{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

ustyrlig hest {{forumTopicSubject}}

hej alle HGer min hest Johnson er blevet meget ustyrlig når jeg rider og når han står på hans strigle plads jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nogle gange kan han bare gå helt amok og stejle eller sparke og det er noget han lige er begyndt med og det samme på ryggen og jeg holder rigtig meget af ham er der nogle der prøvet det samme eller kender en hjemmeside hvor der står hvad man kan gøre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ustyrlig hest
  • #1   6. feb 2014 jeg ville nok finde årsagen.. er hesten stresset? og hvis den er, hvad er den så stresset over? har den smerter ved ridning? og derfor ikke gider stå på striglepladsen? er den bare uopdragen? er der sket noget siden den har ændret adfærd?? jeg ville nok bruge udelukkelsesmetoden smiley
    held og lykke med din hest


  • #2   6. feb 2014 Kun forestille at det måske kunne være smerte i ryggen tjek evt. sadlen?!! smiley

  • #3   6. feb 2014 Det er noget galt - om så det er psykisk eller fysisk for hestens vedkommende. Nu handler det bare om at finde ud af, HVORFOR hesten reagere som den gør. For den gør det bestemt ikke uden grund. (:

  • #4   6. feb 2014 Din hest fortæller dig helt tydeligt med sin adfærd, at noget er galt. Så min anbefaling er helt klart, at du først og fremmest får ham tjekket grundigt igennem af en dyrlæge og evt. fysioterapeut eller kiropraktor for at undersøge, om der er fysiske årsager (evt. smerter) til adfærden. Tjek også hans udstyr; ligger sadlen helt, som den skal, og passer den både ham OG dig korrekt? Er der noget nogen steder, der kan gnave eller klemme ham?

  • #5   8. feb 2014 har tænkt meget grundigt over bid og sadel jeg skal til at prøve et nyt bid et gummi bid og så en ny sadel for jeg kunne godt forstille mig at det kunne være det der var galt

    tak for hjælpen


  • #6   26. feb 2014 Nu har jeg ejet den hest for en del år tilbage. Jeg købte ham som hingst da han var 6 år, totalt rå. Stod alene på en mark. Jeg fik ham hjem, bare det at han så andre heste, gjorde ham i så godt humør. Jeg begynde tilridning af ham, det var en lang og hård for tid for både ham og mig, da han var en meget bestemt herre, som jeg ikke bare skulle komme over bestemme over. Han ville gerne have mig af underridning (dog skete det KUN 3 gange på 5 år) Dog ville jeg gerne have ham tjekket af min dyrlæge, massør, sadelmarger, osv for at sikre mig hesten ikke havde ondt eller lignede. Der var INTET at komme efter, hesten var/er bare udstyrlig til tider - Han kan os give en en ride tur hvor man kommer helt i Himmelen! Men han er bare hans egen herre, jeg havde ham i ridning - hvor selv dem som arbejder med den type hest, måtte kæmpe med ham. Jeg valgte så efter mange år, at jeg ville have en hest som var mere rolig og en hest jeg kunne komme ud og starte stævner på - hvilket os var megningen med Magic, men vi kom aldrig så langt overhovedet!Håber det er okay at jeg skriver det her til dig, så kan du se - at det ikke er dig der er problemet men hesten er sin egen herre, og har været det siden han fik sadel på første gang smiley

Kommentér på:
ustyrlig hest

Annonce