{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån
  • #1   15. feb 2015 Du skal i hvert fald gøre op med dig selv, hvem der står for ansvaret og betalingen, hvis der skulle støde komplikationer til ved folingen..

    Hvad skal hun give hvis hoppen dør ? ved det lyder voldsomt at skulle tage stilling til. Men det kan ske - synes der hvert år er alt for mange der søger ammehopper til deres føl fordi hoppen ikke klarede folingen.

    Ang. pris, så ja, så synes jeg hun skal betale mere.. Din hoppe vil ren fysisk ændre sig ved at gå med føl, og de kan ændre temperament osv..

    Personligt ville jeg ikke låne en hest ud for at en anden kan få føl på hende.

    Noget helt andet er.. Hoppen bliver 18 i år, og hvis ikke hun har haft føl før ville jeg aldrig nogensinde overveje at sætte hende i fol - hvilket måske slet ikke en gang er muligt..


  • #2   15. feb 2015 Hun har været tidligere avlshoppe, så hun har haft 4 føl før smiley


  • #3   15. feb 2015 Okay.. Men ville stadig ikke sætte føl i en hoppe på 18 år..

  • #4   15. feb 2015 Alderen ville jeg ikke bekymre mig om, hvis det var/er ejer selv, som trækker føllet på hoppen, når hun er fhv. Avlshoppe. Jeg vil dog aldrig låne min hoppe ud til "avl", af alle de samme grunde, som er nævnt. Og hvis du endelig gør det, skal nedfældes i en kontrakt og der skal betales leje af hesten samt et beløb for føllet.

  • #5   15. feb 2015 hvis du låner/lejer hoppen ud med henblik på den skal ifoles. og hun betaler alt til føllet. Så nej det synes jeg ikke du kan tage penge for. Men i tilfælde af hoppen bliver syg skal hun betale dyrlæge eller evt aflivning. synes ikke du kan sige hun skal betale for hoppen hvis den dør. Det er en risiko

  • #6   15. feb 2015 Okay tak, låner hende ikke til at få føl.
    Mulige låner spurgte bare om det kunne lade sig gøre:)


Kommentér på:
Udlån

Annonce