{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Min hest Bukker? {{forumTopicSubject}}

Min unghest (4 år og 2 måneder) bukkede i dag i starten og i slutningen af vores ride time, han er redet i et lille år og jeg har haft ham i snart 2 måneder, Jeg har ikke redet ham særlig meget da han skulle have tid til at bygge muskler. I dag red jeg så lidt spring på ham , max 20 cm kryds og max 5 gange.

Når men da jeg havde skridtet varm satte jeg ham i trav og så bukkede han, det var en serie på 5,6 buk i træk. Jeg Ingorede det og red videre og der var intet. Jeg lavede en masse overgang for at få ham til at slappe af og han sænkende hovedet og gik fint. Da vi så skulle tage vores sidste spring runte, (et spring på 20 cm og 5 bomme på jorden), Forslog min underiviser at tage banen i gallop igen bukkede han en serie på 5,6 buk. og efter det var der intet. Efter sidste rundet blev han skridte af.
Jeg mærkede på hans ryg efter og det virkede ikke som om han har fået ondt, han har aldrig bukket med rytter før. Og da han fik dyrelæge for en måned siden sagde dyrelægen også at han ikke havde ondt.
Jeg tænkte at han gjorde det i starten af timen da han ikke er blevet redet særlige meget og måske var fuld af energi/forsåskåd og signal forivret. Og i slutningen fordi han var træt?

Når men jeg tænkte jeg nu ville prøve en månedes tid, (jeg rider ham ca 2-3 gange om ugen hvor vi skridter trav) og hvis han stadigvæk bukker vil jeg have en sadelmager og kioprakter på ham for at være helt sikker på det hele er okay.

Hvad ville i gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest Bukker?
Kommentér på:
Min hest Bukker?

Annonce