr 2014 Problemet er bare, at jeg slet ikke havde muligheden for at sige noget, da de har talt om det, hvor jeg ikke var til stede, og jeg fik det først at vide, da hun var taget hjem. Da jeg forsøgte at tage en snak med ham, var han meget kort for hovedet, og jeg blev ked af det og begyndte at græde, men så fik jeg at vide, at jeg var forkælet. Det ligner ham slet ikke, og jeg forstår ikke, hvad der går af ham. Hele dagen har vi været i hvert vores rum og ikke talt om det. Han ved godt, at jeg er knust, men det virker til, at han ikke forstår, at den hest betyder virkelig meget for mig, og at hun rent faktisk er blevet knyttet til mig og den anden vej rundt.

    Problemet er bare, at jeg er så ked af det, og bliver mere og mere, når han snakker sådan til mig, som han har gjort i dag, og så kan jeg bare ikke mande mig op og gå ind til ham og tage dialogen..


  • #3   21. apr 2014 Hvor kan jeg godt følge dig!
    Det er som om at penge fylder mere og mere i ridesporten. Uanset hvor hårdt man knokler for at nå sine mål, så skal der helst stå en forældre klar med et par millioner eller 50 smiley
    Jeg kan godt se at det er et problem. Men det er bare dem der har pengene der har magten.. hvis du ikke kan snakke stille og roligt med din kæreste og hans mor om tingene, så har jeg svært ved at se hvordan det skal lykkedes smiley Men synes klart ikke at det er dig der er tarvelig i den her sag smiley


  • #4   21. apr 2014 Jeg er målløs! Synes simpelthen at din svigermor og kæreste er SÅ egoistiske! Hvorfor skal du ikke have lov at udleve din drøm og dine ambitioner, når nu han får en hest gratis af sin mor? Det er intet mindre end uacceptabelt. Hvis der kun er økonomi til én hest, så kan jeg forstå, at man må finde et kompromis, og så burde du i hvert fald også have lov at ride den hest, der vælges. Men hvis moderen har valgt at betale ALT til den hest, så kan jeg ikke se, hvorfor du ikke skulle kunne bruge dine egne surt tjente penge på at købe din drømmehest. Det må kunne løses. Kan da godt se, at det er surt for din kæreste, men det er jo ikke din skyld, at svigermor er så firkantet. Synes, du skulle tage en snak med hende om, hvorfor hun forsøger at stikke en kæp i hjulet for dig - fortæl hende om dine drømme og ambitioner, og gør hende klart, at den hest, hun køber, er til sønnen - ikke til dig.
    Hendes søn er - undskyld mig - lidt af en mama's boy, hvis han ikke kan sætte sig igennem og sige, at hun ikke skal blande sig i, hvad I bruger penge på. Hvis hun ikke vil give ham den hest uden en masse betingelser, så ender det alligevel med, at hun kommer til at fylde for meget i jeres liv. Det er ikke meningen, at hun skal kunne "købe indflydelse" måde.

    Og så skal du i sidste ende gøre, hvad der passer dig. Det er dine penge, og din svigermor skal eddermame ikke bestemme, hvordan du bruger dem!



  • #5   21. apr 2014 Hold da op!!! smiley Det nok det mest triste indlæg jeg har læst herinde!! og virkelig en person der har brug for hjælp!!! smiley

    Jeg må ærligt inderømme jeg er lidt lost omkring hvad jeg skal skrive, men jeg vil prøve så godt jeg nu kan.. Det et kæmpe dilemma du står i og jeg forstår du helt ude af den.. Men at i havde " aftalt" at du skulle have den her hest i fremtiden, og han så smider det hele i toilletet og kun tænker på sig selv og at du skal opgive din hestekarriere frem for han kan få sin egen drøm udlevet, synes jeg på ingen måde er acceptabelt.
    Han burde gå til sin mor,og sige at det ikke kan lade sig gøre at der skal være forskel på jer bare på grund af penge?? Han skulle støtte dig igennem ild og vand, og ikke stoppe dig i at gøre det du vil og brænder så inderligt meget for..

