{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

Kronisk bronkitis - halskatar {{forumTopicSubject}}

Hej kære hesteejere

Jeg har desværre fået en meget trist diagnose på min hest.
Manilla har gået i lang tid nu og ingen energi haft. Taber luft efter et par runder i trav, og puster og snotter ud af næsten.
Der er blevet taget blodprøver, som var helt normale.
Foderskift og intervaltræning. Intet hjalp!!!
Hun er en hest der bliver redet hver dag og som går et par stævner om måneden.

Har nu været en uge på Højgaard hestehospital hvor hun er blevet undersøgt over det hele.

Diagnosen: Kronisk bronkitis halskatar. Behandling med Prednisolon. Døgnfold de næste 3 måneder. Derefter skal hun undersøges med kikkert om halsinfektionen er blevet bedre.

Er der nogen der har nogen erfaring?


Kh. Mathilde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kronisk bronkitis - halskatar
  • #1   24. maj 2014 Skriver lige pb

  • #2   24. maj 2014 Min pony, Nimbus, har desværre også fået diagnotiseret kronisk bronkitis for halvandet år siden, og han kom på en Prednisolon kur. Det hjalp så på det for en stund, men han måtte derefter på det igen. Nu har dyrelægen sagt, at han skal være på det indtil det ikke virker mere, fordi ellers kan han desværre ikke fungere ordentligt. Han er dog 'kun' selskabspony, så han bliver ikke udsat for hårdt fysisk arbejde - det ville han heller ikke kunne holde til. Men han har det okay på medicinen, og lige så snart det kniber - så skal han ikke leve mere, det ville være synd. Nimbus går på døgnfold, og får vandet sit hø og skyllet sin mad.

    Hans tilfælde er dog også et af de slemme! Hvis din hest også har problemer med støv, så vil jeg også foreslå at du sørger for at vande hø, og sørge for at det mad du giver hesten ikke støver. Døgnfold er en god idé, men det siger du også selv at den skal smiley Prøv at undgå at hesten går på halmbund - det er der også rigtig meget støv i, og så er spåner en bedre løsning.


  • #3   24. maj 2014 Min havde astmatisk kronisk bronkitis. Jeg sendte blodprøver til tyskland og fandt ud af at hun havde allergi overfor 38 forskellige ting. De udviklede en vaccine til hende, som jeg så stikker i hende en gang om måneden. Det kan bestemt anbefales!

  • #4   24. maj 2014 Ikke for at snakke om penge i den forbindelse
    Men hvad giver du for den omgang VEO??
    Hvad har det kostet dig?
    Og fungere heste i arbejde?

    VH
    Annette


  • #5   25. maj 2014 Kan ikke lige huske hvad fremstillingen af vaccinen koster, men det er ikke voldsomt dyrt - et par tusinde. Man skal så fortsætte resten af hesten liv, men man går fra 1. om ugen ned til en gang om måneden. Og ja det kan bestemt betale sig.

    Min kunne ikke trække vejret uden medicin og var voldsomt headshaker. Hun blev helt symptomfri og kan arbejde året rundt (bortset fra den knæskade, hun så står med nu) smiley

    Kontakt evt. Michael fra Højelse, hvis du vil hører mere om det. Min hest var den første i Danmark der prøvede det, og siden har de gjort det på flere med succes smiley


Kommentér på:
Kronisk bronkitis - halskatar

Annonce