{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Min hest bukker {{forumTopicSubject}}

Hej hg
Jeg er i dette store problem, og ikke rigtig ved hvad vi skal stille op.
MIn hest har gået med forkert saddel et stykke tid, hvilket vi først fandt ud af efter noget tid, eftersom han begyndte at bukke og være sur.
Så han blev saddelfri i 1 måned, og har kun skridtet lange ture på ham, uden saddel self.
Han har haft hestemassør imens skaden var der.
Så fik vi en ny saddelmager ud, og har nu fået en ny saddel.

1. dagen skridtede vi med saddel
2. dagen skridtede vi og lavede 5 minutter letridning med saddel
3. longerede vi ham
4. fik fri
5. skridtede, letridning og galoperede lidt i let sæde, hvor han så herefter begynder at bukke, meget, igen.

Min mor tror at der er noget galt med ham igen, men hun ved ikke hvad, og min hestemassør siger at han ikke har ondt i ryggen mere.
Jeg er rigtig bekymret for ham, da han kun er 5 - næsten 6.. det er rigtig ærgeligt at få sin første rygskade i så ung en alder....

Håber virkelig at i kan hjælpe el. give gode råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest bukker
  • #1   6. mar 2014 Prøv at få en anden end en massør til at kigge. Hun kan kun mærke muskelspændinger.

    Få fat på en kiropraktor eller fysioterapeut. Eller evt. en anden sadelmager til at tjekke om sadlen stadig passer. :o)

    Men det kan jo også bare være kådhed/glæde over at komme igang igen. Mange heste spasser lidt ud, når de går igang efter at have stået stille. :o)


  • #2   6. mar 2014 Enig i alt hvad CTS skriver smiley
    Kiro eller fys og en anden sadelmager til tjek. Det er mine bedste råd. Eller hesten kan være glad for at komme i galop igen efter lidt tid smiley Sådan reagerer min egen nogle gange, hvis vi har holdt en længere pause.


  • #3   6. mar 2014 Hvor bor du?
    Hvis du bor på sjælland bør du uden tvivl få cecilie ud!
    Selvom den har fået ny sadel nu, har den sikkert stadig noget der sidder og trykker/spænder/låser fra tiden med den dårlige sadel. Cecilie er hamrende dygtig og kan kun anbefales!
    http://www.hestefysioterapeut.dk/index.html


  • #4   6. mar 2014 den skal også først lige finde ud af, at den ikke har ondt mere, dette kan godt tage noget tid:)

  • #5   6. mar 2014 ville prøve en kranio sakral terapeut eller fys smiley massøren kan kun se på muskelrelaterede problemer

  • #6   6. mar 2014 jeg ville få en kiropraktor ud.. massører kan ikke fjerne låsninger på samme måde.. smiley men håber da at I finder en løsning. smiley

  • #7   6. mar 2014 Ro på, hvai i har redet med en sadel der har frem provokeret det her, går det ikke over på en uge eller 2 måske det tager en måned måske flere år. Min gamle blev aldrig glad for sin nye sadel efter jeh havde haft redet med en sadel der havde en bule i stopningen smiley han kunne år efter stadig skule når man kom med sadlen! Så at tro det bare går væk er desværre naivt. Hesten har nu lært det gør av at havde sadel og rytter på, og det skal i så arbejde væk igen. Dog er det absolut ikke alle der har styr på sadler, og rette ryg lænd efter forkert sadel. Så vil absolut ikke udelukke den fortsat har låsninger og er øm, men oftest er den ren fri i skridt trav og galop og i longe så er i nået langt.

  • #8   6. mar 2014 Tina - Det har jo også taget mere end en uge eller to - det har netop taget mindst en måned. :o)

  • #9   6. mar 2014 Ud men en fys eller kiro!
    Jeg havde også brugt massør, men det var først da jeg havde en fys ude at hun fandt det på min. Det var dog ikke disideret ondt i ryggen, men at sadlen havde trykket.


Kommentér på:
Min hest bukker

Annonce