    Ved ikke hvordan jeg skal slutte den her.. men synes ikke han er hver at blive hos.


  • #6   21. apr 2014 Har I ikke mulighed for at dele jeres økonomi op? Så kan han jo ikke sige noget til det, hvis du selv betaler.
    Min kæreste og jeg har fælles økonomi mht til fælles regninger og husholdning. Jeg tjener mest og derfor betaler jeg mest til dette. MEN når vi hver især har betalt til regningerne , så er det der står tilbage på vores egne konti vores egen penge. Derfor har min kæreste intet at sige til hvad jeg bruger mine "lommepenge" på og han må bruge hans som han lyster. Min hest betaler min kæreste derved ikke en kr til. Så slipper man for diskussioner om hvem der må købe hvad for hvilke penge.


  • #7   21. apr 2014 Jeg kan da godt nok ikke se hvorfor svigermoderen skal bestemme over hvad DU køber? Det skal hun da langt fra smække snuden i?!

  • #8   21. apr 2014 Jeg kan jo godt trumfe igennem og sige, at jeg altså gør med de penge, som det passer mig, men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at gøre det mod ham, da han har kæmpet så hårdt i mange år for at nå til et plan, hvor han kan komme ud og ride de store stævner. Han sagde til mig "fint, så køb du den hest, og så opgiver jeg min drøm - jeg er alligevel aldrig heldig, og jeg bliver aldrig til noget".

    Derfor får jeg bare så dårlig samvittighed, men samtidig kan jeg bare mærke, at jeg føler mig SÅ unfair behandlet, og det virker som om, at min kærestes mor ikke kan unde mig, at jeg måske kan få noget succes ( og så nok også fordi, jeg i bund og grund er en bedre rytter end min kæreste ), men det lader vi bare som om, at jeg ikke er, og det kan jeg også fint affinde mig med, men jeg forstår bare ikke, hvorfor jeg så ikke kan få lov til at blive til noget, når jeg nu rent faktisk har muligheden og hesten... Jeg er bare så lost


  • #9   21. apr 2014 Hvorfor lyver i ikke bare over for den sviger mor?

    Sig du ikke køber den, lad ham få hans hest og SÅ køber du den?

    Så kan hun da intet gøre mere smiley


  • #10   21. apr 2014 køb den hest, livet er for kort til det der..
    Jeg stod i samme situation som dig, jeg købte ikke hoppen.
    Jeg er stadig knust, og tænker på den hver dag.
    Det er til August 1 år siden.


  • #11   21. apr 2014 Vi har allerede fælles opdelt økonomi, og jeg har skam regnet på det flere gange, men problemet er ( for dem ), at hvis der kommer en uventet dyrlægeregning, er min kæreste nok nødt til at 'hjælpe' mig lidt økonomisk, og det er åbenbart et stort problem for dem ( nok nærmere hans mor ), sagen er bare den, at jeg havde en opsparing, da jeg mødte ham, og den fyrede vi af på, at rejse rundt og arbejde med heste, hvor jeg betalte rub og stub, og derfor føler jeg virkelig også, at han måske ikke skulle være sådan omkring penge. Især fordi jeg ikke tager det nøje, har blandt andet lige købt ham en ny dyr ridehjelm for mine penge..

    Men af en eller anden grund, så er det pludselig et kæmpe problem, selvom jeg sagtens kan betale basisudgifterne selv ( smed, forsikring, opstaldning og alle de andre ting )

    Det skal lige siges, at han rent faktisk er en fantastisk kæreste, og jeg aldrig har oplevet ham sådan her, så at forlade ham, er for mig ikke en løsning, selvom jeg lige nu er så ulykkelig, at jeg nærmest bare har lyst til at flygte tilbage til min familie i Danmark og give op.. Men det er Self. Bare fordi, dette virkelig tør mig og får mig til at føle mig ensom..


  • #12   21. apr 2014 Det er i bund og grund din svigermor, der er en Ælling med K. ( smiley )
    Din kæreste er i klemme, ja - men det er ikke noget, du skal få dårlig samvittighed over. Tværtimod, så er det hende, han burde være vred på - og han burde kunne sige fra overfor hende. Har han ikke været i militæret, som du skriver? Så burde han også være mand nok til at sige fra overfor sin mor!


  • #13   21. apr 2014 jeg tror du har givet alt for meget efter for de 2! det nu du skal sige du bestemmer, ikke dem!.

  • #14   21. apr 2014 Synes mere det er din svigermor du skal snakke med og ikke din kæreste. Din kæreste synes nok heller ikke det er det fedeste, og tænker nok også lidt 'hvorfor er det fair, at jeg skal opgive min drøm, for at hun kunne udleve sin? Det kan lige så godt være omvendt', men han burde være mere kontant over for sin mor, og 'beskytte' dig lidt, hvis man kan sige det sådan.
    Men synes du skal snakke med din svigermor om det, forklar hende, at hesten alligevel bliver hans, da han skal tilride den osv. Og hvad du går og køber kommer slet ikke hende ved, at din kæreste måske skal betale lidt til hesten, hvis du køber den, er en sag mellem jer, og ikke hende, slet ikke når hun selv siger, hun skal betale alt til den..
    Men håber i finder ud af en løsning, som i begge får noget ud af smiley


  • #15   21. apr 2014 Jeg syntes også det der med 'smut fra ham' er kommentare der udelukkende kommer fra folk der vist ikke har den store erfarring i parforhold. Hvis jeg skulle skride fra min kæreste hver gang vi var uenige, ville jeg jo dø alene.

    Men for mig lyder det som hende svigerheksen, at hun har sagt/gjordt noget over for ham siden han reagere sådan. Hvordan er dit forhold til hende?


  • #16   21. apr 2014 Han er meget mors dreng, og han har aldrig kunne sige fra overfor hende, når det kom til ting som disse. Det er nok også, det der gør mig mest ked af det, fordi han burde kunne sige til hende, at jeg også er vigtig. Pludselig i dag blev det også ændret, at den hest hans mor køber, er til HAM, hvor det tidligere altid er blevet sagt som, at den var til os begge, men primært ham mht ridningen. Jeg synes også, at han burde reagere anderledes, men ved ikke, hvad jeg skal sige, hvordan jeg skal formulere alting, og så gør det mig egentlig også ret ked af det, at jeg er blevet ignoreret hele dagen, når jeg virkelig har haft brug for en skulder at græde på.. Det er bare ikke så let for mig at gå ind og fortælle ham, hvad jeg virkelig mener om det hele, fordi jeg sikkert bare bliver taget imod virkelig køligt og uden forståelse.

  • #17   21. apr 2014 Mit forhold til hende plejer at være godt. Hun kan godt være lidt speciel nogle gange, og hun har det da også helt klart vildt svært, fordi hun er bundet til sin kørestol, og hun ikke længere kan ride og arbejde med hestene, som hun jo selv elskede.

    Jeg vil dog ikke kunne tage hjem til hende og tage en snak, for det er vores forhold altså ikke godt nok til, og jeg er også for konfliktsky overfor folk, der ikke er min kæreste og familie. Hvis jeg skal tale med hende, ville jeg være nødt til at gøre det sammen med min kæreste eller igennem ham..


  • #18   21. apr 2014 Jeg var eddersatme godt nok sprunget fuldkommen i luften!

    Hvad du bruger DINE penge på skal de OVERHOVEDET ikke blande sig i!
    Hvis du selv kan betale opstaldning, dyrlæge, smed og lign., så skid helt og holdent på deres ord, your money - your choice.

