{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jer der ikke bruger halm
  • #1   11. okt 2013 Spåner blandet op med træpiller er godt! smiley

  • #2   11. okt 2013 Der hvor jeg rider står hestene på træpiller, og vi udskifter det hele en gang om måneden. Jeg ved ikke hvad det koster, og hvor meget der bruges da jeg ikke ordner boks.

  • #3   11. okt 2013 jeg bruger spåner... og bruger ca 2 pakker om ugen... jeg giver 70 kr pr stk. dvs 8 om måneden til ialt 500-600 kr om måneden. rimelig dyr løsning, men det tror jeg alt andet end halm er, desværre... men det er svært at sige hvor mange man bruger pr hest. komme jo an på hvor meget de står inde, og om de grisser meget i boksen smiley

    min plag kan nemt bruge 3 pakker om ugen hvis boksen skal være ren, selvom hun er på fold fra 8 morgen til 9 aften... men min gamle vallak laver det han skal ovre i hjørnet, og sviner næsten ikke i spånerne smiley


  • #4   11. okt 2013 Vi bruger træpiller. Vi køber helt almindelige fyr-piller fra Tyskland, fordi de er lige så gode som dem man kan købe specielt til hestebrug - de suger lige så godt, og så er det lidt billigere.
    Mener vi giver 1800 for en palle, og den kan sagtens holde hele vinteren, og vi har altså 3 bokse. De to af dem får 2 poser (mener der er 15 eller 16 kg i hver) om ugen, hvor den sidste kun får 1, fordi han ikke tisser og træder så meget rundt.

    Vi har endnu ikke været nødt til at skifte det hele ud, men planen er, at det skal gøres hver sommer, når de skal på sommergræs, og ellers er det kun afføring og slaskvåde pletter der skal fjernes - og så overskydende stråfoder. smiley

    Mange mener træpiller laver en meget hård bund, men jeg synes vores er fint fjedrende. smiley


  • #6   11. okt 2013 halm er prøvet synes tit man skal muge ud plus det virkerlig stinker..
    træpiller er super godt men dyrt.
    bruger pt tørv og fungere godt for mig!! giver 90kr pr sæk


  • #9   11. okt 2013 Takker for svar
    har 2 der skider som en elefant og 1 man skulle tro at den holder fest hele natten smiley de 3 andre står normal
    så ville gerne have en lidt letter ud mugning


  • #10   11. okt 2013 Vi bruger spåner. Ca 1 om ugen per hest. Min den ene bruger kun 1/2 på en uge da hun står så pænt, og vallakken bruger 1 1/2 om ugen fordi han er sådan et svin. Vi giver 75 kr pr sæk, så omkring 300 kr. pr hest/måneden. Vi fjerner klatter og lidt vådt, og det tager maks 5-10 min. Super nemt smiley

  • #11   11. okt 2013 Jeg bruger tørv og kommer aldrig til at bruge andet. Køber 1 bigbag med 6 m3 i til ca 1600 kr, og den varer hele vinteren til 4 store bokse.
    Tager klatter dagligt og giver frisk ca en gang om ugen, de to får knap 50 liter løs og den ene 100 liter ca. Den sidste får ca en gang om måneden.
    Jeg kan snildt lade bundene ligge fra år til år, Mine er brugt hhv 2 og 3 år nu, og er dejlige og indbydende smiley


  • #12   11. okt 2013 Jeg står på savsmuld, og det er det bedste jeg nogensinde har prøvet! Det er meget nemmere end spåner at muge ud i! Jeg bruger ca. 3-4 trillebøre savsmuld pr. uge, da det er inkl. i staldlejen. Derudover kan jeg købe en trillebør til 20 kr stykket, altså indkøbspris.

    Min er også et stort svin, men trods at det ligger udover det hele, så ryger alt det rene savsmuld lige igennem greben, og kun skidtet tilbage i greven.
    ELSKER DET! Vil klart anbefale det! smiley


  • #13   11. okt 2013 Jeg blander spåner og træpiller smiley jeg har også stået på spåner alene og træpiller alene men jeg synes blandingen er super smiley
    Jeg bruger ca 3-4 sækker spåner og 3-4 poser træpiller ugentligt. Har ingen idé om hvad vi giver for det smiley


  • #14   11. okt 2013 Vi bruger tørv.

    Fjerner klatter hver dag, fylder nyt tørv på en gang om ugen ca.

    Synes det er dejligt, at man kan gå i stalden, være der en halv dag, og tage hjem uden at lugte af hest. smiley
    Vi gir 200 kr. om måneden, men det er jo rideskolen der køber det hjem, så de får det jo til en anden pris. Og så er det heller ikke pakket i sække, men det kommer på en lastvogn og bliver læsset af under et halvtag.


  • #15   11. okt 2013 Jeg bruger træpiller og spåner..

    Har et par år brugt rene træpiller, men syntes der skulle meget til for at få en tyk bund.. Men har aldrig haft problemer med hård bund og har heller aldrig skiftet en hel bund ud..

    I år er jeg gået over til at blande, som et forsøg.. Jeg blander en sæk spåner i bunden, hver 4. uge.. Dertil kommer en sæk træpiller af 16 kilo ind hver uge.. Fjerner klatter dagligt og tisplet en gang i ugen hvor der efterfyldes.. Det er store bokse og hestene går ude 12 timer i døgnet..

    Altså er mit forbrug per måned ca. 1 spåne og 4 træpiller.. Altså en omkostning på 200 kroner pr. måned..


  • #16   11. okt 2013 Jeg har prøvet vårbyghalm, spåner, træpiller og Easyway. Jeg synes helt klart, at Easyway er den bedste løsning. Den støver ikke som de andre former gør. Det er nemt at tage klatter hver dag og bunden holder sig fin i 3 måneder.
    Det er en god løsning til ponier, som ikke er tunge nok til at knuse træpiller osv.


Kommentér på:
jer der ikke bruger halm

Annonce