{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Bider.. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en to års hoppeplag...Og jeg har haft hende i to måneder. I starten var hun det sødeste lille nips der ikke gjorde en flue fortræd. Jeg kunne kramme hende imens hun spiste og jeg kunne løfte hove uden problemer. Nu bider hun hvis jeg står uden for boksen og kigger på hende når hun har mad i krybben, og når jeg løfter hendes ben bider hun mig i bagdelen. Nu er det andet par ridebukser jeg må smide ud på en måned...-.- Hvad kan jeg gøre for at få hende til at være glad istedet for hoppesur? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider..
  • #2   7. dec 2013 ALDRIG! Jeg kunne aldrig finde på at slå hende!
    Ja undskyld, men jeg er imod dyrevold!


  • #3   7. dec 2013 jeg har gerne to metoder.
    - klap den en, den skal ikke bide.
    - ignorer den, de gør det ofte for, at få opmærksomhed/godbidder. Ignorer man den, finder den hurtigt ud af den ikke får noget opmærksomhed ud af det også forsvinde den uønskede adfærd gerne smiley


  • #5   7. dec 2013 TS - JEGERSEJ er en troll, du skal ikke tage noget som denne siger seriøst :).

    Bider min pony, dasker (ikke hårdt, på nogen måde) jeg til hende. smiley


  • #6   7. dec 2013 Klap den en på mulen når den bider ikke voldsomt men bare lige så den ved du ikke er bange for den og at det er dig der bestemmer.:-)

  • #7   7. dec 2013 Christina H:
    Ignorer JEGERSEJ. Det er tydeligt vis en person som keder sig. Personen har oprettet en falsk profil og prøver/ede desuden at få heste ind på HG som personen tydeligvis ikke ejer eller har noget med at gøre.


  • #8   7. dec 2013 Jeg ville vende mig om og give hesten en over mulen, så den bliver lidt paf og sige ''NEJ'' imens. Sådan en behandling for hesten også af de andre på folden, hvis den bider efter dem, bare i for af spark og bid med en kraft på et ton bag sig.

    At hesten bider er en både farlig og uacceptabel opførsel, der skal stoppes så hurtigt som muligt, så det ikke bliver alt for farligt.


  • #9   7. dec 2013 En hest skal ikke bide slut!!! En hest der bider og opfører sig dårligt i naturen bliver sparket bidt jagtet til den opfører sig pænt. Hvis den bider må du klappe den en på mulen - ikke hårdt men markere! Det vigtigt de ikke bider og du skal reagere hurtigt! smiley

  • #11   7. dec 2013 Tine: Tak, det vil jeg prøve smiley

    SoundofMadness: Okay. Trist at der er nogen mennesker der har så meget fritid at de stjæler andres heste....


    Jeg har også et andet problem. I dag skulle jeg gå lidt med hende på folden for at tage nogen billeder her til HG på grund af et andet emne. Jeg havde taget alle de andre heste ind, og hun plejer ALTID at kunne gå alene. Men hun løb bare rundt om mig, bakkede hele tiden og hun var fuldstændig ligeglad med om hun løb mig ned. Hun så mig jo slet ikke! smiley
    Og så tog jeg lidt i torvet ( ikke hårdt ) men så hun kunne mærke at jeg faktisk var der, og så gik hun i vejret og flippede fuldstændig ud... smiley Hun er slet ikke den hest jeg købte for 2 måneder siden smiley


  • #13   7. dec 2013 Og hun har sparket mig to gange når jeg har strøet halm i boksen, og det kunne jeg også da jeg fik hende uden problemer. Det er fint nok at hun prøver grænser af, men hun behøver da ikke at knalde til mig fordi jeg reder hendes seng alligevel! smiley

  • #14   7. dec 2013 Så må jeg bare være ekstra konsekvent...:)

  • #15   7. dec 2013 Hesten kan sagtens have seperationsangst eller været stresset over at være væk fra andre heste, nu hvor den er kommet til et andet sted.

    Og som de andre siger, kan det være hun prøver grænser af.



  • #17   7. dec 2013 Jeg kunne bare sagtens gå lange ture med hende alene da jeg fik hende. Det gjorde jeg hver dag for at vænne hende til at være alene og væk fra andre heste, men nu hvor der er kommet en ny vallak i stalden er hun helt hoppet...-.-

  • #18   7. dec 2013 Det kunne godt lyde som om, hun er blevet lidt for forkælet. Hun ved at hun kan sno dig lidt om sin "lille finger". Du skal markere overfor hende, når hun gør noget nu ikke vil have. F.eks. når hun bider dig giv hende et dask over mulen og sig NEJ. Hun afprøver dig smiley

  • #19   7. dec 2013 Sabine Glenhammer: Haha smiley Ja, og jeg er lidt pylret, så hun får nok lov til en anelse for meget smiley
    Men hun er blevet tjekket af dyrlæge før hun kom her til øen, så der skulle ikke være noget galt smiley