    Hvis du lader dig tromle over i denne beslutning, så vil du fortryde det så mange gange frem over. At have HESTEN mellem fingrene og gå glip af muligheden for at beholde den, det er noget der tager kegler.
    Jeg var lige ved at gå glip af Chantell, og jeg snakkede stadig om hende flere måneder efter. Heldigvis fik jeg muligheden for at købe hende, og hun redder min dag og sportslige ambitioner gang på gang.

    Undskyld mig, men hvis din kæreste selv er i sporten og ikke forstår vigtigheden af at have en hest som man selv kan forme og man ved har kapaciteten til at indfri ens ambitioner - så er han sgu ikke det værd. Hvor meget kommer du ikke til at opgive for ham i fremtiden??

    Nævnte det lige for min kæreste, han sagde at din kæreste ikke lyder som en han ville være sammen med .. Og så nævnte han at du kunne vente med at købe hesten til svigermonster/mor har købt sønnike en hest smiley .


  • #19   21. apr 2014 Jeg er også virkelig vred, og jeg har voldsom hovedpine, så indebrændt er jeg. Min kæreste ved udemærket godt, hvor vigtigt det er, og hvor meget den hest og jeg kan opnå sammen, for han har selv været utrolig imponeret over os, men i dag vendte det totalt, efter at han havde været alene med sin mor.

    Sagen er bare den, at hvis vi lyver, eller jeg køber hende efter, at hun har købt hans hest, så sælger hun den med garanti bare, fordi dens pris alligevel bliver fordoblet, når den kommer herover, da vi igennem mine relationer, har fået en virkelig dygtig unghest til meget billige penge, hvor jeg jo egentlig har gjort dem en tjeneste ved at finde ham til dem.

    Men nej, jeg føler bare, at jeg møder nul forståelse lige nu, og det ligner slet ikke min kæreste - han er normalt alt andet end egoistisk og kold, så jeg fatter ikke, hva hun har sagt til ham!


  • #20   21. apr 2014 Kommer hesten ikke i hans navn da, hvis den er til ham?

    Ellers så hold din hest hemlig?

    Jamen ja jeg ville ty til mange fege metoder ved sådan en sviger trunte.


  • #21   21. apr 2014 Hvis det er du føler du ikke har overskud til at tage snakken med ham, så skriv det ned i et brev og giv ham det.

    Min kæreste er ikke hesteperson, men han ved hvor meget det betyder for mig at have en hest jeg kan nå noget med. Tror da han ville synes at det var lidt federe hvis jeg ville bruge mine penge på ferie og lign., men han støtter HVER beslutning jeg tager omkring hestene og den karrierevej - også selvom han egentlig mener jeg bør stoppe (sådan bliver de vidst når man er kommet til skade et par gange smiley ).

    Jeg kan virkelig ikke forstå din kæreste - han burde kunne se det fra din side og støtte dig. Hvis han virkelig vil ridesporten, så ved han også hvor vigtigt det er med en god hest - og det er ikke tit man får dem billigt.


  • #22   21. apr 2014 Nej, det tror jeg ikke, den gør smiley

    Jeg kan simpelthen bare ikke lyve om dette, for det første fordi, det ville give mig virkelig dårlig samvittighed og slet ikke ligger til mig, og fordi hun ville begynde at komme meget i stalden, så hun ville hurtigt finde ud af det.. Desværre


  • #23   21. apr 2014 Måske jeg kan gøre det med brevet. Også fordi det hjælper mig lidt - selvom jeg taler sproget flydende nu, kan han nemt overtrumfe mig, når vi diskuterer, da jeg jo ikke har boet her så længe, at mit danske er helt væk.

    Jeg tænker måske også, at han er begyndt at blive bange for, at jeg ender som hans mor i en kørestol, fordi jeg rent faktisk havde et ret grimt fald i går, men jeg ved ikke, om det har noget med det at gøre, det kunne måske godt forklare, hvorfor han virker så ligeglad og kold.. Pga bekymring.


  • #24   21. apr 2014 Jeg må indrømme jeg kan dog slet ikke forstå din kæreste (eller svigermor) heller....

    Min kæreste er ikke heste menneske, jeg fiskede ham op i en storby som typisk storby dreng. Men alligevel ville jeg lige høre ham af hvad han ville sige til sådan en situation. Hans svar var tydeligt at han ikke kan se hvorfor du overhovedet skal give afkald? Hvad er det der genere den sviger mor så meget, at du ikke må få den hest?
    Samt som kæreste ville han mene du burde få støtte i det her, du har jo opgivet alt i forvejen for ham...


  • #25   21. apr 2014 Jeg tror også, at løsningen må være at få svar på disse spørgsmål, men lige nu er jeg ikke i stand til at forlange svar, så jeg må vente på, at hans stædighed slipper op, og han begynder at tale til mig igen.

    Men nej, jeg forstår ikke, hvorfor nogen af os skal give afkald. Vi har snakket meget om, hvordan jeg kunne tage til Sun Tour i Spanien næste år med min hest + min chef og hendes hest, vi har talt om, at min hest kunne være en god lærer for hans unghest - alle sådanne ting har vi glædet os til, og nu er jeg pludselig 'ikke klar/ikke god nok', jeg er egoistisk og barnlig, og han har hele tiden sagt, a jeg ikke skulle knytte mig til den skide hest, og jeg ved ikke hvad...


  • #26   21. apr 2014 Synes du skal prøve at skrive brevet, så du kan komme af med det hele og han kan få del i dine følelser uden at kunne afbryde dig og lave det til et skænderi. Du skal så bare huske at være fuldkommen afbalanceret og ikke angribende smiley

    For mig er hestesporten så stor en del af min identitet, at min kæreste ved han underskriver sin egen "dødsdom" hvis han beder mig opgive den. Ikke fordi jeg ikke elsker ham, for det gør jeg - men en person der beder mig ændre så drastisk på mig selv er ikke værd at holde på.


  • #27   21. apr 2014 Det vil jeg gøre, og han kan få det i morgen, så han har sovet på hele situationen. Det undrer mig bare sådan, at han ikke får dårlig samvittighed efter den her skod dag, og det gør mig da vred, når jeg har været så påvirket af det.. Men tusind tak for jeres gode råd, og fordi I ville lægge øre til.

    Jeg har jo ikke rigtig nogen at tale med, som jeg havde i Danmark, så det er rart, at kunne hente lidt neutral støtte herinde smiley


  • #28   21. apr 2014 Det lyder helt klart, som om den mor har en enorm (og meget dårlig) indflydelse på ham. Du er nødt til at få ham over på din side - hvis I skal overtale svigermor, må han også indse, at I begge må stå sammen, og at det er hende, der er galt på den. Kan han ikke det - ja, så står du i en situation, hvor du kan vælge at give afkald på alt for hans skyld eller gøre det, du inderst inde brænder for. Og tro mig, at droppe sine egne drømme for en andens, det er INGEN kæreste værd, slet ikke, når han lader dig gøre det! I har en kæmpe fordel i jeres parforhold - nemlig, at I begge vil hestene så meget. Det burde simpelthen være en styrke, ikke en svaghed. Det synes jeg, du skal fortælle ham.



  • #29   21. apr 2014 Ja, det må helt sikkert være vejen frem, og mht det sidste har det altid været en styrke, og det er jeg da også sikker på, at det skal være fremover, men hun må have fået sagt et eller andet utrolig manipulerende til ham, siden har pludselig vender på denne måde..

  • #30   21. apr 2014 Jeg har lige lavet et fotoalbum, så I også kan se min darling, som hele dette påstyr handler om smiley

  • #32   21. apr 2014 Ja, måske han skjuler det. Han er ikke så åben omkring nogle følelser, hvilket jeg tror, er en bagside han har fået med fra seks år i militæret.. Måske han ikke er ligeglad, men lige nu har jeg virkelig svært ved at tro det..

    Mht brevet vil jeg forsøge på ingen måde at være angribende og aggressiv, for så bliver han helt sikkert mere vred, end at han forstår, så må forsøge at forklare omkring mine følelser overfor hesten, ham, svigermor og selve min ( og hans ) karriere, som vi jo skulle starte sammen begge to - ikke hvor den ene skulle sidde i et hjørne og betragte den anden udleve drømmen..


  • #34   21. apr 2014 Du har garanteret ret, og jeg er glad for, at du siger det. Får mig til at have en smule håb for en løsning smiley

  • #35   21. apr 2014 Er der mulighed for du køber part i din hoppe? Så du ikke er ejer, men når du er udlært kan købe den? Naturligvis med kontrakt osv... Så du pt fri. Hm men damn en familie du har valgt dig. Altid svært at få tingene at vide efter ðe er blevet debatterede. Sundeste var jo nok i alle sidder sammen, for dette involvere jer alle. Hvis svigermor er manipulerende som nu, ville jeg absolut ikke have hende til at købe drømme hesten! Absolut ikke. Kommer der kun indblanding og rod ud af. Hun kan låne / give et beløb hvis hun vil støtte. Men på jeres måde, vil hun pludselig have en klemme på jer og jeres forhold. Og allereðe inden hesten er købt bruger hun den! Fy for pokker. Brev eller ej dette er din kæreste jo før du får skubbet døren op og talt med ham, jo før får du det bedre. Ingen bør opgive deres drøm. Men lyder til at drømmen om svigermor køber en hest til søn, var et fatamogana. Urealistisk drømme senarie. I desværre slet ikke har gennem tænkt og debatteret fordele og ulemper ved svigermor er ind over noget så vigtigt og dyrt i jeres liv... Syntes i skal få talt ud omkring svigermor og den hest. Når i har styr på den del, må i derefter finde løsning på din hest, igen få talt sammen kom til bunds i tingene find en løsning med svigermor. Min mening drop at hun køber hesten. Få pengene istedet... Og ja find derefter en løsning på din hest måske kontrakt afbetaling fuld part med kontrakt på forkøbsret om div. År husk pris hvis den stiger i pris... Osv osv håber i får løst det.

  • #38   22. apr 2014 Ja jeg kan ikke se hvorfor dette skulle være et problem for din kæreste?
    Du skal da ha den hest, om hans mor så trækker i land er ikke dit problem. Og hvorfor har hun så stort et problem med at du få den skide hest? Det er sku da ikke normalt smiley
    Jeg kan da godt se det er surt for din kæreste, men din svigermor er problemet her hvis du spørg mig, for det er hende der (bevist måske ) skaber splid.


  • #39   22. apr 2014 Kan du ikke forklare ham, at ligeså vel som han føler du stjæler og ødelægger hans drøm, så ødelægger han din?

    Han lyder som en kæreste det ikke kan nytte at "angribe" på, hvor uretfærdigt han opføre sig (selvom det bestemt er det han gør), men hvor du derimod skal have ham til at forstå hvad det her gør mod dig. Hvad DU kommer til at føle, hvor ked af det DU føler dig og hvor meget DU føler han ikke støtter dig. Hold bolden på din banehalvdel, så kan han aldrig sige du ikke har ret..
    Synes også selv det du siger med, at du føler dig lidt ensom, eftersom du har opgivet dit gamle liv fuldstændig for at blive en del af hans skal understreges.

    Hvor er det ærgerligt et ellers så spændende forhold skal komme i problemer af noget så åndssvagt som penge.. smiley


  • #40   22. apr 2014 Kan du ikke tegne sygeforsikring på kræet så du ikke pludselig står med en regning på 20.000 kr, men "bare" med en selvrisiko på en 2000 kr?

    Jeg er ellers helt enig med alle andre.


  • #41   22. apr 2014 Hold os opdateret, hvis du altså føler for det.
    Er fuldt ud enig med de andre!


