{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Søstjernen
Søstjernen
Tilmeldt:
5. jun 2013
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 43

hoppe eller vallak {{forumTopicSubject}}

hej hg smiley
Hvad ville i anbefale som førstegangshest- Vallak eller hoppe?
ved godt at man ikke kan skære alle heste over en kam, men hvad er jeres erfaringer?- bare så jeg får en fornemmelse af hvad det mest begyndervenlige generelt vil være smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hoppe eller vallak
  • #3   14. apr 2014 Vallak, utvivlsomt.

  • #4   14. apr 2014 Umiddelbart vil jeg nok også sige vallak, da de ikke er så hormonstyret, meeen jeg har selv en hoppe som førstegangshest, og vi klikker godt. Så begge kan bestemt lade sig gøre.

  • #5   15. apr 2014 Vallakker er mest rolige, men en ældre hoppe kan også være en god begynderhest smiley

  • #6   15. apr 2014 Min hoppe var uden tvivl MEGET mere rolig og høflig end ham jeg har nu, som er vallak.

    Min hoppe var utrolig stille og rolig og yderst høflig, slet ikke hormon forstyret.
    Min vallak derimod er ekstrem nærgående, et bøvehoved og meget flyvsk (ikke nervøs, men han er over det hele og har svært ved at holde fokus) - bestemt ikke for nybegyndere eller forsigtige folk.

    Så det kommer vidst meget an på den enkelte hest. smiley
    Jeg vil sige at du skal gå efter alder og ikke så meget køn. En ældre og erfaren hest vil nok være det bedste som førstegangs hest. smiley


  • #7   15. apr 2014 Nu hvor du skriver første gangshest vil jeg anbefale en vallak på mindst 9-10 år smiley Min første pony var en vallak på 18 år! smiley
    Vallakker kommer ikke i brunst og nogle hopper kan godt være voldsomme når de kommer i brunst smiley
    Også altid se efter en der kan gå højere end det du kan ride, så kan i lære hinanden ting smiley
    Jeg red LD før jeg fik min første pony, men kan kunne MB i dressur, vi sluttede med at ride LA2-3 smiley


  • #8   15. apr 2014 Jeg har altid sagt at jeg ikke ville have en hoppe og jeg ville ikke have en brun hest, jeg er så endt op med en brun hoppe smiley - Nå men, af min erfaring synes jeg du skal finde en vallak på 8+. Det fleste hopper er bare deres egen, både når de er i brunst og i dagligdagen.

  • #9   15. apr 2014 Synes det er meget forskelligt, men alle de hopper jeg har mødt har ikke været mere frække en de vallaker jeg har mødt. Min første hest er en hoppe, og så har jeg aldrig mødt en hoppe der var anderledes når hun var i brunst andet end på marken hvis der var vallaker.

  • #12   15. apr 2014 Jeg ville sige vallak. Min første pony som jeg lige har fået hjem er en hoppe. Og sådan nogle hopper, de er sgu lidt mærkelige nogle gange? Eller så det bare min der er mærkelig..
    Men vallak fordi det dem der plejer at være mest rolige, og arbejdsvillig smiley


  • #13   15. apr 2014 Det kommer an på hesten .. synes ikke man kan skære alle hopper over en kam og sige de uden tvivl er besværlige .. jeg var sikker på at jeg skulle ha vallak, endte ud med en hoppe - hun er kærlig og sød .. en bisse til tider, men hvem siger en vallak ikke også kan være det? smiley

  • #14   15. apr 2014 Det kommer an på hesten, synes ikke man kan sige at vallakker er nemmere end hopper.. Der er massere af hopper der er rolige og nemme at omgås og ride og der er massere af vallakker der er følsomme og varme..

    Kig på den enkelte hest smiley Jeg har gået bedst i spænd med vallakker, men det er jeg 100 på bare er tilfældigt. Muligvis fordi jeg har redet flest vallakker. Jeg havde engang part på en ung hoppe der var alt andet end hysterisk, hun var dejlig rolig og nem at have med alle mulige steder, der var ikke så meget fis med hende, heller ikke når hun var i brunst. Samme sted red jeg en vallak der var bange for hans egen skygge og kunne køre helt op i en spids over absolut intet.


  • #15   15. apr 2014 Det kommer an på hesten.
    Jeg har en fantastisk hoppe, som man skal sige nej til en gang, så gør hun det ikke mere.
    Min vallak derimod kan være den strideste banan, som du skal sige det mindst 100 gange, før kan dæmper det lidt.

    Jeg ville vælge en hoppe, som var ca. +10.


  • #16   15. apr 2014 Det handler ikke om kønnet, det er ikke vigtigt smiley

  • #17   15. apr 2014 Er enig med Dream Team smiley Men igen også enig med Hippie for det er meget individuelt. Men har personlig oplevet flest stridige vallaker smiley
    Mvh TT der foretrækker vallaker/hingste.


Kommentér på:
hoppe eller vallak

Annonce