  • #20   7. dec 2013 Ja, jeg forkæler hende alt for meget....Det siger min far også. Men i dag satte jeg mig med hendes krybbe ( meget vovet gjort ) for at vise hende at det er MIG der bestemmer. Så nægtede hun bare at spise, men det er jo ikke mit problem. Så blev hun fornærmet når jeg gik fra boksen med krybbe og hønet! smiley

  • #21   7. dec 2013 Uden at have forstand på ungheste, så tror jeg simpelthen bare, at din hoppes adfærd skyldes "unghestehormoner". Dermed ikke sagt, at hun skal have lov til at bide - jeg giver de andre ret i, at den også bare havde fået et smæk af mig, hvis det var mig, der stod i situation. Nu har jeg faktisk stået i en lignende situation, hvor jeg passede en lidt yngre hest, som bed mig når den kunne komme til det. Det vi gik i gang med var at øve en masse stopsignaler når man går tur - jeg gik forrest, og når jeg så stoppede, så stoppede han også op med det samme. Vi øvede også rigtig meget at bakke. Jeg brugte træktovet til at daske ham lidt på bringen, og til sidst forstod han tydeligt hvornår han skulle bakke. Men jeg sagde faktisk parten op, fordi jeg var utryg ved at arbejde med en hest, der bed mig hele tiden.
    Min pointe er bare, at - uden selv at have styr på unghestes adfærd - vil jeg mene, at det "bare" er fordi at hun er en unghest, at hun har ændret adfærd hos dig. Det kan jo også være, at hun stadig stresser over stedet eller andre forhold, måske? smiley


  • #22   7. dec 2013 Jeg tror simpelthen bare din hest har fundet ud af at hun kan tage føringen over dig, selvom du ikke selv synes du er bange for hende, kan du jo sagtens ubevist reagere overrasket når hun løber, sparker eller bider. Det er vigtigt du udviser ro og lederskab, du SKAL reagere og sige fra når hun opføre sig udfordrende, ellers bliver det farligt for jer begge.

  • #23   7. dec 2013 Hvis jeg var dig så ville jeg få den til dyrlægen en af de kommende dage og få den grundig tjekket igennem.
    Men tror også det kan være den alder den er i lige nu, ligesom når vi bliver teenagere så bliver vi også sure og trælse, men de har det jo med at skulle prøve deres ejere af når de ikke er ældre, men få den tjekket.


  • #24   7. dec 2013 Okay. Jeg prøver at være mere konsekvent. Men jeg synes ellers at når hun løber af sted med mig og sådan nogen ting, så er jeg MEGET streng overfor hende. Men hun er fuldkommen lige glad med hvad jeg gør. Hun er meget god til at bakke, og kan det på kommando...Bare ikke hvis hun stresser op. Så glemmer hun alt, og er bare i sin egen lille boble...

  • #25   7. dec 2013 Jeg tror på hun prøver dig af - vil sige du skal sætte dig i respekt.. Min bider også og kan godt finde på at skabe sig - men du må sætte dig i respekt. Det lyder til du har hygget for meget omkring den og pusse nusse! Sådan bliver det hurtig farlig smiley så ja mit råd som tidligere SÆT DIG I RESPEKT så hesten forstår det!

  • #26   7. dec 2013 Okay.
    Ja, jeg indrømmer at jeg nok har været for pussenusset..:(


  • #27   7. dec 2013 vis den bider så giver jeg den et klask og råber MEGET højt for bid syntes jeg ikke er okay også når min skælden ud er færdig så løfter jeg og vis han bider igen så forfra

    Er det nap eller direkte bid?


  • #28   7. dec 2013 Direkte bid. Med tænder og det hele...

  • #29   7. dec 2013 Emma Bergmann Nielsen: Hun er blevet tjekket at dyrlæge smiley

  • #30   7. dec 2013 Jeg har engang redet en, som også bed mig bagi, den holdet gerne fast... Enten kun i buks, men gerne også i Balle....

    Til sidst blev jeg nødt til at bide den i øret, - eller nive den med neglene...
    Til gengæld gjorde han sentimentale siden ..


    Jeg synes ikke du skal slå den, men en plag kan tit være som et barn der skal have opmærksomhed,
    Ignorer den hvis det virker, men ellers som andre siger, så giv den er lille klap over mulen smiley


    Jeg har også prøvet at "baske" med skuldrene. Bare lige løfte dem godt, så flytter min part sig... Eller tramper jeg i jorden, én gang, hårdt og godt....


  • #31   7. dec 2013 Jeg kan ikke trampe hårdt i jorden da jeg har dårlige knæ og dårlig ryg..:(

Kommentér på:
Bider..

Annonce