  • #42   22. apr 2014 Har du evt mulighed for at alliere dig med dine egne forældre hvad dyrlægeregninger angår? Så er din kæreste fri for at spekulere på det, og han og mor kan have deres projekt, mens du har dit. smiley

  • #43   22. apr 2014 Vil du ikke opdatere omkring hvad der sker løbende?? smiley

  • #45   22. apr 2014 Jeg stemmer i med dem, der ønsker en opdatering. Vi krydser vist alle fingre for, at du får din drømmehest. smiley

  • #46   22. apr 2014 Vi har haft en god snak i dag, og vi er blevet afklaret med hinandens følelser omkring projektet. Han er nervøs for, at vi bliver økonomisk ustabile og sætter vores fremtidige drømme på spil ( vi stræber efter at åbne en konkurrencestald i DK om nogle år ), og derfor er vi gået på kompromis. Han får sin hest af mor, og jeg skal forsøge at forhandle mig frem til fuld part med forkøbsret på min drømmehest, og hvis det lykkedes, vil jeg tjene en del mere, når jeg engang skal tage eslutning om at købe hende smiley

    Jeg skal nok give besked, hvordan det ender med at låneaftale. Jeg forstår ham mere nu, og selvom jeg mener, vi har råd til hende, så kan jeg godt affinde mig med at låne for nu.


  • #47   23. apr 2014 "fint, så køb du den hest, og så opgiver jeg min drøm - jeg er alligevel aldrig heldig, og jeg bliver aldrig til noget".

    Denne sætning ville faktisk få mig til at overveje forholdet grundigt. Eller i hvert fald tal med meget store bogstaver. Det er simpelthen så lavt at han prøver at tørre alt ansvaret af på dig. Og han manipulere groft med dig fx. hans tavshed. Han er tavs ind til du giver dig, eller hvordan...?

    Mit gæt er at han udmærket godt er klar over at han og hans mor er dybt urimelige. Han er bare ikke mand nok til at indrømme det.





  • #48   23. apr 2014 Hvis jeg var dig havde jeg nok taget ud til svigermor og banket i bordet. Bare lade det hele flyde! for så kunne hun se og mærke hvor egoistisk, blind og fej hun er i denne sammenhæng.

    Men dejligt i har fundet en "løsning" smiley


  • #49   23. apr 2014 UH de burde da bare have múndkurv på!
    Som du lige har opdaget er drengene i sidste ende ret ligeglad med ens behov, og tænker kun på sig selv.
    Jeg ville skide dem et stykke, købe hesten og så må de sgu selv ligge og rode i deres lort! smiley
    Tro mig, en kæreste svigter ALTID på et eller andet tidspunkt, det gør hesten ALDRIG! smiley







  • #50   23. apr 2014 Men god løsning smiley

  • #51   23. apr 2014 Guys.. Problemet er at hun er afhængig af kæresten hvis der opstår dyrlæge-situationer. Hun kan ikke bare være totalt ligeglad med hans holdning, da han også kommer til at hæfte økonomisk for hesten.

  • #52   23. apr 2014 Følger med, ville meget gerne vide om du får hoppen!! Kan du ligge et billede ind? smiley

  • #53   23. apr 2014 Problemet er nemlig lige præcis, at jeg ikke kan klare en uventet og dyr dyrlægeregning alene, og man skal jo altid forvente det værste. Derfor kan jeg heller ikke bare købe hende og så regne med min kæreste, uden han er med på ideen. Derfor vil jeg forsøge at få arranget noget part for nu smiley indtil min løn stiger

    [IMG] http://i58.tinypic.com/x1g37t.jpg[/IMG]


  • #54   23. apr 2014 Jeg håber virkeligt for dig at det hele løser sig. Jeg synes også at det er rigtigt fedt at du er i stand til at tænke alternativt - nu skal ejeren bare være med på den. Alt er krydset for dig!

