{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Hvorfor rider i stævner...? {{forumTopicSubject}}

Jeg har tit undret mig over andre ryttere, når jeg er ude til stævner.
Jeg var til stævne sidste søndag, startede en LC1 og i lørdags en LC2. Jeg fik 55,40% sidste weekend og 47,20% denne weekend. Jeg har selv købt min trakhener da han var 2,5år og total vildhest, og det han kan har jeg lært ham. Jeg red 4 stævner på ham i 2007/og har indtil videre i 2008 været afsted 2 gange. Jeg ligger altid "sidst" i klassen, men jeg er for det meste godt tilfreds med vores ridt. Jeg ser hvad vi kan gøre bedre til næste gang i kritikken(o; Jeg lader mig ikke slå ud.
Men... når en pige som har købt en hest til 100.000kr som kan det hele vinder. Det er jo egentlig ikke "at vinde" efter min mening. Hun/forældrene har købt sig til det hele.

Jeg ser tit til stævnerne folk skaber sig, fordi det måske går mindre godt. Hesten får tit skylden, og får total skæld ud hvis de ikke vinder en rosette.

Jeg vil selvfølgelig også gerne vinde, men det kommer når vi begge er klar.

Jeg undrer mig bare tit over folk...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor rider i stævner...?
  • #1   3. mar 2008 Jeg har aldrig blevet sur på frej fordi vi ikk vandt eller noget for jeg ved han gør dit bedste smiley jeg havde engang en veninde med ud og starte stævne på hendes hest da hun så havde været inde og ride var den en lort den var dum og hun gad ikk ride på den mere og der var meget i vejn men den hest gud hvor blev jeg sur smiley

  • #2   3. mar 2008 Jeg synes det er kanon træning for Lazio og mig- og jeg har hestene hjemme og det giver"noget at træne efter". Jeg er vildt stolt af det han kan pt- han fykder først 6 år her i marts(o;

  • #3   3. mar 2008 Det er da bare super hyggeligt med stævne..... Chico er en rigtig tøsedreng, men det er jo også bare en udfordring i sig selv...... Jeg har også lært ham det han kan, han var bare en billig lille dreng som jeg faldt for... Vi har vundet rosetter rigtig mange gange, men jeg er mest glad for kritikken, som jeg kan læse 100 gange.. Vi er heller ik så gamle endnu, jeg er 10 og Chico er 5, så vi har masser af tid.

  • #4   3. mar 2008 det må da egenteligt være mega kedeligt at vide at man vandt hver gang, min pony den er en kylling den kigger rigtig meget når jeg er ude og starte men så når den går godt og jeg vinder noget så eer jeg meget mere glad end en der altid vinder og ved at ponyen eller hesten er god hver gang. det trorjeg i hvert falde.heh

  • #5   3. mar 2008 Jeg ridder stævner for at få noget træning og en kritik:) samtidig er det godt at have noget at træne frem til.

    hvis man har en hest til 100000 kr og man starter lc1 eller deromkring, burde man overveje om man ikke har givet for meget eller er rosetjæger....

    Det er ALDRIG hestens skyld....


  • #6   3. mar 2008 jeg har ligesom dig startet mere eller mindre på bunden.... han var 3½ og rytter vandt og ku skridt og tave.... så jeg har lært ham op fra bunden.... vi har været afsted 3 gange i sensommer og efterår.... nu er vores ridning gået i stå og derfor føler jeg for starte stævner... kan man det ikk derhjemme så kan man slet ikk på udebane.... nogen sige rhvorfor starter du ikk for erfarings skyld... jamen det vil jeg ikk... jeg starter for og vinde og hvis jeg har en chanche sybdes jeg det ikk er sjovt og tage afsted..... men dermed ikk sagt at jeg blir sur eler gir hesten skylden hvis vi taber jeg vil bare smide 500-1000 kr ud af vinduet for det er ca. det jeg bruger hvis jeg skal afsted, hvis ikk man får en god oplevelse....

    men du har ret...


  • #7   3. mar 2008 Jeg er uening i din holdning med at købe sig til tingene for man er ik bedre end den hest man sidder på og omvendt så hvis en rytter har mange penge så betyder det nødvendigvis ikk at hun er god til at ride,,,!! jeg er enig i at hesten mange gange for skylden men det viser en rigtig dårlig rytter, jeg sys hvis en rytter er god, så viser hun overskud ved at sige (eksempel) Det er en hest alt kan ske! jeg kan godt li at ride stævner og min pony har o´da oss taget r**** på mig men jeg griner af det smiley

  • #8   3. mar 2008 og jeg har selv redet min pony op.

  • #9   3. mar 2008
    Nanna M: det vil jeg også sige.
    ja det er et levende væsen man sidder på.


  • #10   3. mar 2008 jeg har også redet bonjour op og marcus, er igang med kashi.

  • #11   3. mar 2008 Jeg har også selv redet mine heste op. Jeg indrømmer blankt, at jeg altid satser alt og rider for at vinde. Jeg gør det for resultaterne, præmierne og spændingen. Jeg er udpræget konkurrencemenneske med alt jeg foretager mig.

  • #13   3. mar 2008 Ikke altid de dyre ponyer der vinder:D min lillesøsters pony eks. har kostet 25000 og den får tit placeringer.. min noget dyrer springpony er tit træls til stævner for tiden..

  • #14   3. mar 2008 Rider stævner for at komme ud og vise at man altså godt kan.. og opleve en hel masse sammen med en masse andre der har den samme interesse.. Nogen kan ikke tåle at tabe, men for det meste er jeg glad for ender altid med en roset smiley

  • #15   4. mar 2008 Sophie: Jeg skriver ikke fordi jeg er "en god taber/hellig". Jeg spørger fordi jeg gerne ville vide hvorfor andre rider stævner.

  • #16   4. mar 2008 Jeg ligger ogs altid sidst i dressuren :-* kan ikke give min hest skylden da den sagtens kan...

Kommentér på:
Hvorfor rider i stævner...?

Annonce