{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

Hvad er udlån? {{forumTopicSubject}}

Hey HG

Da jeg ikke må få en hest, har jeg for mine forældre foreslået udlån. det var de mere til. Men de har lige købt en hundehvalp og vil derfor ikke have ansvar overfor en hest og have den står i deres navn.... Mine spørgsmål er nu:
Kan mien forældre slippe for det med ansvaret?

Hvad er udlån helt præcist??

smiley :) smiley :)

MVH Nicoline


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er udlån?
  • #1   9. maj 2014 Altså i får aldrig ejercirtifikatet i jeres navn nej.
    Men de skal jo stadig stå for alle udgifter som opstaldning sko dyrlæge undervisning mv. Kan du ikke få en part? smiley


  • #3   9. maj 2014 Stine: Det har jeg nu... men må dsv. indse hun er en for stor udfordring for mig smiley

    Annette: Min veninde kender en hvor du bare skal betale opstaldning foder hø/wrap halm og vand?? smiley


  • #5   9. maj 2014 Kan du så ikke finde en anden part? smiley

  • #6   9. maj 2014 der er ikk nogen i nærheden af mig dsv.. smiley :'( smiley

  • #7   9. maj 2014 Medmindre du finder en der vil låne sin hest ud uden kontrakt, så nej så slipper de ikke for ansvaret..

    For de skal underskrive kontrakt på udlånet så, og hvis der så sker dyret noget mens du låner den er det dem der står med ansvaret, som udgangspunkt, kommer meget an på hvad det er og hvad der er aftalt..

    Det mest normale er at låner betaler alt undtaget forsikring..


  • #8   10. maj 2014 Du har en part som er for stor en mundfuld, hvordan vil du så klare at passe en hest fuld tid? smiley

    Forskellen på køb og lån er vel i princippet at hesten i sidste ende er en andens og kan blive hentet hjem - men som låner står du stadig for al ansvar og alle udgifter.
    - "Bare betale opstaldning, foder, hø, halm osv." - bare? Det koster altså også ret mange penge hver måned smiley

    Dertil kommer så smed, ormekur, almen dyrlæge m.v.

    Så mit råd må være, find en anden part du rent faktisk kan få noget ud af, pas den de dage du har den - alt inklusiv udmugning og andre almene pligter der følger med, så prøver du det lidt mere.

    Men ansvaret, kan forældre altså ikke løbe fra - og heller ikke udgifterne.


Kommentér på:
Hvad er udlån?

Annonce