  • #55   23. apr 2014 Ja, alt skal krydses. Hvis ikke ejeren er med på den, må jeg virkelig virkelig håbe, at det ikke lykkes at sælge hende før august, hvor min løn stiger første gang smiley men for nu vil jeg slet ikke tænke på den side af sagen, før jeg har fået kontakt til ejeren, som er i Indien lige nu.

  • #57   24. apr 2014 Åhh hvor er hun fin!!!<3 har du hende oprettet herinde? smiley

  • #58   25. apr 2014 Fik svar fra ejeren i dag - dårlig nyhed; hun er ikke interesseret i at udlåne, hun vil sælge hurtigst muligt, hun sagde dog, at jeg kan fortsætte mit arbejde med hende, som jeg hidtil har gjort, indtil hun bliver solgt. Det hjælper da på det, men ja, der er ikke så meget at sige andet end, jeg selvfølgelig er rigtig trist.

  • #59   25. apr 2014 Ej..... Køb hende, der er ikke længe til August og chancen for at der sker noget vildt og voldsomt inden da er ret lille, skulle det ske, må der være en mulighed i at afbetale en regning eller få hende sygeforsikret....

    Du vil fortryde så meget hvis du har ladet dig "tryne" denne gang.... Det er nu du skal trumfe igennem, for ellers bliver det op ad bakke fremover når svigermor er på banen!!
    Og mon ikke kæresten kan se det fair at han skulle træde til økonomisk ved dyrlæge, nu du har betalt for jeres rejser????


  • #60   25. apr 2014 Køb hende! Du vil formentlig fortryde det resten af dit liv hvis du ikke gør det! Hvis hun virkelig er hesten så køb hende.

    Desuden, helt enig med Jeanette H :).


  • #61   25. apr 2014 Enig med både Jeanette og Krikkerne....

  • #62   25. apr 2014 Livet er for kort til at gå glip af sin soulmate. Hest eller menneske

    Hvis nu dine forældre vil stå bag dig indtil løn stiger og du laver opsparing indtil da,så kommer han ik i økonomisk klemme

    Tarvelig svigermor,hvis du spørger mig



  • #63   27. apr 2014 Som jeg hører det er konflikten at I ikke er enige om hvor godt I har råd til at købe din hoppe. Det er svært for os andre på HG at vurdere om du overvurderer din økonomi eller om han undervurderer den. Din svigermor synes sikkert det er irriterende at du bringer jeres økonomi i fare fordi du absolut skal have din egen hest.

    Du føler du har ret til at låne penge af din kæreste i en nødsituation fordi du har betalt en masse for ham, men det er ofte sådan at begge parter i et forhold føler at de betaler for mere en den anden.

    Hvad med at spørge dine forældre i DK om du kan låne penge af dem i en evt. nødsituation? Hvis de vil gå med til det, så er der vel ikke længere en konflikt?

    Jeg synes dit argument om at I skulle starte jeres karriere sammen uden at en af jer skulle sidde tilbage og se den anden køre derudaf er rigtig godt.

    Jeg tror det bedste ville være hvis du kunne finde en måde at få din hoppe på uden at true jeres fælles økonomi eller indse at du faktisk ikke har råd til at få hest endnu. Selvfølgelig er det ærgerligt at give afkald på en "soulmate", men jeg tror alle har prøvet ikke at have råd til drømmehesten. Det lyder heller ikke som om der går så længe før du kan købe dig en hest på et mere stabilt økonomisk grundlag, så vent evt til det tidspunkt kommer og køb en anden hest du kan starte karriere på.


  • #64   28. apr 2014 Jeg har lige fundet ud af, at de har solgt hende, så der er ikke så meget mere at sige, end at jeg selvfølgelig er rigtig ked af det.

  • #65   28. apr 2014 Det er jeg rigtig ked af at høre

  • #66   28. apr 2014 Ej noget skidt.. Det er jeg ked af at høre :(.

  • #67   28. apr 2014 smiley


Kommentér på:
At opgive sin drøm ( plus kommende hest )

Annonce