{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Vil ikke stoppe når man longere. {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er:)

Min part lystrer ikke altid i longen, han er begyndt hverken at ville stoppe i trav eller galoppen. Han render bare videre ikke fordi at han løber stærkt eller noget men selfølgelig skal han gå ned i skridt/trav hvis jeg beder ham om det!:) hvordan vender jeg ham af med det? Han har respekt for mig, både når vi rider, på staldgangen, i boks, fold osv. Se ham evt. På min profil:)

Ingen negative kommentarer tak:)

Tak på forhånd





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke stoppe når man longere.
  • #1   20. okt 2013 Min havde lidt det sammen. Han kunne ikke lave parade ude i longen. Jeg trænede i lang tid et stærkt stoppesignal, hver gang jeg trak med ham. Udover selv at stoppe op og tage lidt fat i tovet, tog jeg min ene hånd flat op i luften sammen med en verbal kommando. Stille og roligt førte jeg hånden og kommandoen ind i longearbejdet og nu stopper han nogenlunde:-) Jeg bruger signalet nu meget oftere end bare i longen;-)
    Held og lykke:-)


  • #2   20. okt 2013 Jeg ville korte longen når jeg beder om en overgang, det har virket på dem jeg har trænet. Min egen kan gå fra galop og til parade på få skridt, samt selv vende ude på volten smiley

  • #3   20. okt 2013 Er lidt i tvivl om når du siger part om det er den rytter der rider på ryggen af hesten eller hesten der ikke vil stoppe.?? o.O

    Hvis det er din part (som i rytter) brude du tage en snak med hende/ham da det kan blive rimeligt farligt at hesten løber ukontrolleret rundt.

    Hvis det er hesten der ikke ville stoppe så er det en længer proces, at lære hesten at stoppe på kommando. Den nemmeste måde at lære en hest det stoppe på kommando er at gå med den i en kort snor eller i hovedtøj og sige stå og så selv stoppe og rose hesten når den stopper. Denne øvelse skal så forsættes til hesten har lært kommandoen hvorefter man kan tage den ud på en lille vold (i longe) og så lave den samme kommando og kan med tiden gøre volden støre til man har den ønskede størrelse. Hvis hesten så stadig ikke vil stoppe kan man tage den ind på en lille volde igen og ved hjælp er en stik/pisk ligge den på bringen af hesten mens man siger kommandoen og markere forsigtigt på bringen indtil hesten stopper. smiley


  • #4   20. okt 2013 Tror ikke at det er hendes partrytter som hun har oprettet en profil af smiley

  • JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 283
    #5   20. okt 2013 Jeg ville øve stopsignalet fra jorden og fra ryggen bedere og indlære det med en stemmekomando, sådan så du kan bruge stemmen til at styre ham i longe smiley

Kommentér på:
Vil ikke stoppe når man longere.

Annonce