{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

Forfangen hest? {{forumTopicSubject}}

Hej hg'er
Sagen er den at forleden dag blev en af hestene konstateret forfangen dyrlægen sagde så men måtte begynde at ride den igen en uge efter behandling var færdig men jeg vil høre om nogle jer har erfaringer omkring ridning altså skal man bare tide den som man plejer selvfølgelig skal den jo lige igang igen men kan man så bare ride den som man plejer?

Tak for hjælpen på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forfangen hest?
  • #1   9. aug 2014 Nu ved jeg ikke hvor slemt det har været… Jeg har lige selv stået med en hoppe som var slemt forfangen (hun blev kilet op, sandbund i boksen, boksro i halvanden måned osv.)
    - efter endt behandling startede jeg med at skridte 10 min. ca. hver anden dag i to ugers tid, og så 15 min. skridt og 5 min. trav. og så trappede jeg op på den måde, så jeg hele tiden havde en føling med hvordan det gik.

    - Min dyrlæge sagde også at efter en uge uden smertestillende kunne jeg gå igang igen, det synes jeg dog liiiige var tidligt nok, så jeg ventede 2 uger for at være på den helt sikre side med at skridte de 10 minutter!
    .. Men mit bedste råd er at du skal følge din mavefornemmelse, det er dig der kender hesten og dens gang bedst og kan din samvittighed klare at du rider den en uge efter endt behandling, så gør det - og intet ondt i det, min samvittighed kunne bare ikke smiley

    Håber det hjalp dig lidt.


  • #2   9. aug 2014 Tak for svar smiley jeg ville også mene jeg vil vente længere tid end en uge altså der blev slået noget græs på folden som hun så havde spist så det var meget akut men tak for svar

  • #3   9. aug 2014 Min blev også konstateret forfanget i starten af sommeren. Jeg fik også afvide at 1-2 ugers boks ro, og så kunne jeg begynde at ride igen. Juncker var IKKE akut forfangen, så jeg tror der gik halvanden uge før jeg begyndte at ride stille og roligt. smiley
    Lyt til dyrlægen. Han ved sikkert meget mere om det, og situationen med din hest end vi gør. smiley


  • #4   9. aug 2014 Jeg ved ikke om du har hørt det, men æblecider eddike skulle siges at være rigtig godt til forfangende heste. Jeg har givet min det siden jeg havde dyrlægen ude, og han går allerede på græs igen. Jeg kan ikke sige om det er eddiken der har virket, eller om han var kommet sig lige så hurtigt uden, men det er da værd at prøve.:)



  • #6   10. aug 2014 Som der allerede er blevet nævnt kommer det an på hvor slemt det er. smiley
    Min gamle hoppe blev rigtig slemt forfangen, og i samråd med både dyrlæge og smed (som jeg i øvrigt på det kraftigste vil anbefale at i får med ind over), blev dommen at hun skulle stå i sandboks og have total ro i ca 6 måneder. smiley

    Men følg jeres mave fornemmelse og lyt til hesten. smiley


Kommentér på:
Forfangen hest?

Annonce