{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

Opstaldning - stemme dørklokker? {{forumTopicSubject}}


Jeg står lidt og er på bar bund vdr. opstaldning hvor jeg skal have flyttet dyret hen. Og tænkte derfor må det nok ende ud i og stemme dørklokker.

Jer der har gjort det - hvilken reaktion har i fået? Har i fundet noget i kunne bruge?
Og hvordan tager i som opstaldere det hvis der kommer en en lørdag formiddag eller eftermiddag og banker på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldning - stemme dørklokker?
  • #1   25. aug 2014 Jeg har stemmet dørklokker før, har dog aldrig noget ud af det smiley Men blev taget godt i mod ALLE der åbnede dørene. De syntes overhovedet ikke at vi var påtrængende. En enkel fik jeg faktisk en aftale med om opstaldning, men så fik jeg ikke hesten hjem alligevel smiley Men aldrig har jeg fået en dårlige reaktion. Bare man husker at spørge pænt!

  • #2   25. aug 2014 Jeg var ude og stemme dørklokker da jeg skulle have Natash hjem. Og lige da jeg var ved at opgive allermest, da alle jeg havde spurgt pænt havde sagt nej, fandt jeg et sted jeg kunne have hende stående. Stedet var ikke fantastisk, men det lå 1km fra mig og jeg kunne stå af lige over for med skolebussen efter skole. En masse ting kunne være lavet om der, og jeg er også glad for at jeg flyttede igen da jeg fik muligheden, men havde det ikke været for ham jeg stod ved, havde Natash nok været solgt til en anden :).

  • #3   25. aug 2014 Jeg har også været på rundtur i mit område og det gav pote to steder. Så det er bare om at prøve sig frem. Jeg syntes egentlig det er ret grænseoverskridende at gå op til fremmede folks døre og ringe på men hvis man pænt undskylder at man forstyrrer og forklarer sit ærinde er min erfaring at man bliver taget pænt imod.

  • #4   25. aug 2014
    Men hvad tid skal man så gøre det? smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   25. aug 2014 Jeg har gjort det en gang, hvor jeg var ved 7 forskellige stalde i omegnene smiley

    3 af stederne blev jeg inviteret ind til kaffe og en snak


  • #6   25. aug 2014 Ja det jo lige det.. Jeg var heldig at stedets ejer var ude og pudse vinduer da jeg var ude med reklamer, så der tog jeg mod til mig og spurgte hehe :P. Det var omkring 14-15 tiden tror jeg..

  • #7   25. aug 2014 gør det lørdag eller søndag smiley tror nærmest hele dagen er okay der

  • #8   25. aug 2014 Jeg fik en god snak ud af det, om hestehold osv, ganske positivt. Og damen var overrasket over mit mod til at ringe rundt til diverse som havde hestehold. Jeg fik ikke en opstaldning ud af det. Men hun gav mig andre numre på andre i området som måske tog ind. Ja og så god snak og en kop kaffe! Plus en rundtur i stalden for at se hendes hyppere. Ganske hyggeligt. Vi sms'er jævnligt for opdatering om hvordan vi hver i sær har det og om hestene.

  • #9   25. aug 2014 I sin tid da jeg boede hos de gamle, så cyklede jeg en dag rundt på "alle" veje i ca 5 km radius fra mine forældre. Jeg mødte mange mennesker og alle var søde og venlige. Enten forstyrrede jeg ikke eller også var de satans gode til at skjule det.
    Go for it - og held og lykke smiley


  • #10   25. aug 2014 stort set alle d steder jeg har haft hestene stående har været ved at stemme dørklokker, jeg har kun stået et sted hvor det ABSOLUT ikke var godt at være, hverken for heste eller mennesker

  • #11   25. aug 2014 Det kommer an på stedet. Landmænd drikker kaffe/spiser ved 9.30.-10.30. tiden og ofte sover til middag ved 12.30.-14. Men hvis det ikke er en gård så behøver du nok ikke at tænke på det smiley Jeg ville tage rundt ved 15 tiden en lørdag/søndag eller ved 19 tiden i løbet af ugen. De fleste er færdige med aftensmaden der tror jeg. Jeg blev anbefalet at spørge der hvor Tindur står af den lokale rideskole da hun mente det var bedre for mig og min hest. Så jeg kørte derop og hørte ad. Fik besked på at de ville give svar næste dag. Fik ja, og så lavet vi kontrakt på opstaldningen smiley Men jeg havde forsøgt at lægge breve i nogle postkasser med navn og tlf. Det førte ikke til noget. Et sted li ned ad gaden hvor jeg bor havde de en boks på et senere tidspunkt hvis jeg ønsket (jeg gik på døren der også) men da jeg så boks str. så var jeg glad for at finde det andet hvor jeg nu er smiley

    Lykke til smiley Du finder nok noget.
    PS. Hvad med hende her inde med fjordhestene fra Skårup?? smiley (navnet står stille pt. undskyld smiley )


  • #12   25. aug 2014
    Holmdruphuse er umiddelbart ikke noget for mig.. Men må holde alle muligheder åbne med så lidt der er og vælge imellem.


  • #13   25. aug 2014 Det var det det hed smiley Ok smiley Lykke til i jagten smiley

  • #14   25. aug 2014 Jeg tog med min mor ud og bankede på døren ét sted. Hos en lille løsdrift 600 meter fra mit hjem.
    Det gav pote - damen, der bor der, var virkelig venlig, og jeg tror egentlig bare, at hun blev glad for, at nogle viste interesse. Jeg fik min hest derhen og stå i halvandet år, men så flyttede jeg hende hen over sommeren. Jeg glæder mig bare sådan til, at jeg skal have hende flyttet tilbage igen i den kommende weekend! smiley

    Så hos mig virkede det rigtig godt!


  • #15   26. aug 2014 Sådan fandt jeg mit nuværende sted. Så kun positivt erfarring her smiley

  • #16   26. aug 2014 Jeg ville ikke havde noget i mod, hvis der bankede en på om spurgte ang opstaldning. Herregud, det var sådan man ofte fandt opstalding, hest at passe osv da jeg var barn. Før internet og sociale medier smiley

    Held og lykke med at finde noget smiley


  • #17   26. aug 2014 Jeg ville ikke have noget imod det smiley Jeg har dog ikke plads til flere, men ville ikke synes folk forstyrrede hvis de spurgte smiley

Kommentér på:
Opstaldning - stemme dørklokker?

Annonce