{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kandar hvad synes du
  • #1   20. mar 2014 Hvis de kan finde ud af det (ride med så let hånd som det kræver), ser jeg som sådan ingen problemer i det....dog synes jeg ofte ikke det er det man ser, desværre. Men korrekt brugt er det et redskab som alle andre, en pisk kan f.eks. også bruges til at skade hesten hvis den anvendes forkert.

  • #2   20. mar 2014 læs de 100 milliarder andre emner omkring det med samme spørgsmål..
    så kan du læse lange debatter smiley

    http://www.hestegalleri.dk/forum/sogeresultat?sort=4&search=kandar


  • #3   21. mar 2014 Ja jeg selv rider med det syntes jeg det er okay.
    Jeg syntes ikke det er værre end alle de springrytter med stærke bid der flå hesten rundt i svingene.
    Selvfølgelig kræver det en blød og erfaren hånd, og at hesten er velredet før man bruger det.


  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #4   21. mar 2014 Så længe man ved hvordan man bruger det er det ok. Og husker vægtstangsprincippet som der er ved alle bid med stænger.

  • #5   21. mar 2014 Hvis hesten har plads i munden, rytteren forstår at ride med det og man har en god grund til at ride med det, så er det ok

  • #7   21. mar 2014 Det er MEGET vigtigt at man lære at anvende det korrekt. og at man i begyndelsen får hjælp af en dygtig ridelære der selv har erfaring med at ride på kandar.

    Der næst syns jeg at det er vigtigt at man kun bruger det et par gange om ugen og rider på alm. trense resten af tiden.

    Ellers vænner man bare hesten til at gå på et skarpt bid og gør den derved hård i munden, så den nærmest ikke reagere på et alm bid, og derved kun kan rides på kandar.
    Sådan en hest har min veninde haft. hun købte en ældre grand prix hest, for selv at kunne lære og ride øvelser til S klasserne. men den var kun redet på kandar, og var fuldstændig ligeglad og reagerede slet ikke på at få et alm trense bid på.

    PiPfuglen: hvad mener du med den sammenhæng, som du havde tænkt dig at bruge det i er dybt godnat.

    Har vi ikke fået hele historien i denne tråd eller hvad??


  • #8   21. mar 2014 Jeg synes det er et unødvendig bid.. Forstår ikke hvorfor det bruges, ej heller i de høje klasser da disse "dygtige" (nogle er, nogle er ikke)ryttere jo godt kan finde ud af at ride hesten på samme måde uden (det håber jeg da virkelig) kandar. Men nu er det jo sådan at det er et krav om et, et mærkelig et, så er det vel ok så længe de kan finde ud af det. (Dog er det mange der IKKE kan smiley )

Kommentér på:
Kandar hvad synes du

Annonce