{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån - Hvad er det?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   7. aug 2016 udlån, er når folk låner deres heste ud til andre, og låner så har hesten som sin egen på fuldtid, og ofte også står for alle udgifter.

  • #2   7. aug 2016 Ved udlån låner hestens ejer hesten ud til en rytter. Denne rytter vil så have hesten som sin egen og ofte stå for alle udgifter - dog er det typisk at ejer betaler for den årlige vaccination af hesten.

  • #3   7. aug 2016 når jeg udlåne en hest, så stå låne med alle udgiften til heste, og det er opstaldning, smed og dyrlæge hvis der sker noget med hesten.
    Ved part betale de 300,- og komme her hos mig og ride på min hest et pr. gang om ugen.


  • #4   8. aug 2016 Jeg har lånt min rigtig gode veninde sin miniature. Hun har brug for pladsen der hjemme, og jeg behøvede en lille selskabshest til min plage når jeg skal ride min store. Jeg betaler foder og evt. Dyrlæge. Hun betaler smed, vaccination. smiley

    Mvh TT


  • #5   8. aug 2016 Som låner kan du flytte hesten tæt på dig. Du skal passe den som var det din egen. Alt ansvaret ligger på dine skuldre. Som oftest smiley

  • #6   8. aug 2016 Okay, mange tak for alle svarene smiley

  • #7   10. aug 2016 Undlån er hvor du låner ens hest over en periode.
    Ofte står man for alle udgifter undtagen forsikring. Men der også andre som betaler tandlæge og vaccine. Det er forskelligt fra udlejer til udlejer.
    Når du så låner heste, vil du have den som din egen. Du må gøre stort set hvad du vil, medmindre ejer af hesten har sagt noget andet.

    Udlån har både en positiv og en negativ effekt.
    Det positive er at du ikke skal til at betale flere tudsin kroner for at købe hesten. Og man kan lære om hvordan det er at have "sin egen" Så derpå for man et indblik i hvordan det er at have egen hest.
    Det negative er at hvis det opstår at hesten bliver skadet i låne perioden kan der være uenigheder om hvem der skal betale behandlingen.
    Så kan det godt være man har skrevet under på en kontrakt, men ejer kan dog sige at hvis behandlingens processen er dyr og lang, kan ejer sige at du skal betale hele behandlingen selv.

    Håber du kan bruge det til noget. smiley


Kommentér på:
Udlån - Hvad er det?

Annonce