{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Hvorfor rider i? :) {{forumTopicSubject}}

Ja, hvorfor rider i ? smiley
Hvad gør det ved jer når i rider? smiley

- jeg rider fordi jeg er vokset op med heste, og jeg ELSKER det smiley
Når jeg rider glemmer jeg alle problemer, alle bekymringer, jeg konsentrerer mig helt 100 % om hesten :')
Det syntes jeg er vildt dejligt at man bare kan glemme alt andet smiley

Stavefejl er gratis smiley

- Mette :')


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor rider i? :)
  • #1   2. jun 2010 fordi det er skønt med en tur på standen eller i skoven smiley

  • #2   2. jun 2010 Jeg ved det faktisk ikke? ;b Min mor har haft heste hele mit liv, så er vokset op med dem, og startede på en rideskole da jeg var 5 og så har jeg stort set redet siden?! (: Jeg har det lidt på samme måde... Ligeså snart jeg kommer ud i stalden og står med min hest, så forsvinder alle mine bekymringer og hele verden synes let og ligetil ... Det er meget underligt, men kan sagtens skridte på en tur og tænke, men det er kun gode oplevelser og minder jeg kan tænke på! Har aldrig oplevet, at jeg har sat mig op på en hest og tænkt på noget negativt ... Så på den måde hjælper ridning mig lidt væk fra en ellers lidt hektisk og til tider stressende hverdag, men jeg kan generelt bare heller ikke forestille mig, at jeg ikke har med heste at gøre? Det er bare blevet en så stor del af mit liv, at jeg ikke kan lade være smiley ...
    Men det er et kanon godt spørgsmål! Og har egentlig aldrig rigtigt tænkt over det. Heste har bare altid været en del af mit liv :b


  • #3   2. jun 2010 Fordi det gør mig glad smiley

  • #4   2. jun 2010 jeg bliver altid glad når jeg rider. og når man er tridt kan men altid tage hen til hypen og hygge den tryster mig.. smiley

  • #5   2. jun 2010 Jeg elsker samværet med de dejlige dyr - min hest er ikke bare et dyr for mig, men fungerer også som min bedste ven smiley
    Og så fordi jeg elsker de oplevelser man kan få på en hesteryg, det samarbejde man kan udarbejde, og den fascinerende perfektionisme og elegance ved dressuren. Da jeg selv er perfektionist, ligger den del af sporten tæt op ad mig smiley


  • #6   2. jun 2010 Jeg havde fra jeg var lille af, haft en tante der har heste.
    og siden jeg var 6 år, ønskede jeg mig, at få min egen shetlandspony.
    men så gled jeg lidt fra det igen, da jeg var 11, lige på kanten af 12 år, droppede jeg fodbold, som jeg ellers satses alt i , til fordel for heste.
    og siden da har jeg bare haft interessen for heste.
    de er fantastiske dyr, og føler bare, det bånd der er mellem hest og rytter, ik er det samme som venner.
    det er noget specielt, og elsker heste! og så det selvf. os sjovt at ride, og hyggelig med en skov tur smiley


  • #8   2. jun 2010 for de det er et skønt dyr den er smuk og man kan ride forskellig klasser og det gjorde jeg begyndet at ride det er også super fedt at kunne komme op i stalden og se alle hesten og være sammen med dem så glemmer man alt

  • #9   2. jun 2010 Jeg rider fordi jeg nyder at føle samarbejdet mellem hest og rytter. Jeg nyder at ride alle slags heste, men især nyder jeg når hesten slapper af og finder ud af hvor rart det faktisk kan være:) at arbejde rigtigt:)

  • #10   2. jun 2010 1) Heste er nogle fantastiske dyr - mere hjerte, sjæl, samarbejde og venskab skal man lede længe efter !
    2) Jeg kan være mig selv - hvilket jeg ikke kan nogle andre steder.
    3) For mig er lykken at se en hest i dens øjne og vide, at den aldrig ville forråde mig, aldrig såre mig, aldrig grine af mig, aldrig ønske mig anderledes end jeg er og aldrig have forventninger til mig. En hest er alt det jeg drømmer om : loyal og trofast, en ven i nøden, kærlig og arbejdsom.

    Er det ikke fantastisk at hesten (et vildt dyr, flugtdyr) lader os (mennesker, rovdyr) tæmme dem?
    - Det synes jeg i hvert fald, og hver eneste dag med min hest er en gave : derfor elsker jeg hesten, og ikke så meget ridningen i sig selv - jeg ville i hvert fald ikke opgive min hest, hvis jeg ikke kunne ride den længere. Hverken hvis det var mig eller min makker der blev syg.


  • #11   2. jun 2010 Tak for svarene alle sammen smiley
    Det er dejligt at se så mange der bare kommer i sin helt egen verden når man rider, ligesom mig :i

    Tak Lea :')
    har længe tænkt over hvordan andre havde det, så nu spurgte jeg :i

    - Mette


  • #12   2. jun 2010 jeg rider fordi jeg glemmer alt ondt og at jeg føler mig som ny<33

  • #13   2. jun 2010 flere grunde:
    Man kommer igang og stresser af, når hesten ikke gør som i dag og stikker af mens man er igang med at sadle af smiley
    udover det ville jeg smadre min ryg med mit job, hvis jeg ikke havde ridningen til at styrke den.


  • #14   2. jun 2010 Jeg rider fordi jeg bliver glad når jeg er omkring heste specielt min egen pony som jeg passer, og når jeg rider føler jeg mig som noget specielt og Elsker bare det i det hele taget!! smiley

  • #15   2. jun 2010 jeg kommer ligesom væk fra virkeligheden smiley hvis man kan sige det sådan. jeg tænker ikke på lektier, arbejdet, skænderiet med kæresten, regninger osv.

    og så synes jeg det er en dejlig sport, elsker heste. jeg synes det er et dejligt dyr.


  • #16   2. jun 2010 Fordi heste tvinger én til at slappe af - det går aldrig godt når man har travlt omkring heste, så stalden og ridebanen er det eneste sted hvor jeg glemmer alt det jeg skal nå

  • #17   3. jun 2010 Jeg elsker samværet med heste, de har så meget hjerte, sjæl og samarbejde, så et bedre venskab kan man simpelthen bare ikke få. Jeg kan være fuldstændig mig selv ved hesten, jeg kan komme ud med alle mine bekymringerne, og ja hvis man fortæller hesten om sine problemer og bekymringer osv. så siger den det aldrig videre, men lytter.
    Og hesten er jo bare et dejligt dyr, den vil altid være der for dig, hvis du er der for den :o)


  • #18   3. jun 2010 Jeg elsker at være sammen med hesten, da jeg syntes det er et dejlig dyr at arbejde med.
    Man kan få den til mange ting, ved næsten ik at gøre noget.

    Man kan fortælle den alt :o) og den sladder sku ik :o) hi hi, så den har sku meget på samvidheden :o)!!!

    Og når jeg er sammen med min heste/dyr glemmer jeg alt og tid og sted.


  • #19   5. jun 2010 Jeg rider fordi min mor altid har gjort det og at jeg bare nyder det og det gør mig glad:)


Kommentér på:
Hvorfor rider i? :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce