{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

Folk der ikke læser annoncen igennem {{forumTopicSubject}}

Kender I det, når man virkelig har lyst til at kaste ting efter folk igennem computeren/telefonen....
Jeg lavede for nogle måneder siden en part annonce på min hest, fordi jeg manglede tid og overskud til hende, som jeg ikke havde på daværende tidspunkt. Og trods jeg tydeligt i annoncen havde skrevet "HESTEN MÅ IKKE FLYTTES DA DEN TRIVES PERFEKT HOS OS" så har jeg alligevel fået spørgsmålene, både i annoncen og på sms. Og tror I så ikke også min part spurgte om hun måtte låne den, når den ikke skal nogen steder?

Hvor ville jeg dog sætte pris på folk lige læste annoncen inden de spurgte, men det kender I vel alle?

Kom gerne med jeres historier...
Jeg mindes endda at se en spørge om en 2 års var tilredet et sted herinde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk der ikke læser annoncen igennem
  • #1   12. okt 2014 Folk er håbløse nogen gange!
    Jeg lavede en annonce, hvor jeg søgte en springhest på MIN 5 år og som var startet i LB eller som min klar til det.
    Og jeg ville låne den i min 1 år og med forkøbsret, da min egen står med et brækket griffelben.

    Folk skrev rask, at de havde 3 og 4 års heste. Både redet og ikke redet.
    Og en havde en hun ville sælge fordelagtigt, hvis jeg ville nøjes med et par mdr's lån.... Til den nette sum af 70.000 kr ö


  • #2   12. okt 2014 Kender det godt det med søge annoncer... Jeg søgte også en stabil og god lærehest, og fik ofte smidt rå heste i hovedet på annoncen -.-

  • #3   12. okt 2014 Kender det desværre, har en hest til salg og i annoncen står der ingen udlån med stor skrift, og alligevel spørg folk om udlån er muligt.

  • #4   12. okt 2014 Synes man ser det i rigtig mange annoncer efterhånden, at folk spørger, selvom det står tydeligt NEJ...

  • #5   12. okt 2014 Ja kender det rigtig godt. har et par plage til salg og bliver den ene gang efter den anden spurt: er den redet og hvor meget kan den.
    Jeg har i annoncen skrevet LÆS ANNONCEN INDEN SPØRGSMÅL men får dem alligevel. disse spørgsmål gider jeg ikke svare på da jeg ikke syntes det er særlig seriøs men så skriver folk både på sms og nette er jeg er useriøs sælger da jeg ikke svare på disse spørgsmål. dertil svare jeg at hvis de havde gidet læse annoncen kunne de se svaret men nej man skal absolut svines til som sælger når folk ikke gider læse annoncen. UTROLIGT syndes jeg


  • #6   12. okt 2014 Jeg sidder sq godt nok også nogen gange og næsten banker mig selv i hovedet over folk kan være SÅ dumme altså?

    Ofte bliver der spurgt på ting igen og igen i en annonce på noget som allerede STÅR der?. Folk læser simpelthen IKKE ?

    De glor bare billeder ! og tænker ihh sikken en fin ting /hest osv.... måske man kan få den /det forærende samt leveret gratis !!..... smiley ja overdrivelse fremmer forståelsen smiley

    Har nogen gange set ann med hest til eks 3000 kr hvor der står den kun kan gå tur fordi den fejler sådan og sådan ?..... Så vælter det ind med spørgsmål om den kan springe ! om der er alt udstyr med ! om den kan leveres 250 km væk !!

    Nogle er sq altså helt væk fra jordens overflade , helt ærligt !! smiley





  • #7   12. okt 2014 Sidste gang jeg solgte et føl, var der en som spurgte om der fulgte sadel og trense med smiley

    Og en som går igen igen.... byttes den ? udlånes den ? selv om det endda står med store bogstaver at den ikke er hverken til bytte eller udlån smiley


    Har lige tidl i dag set en annonce herinde med nogle underlag + 2 sæt med rbh, der står i svar at de 2 rbh er solgt, og alligevel spørger folk ind til om de kan købe det smiley

    Folk læser virkelig kun billeder smiley


  • #8   12. okt 2014 "Hvor står den?" .. tja postnummeret står på annoncen. Tjek krak.dk!

  • #9   12. okt 2014 Præcis stump, det nok en af de mest spurgte ting... Krak og maps er altså kun et par klik væk -.-

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #12   12. okt 2014 Jeg tænker at hvis jeg havde annoncer så ville jeg ikke tillade kommentarer derved kommer man kun i kontakt med dem der kan tage telefonen og ringe eller sende en mail og som er reelt interreseret smiley

  • #13   12. okt 2014 jeg har ALTID undret mig over den der "Må den flyttes?" Spørgsmål når det er en *PART*

    især når grunden er at hesten står for langt væk. søde ven du har part på den, ergo ikke din egen.. man kan da tænke sig frem til at ejeren af hesten heller ikke gider køre så langt for at ride den fordi den skal stå hos parten. hallo? smiley

    eller som i siger. at folk ikke læser teksten smiley


  • #14   12. okt 2014 Den der "Hvor står den" Er da et rimeligt spørgsmål. Ja der står et postnummer i annoncen, men tit er det altså ikke der hesten står. Enten er det er forkert postnummer, eller også er det hvor ejer bor selv.

    Jeg syntes ellers også, folk generelt er dårlige til at læse annoncer. Jeg søgte part en på mindst 145 cm, der ikke behøvede at kunne det store, men da skulle kunne rides. Jeg fik både henvendelser om flere føl, plage eller ponyer på 131 i stg.. Suk.


  • #15   12. okt 2014 Jeg har en pony tilsalg. De mest normale spørgsmål er om den udlånes, hvad prisen er(trods det står i annoncen), højde og alder. Og nogle spørger da også om man vil sende den i kommision hos dem. Øøøh, nej, så havde jeg nok lavet sådan en annonce.

  • #16   12. okt 2014 Præcis Stald Limira.. Jeg skrev jo ikke udlån, men PART... Hvis jeg ville udlåne havde jeg nok ikke lavet den annonce smiley

  • #17   12. okt 2014 Netop! det er da så træls! Og allerede der får man da et dårligt indtryk af sin part. som om hun tror hun skal have hesten konstant smiley Den indtryk får jeg da når en fra nordjylland skriver dette og hesten står i sønderjylland smiley

  • #18   12. okt 2014 Det hjælper nærmest lige så lidt at vælge kommentarer fra, jeg har også modtaget en del useriøse sms-beskeder på ting.

    F.eks. har jeg en sadel tilsalg til 3500,- i annoncen og får en besked omkring det ene og det andet... Vi når frem til at snakke om prisen og jeg skriver som udgangspunkt er prisen 3500,- som i annoncen ellers må hun komme med et bud. Hendes reaktion er at det er for meget i forhold til hvad hun vil byde....
    Jamen undskyld hvorfor så skrive?? smiley


  • #19   24. okt 2014 Her er et super fint eks igen igen... 2 stk personer der overhovedet IKKE læser annoncen !!

    http://www.hestegalleri.dk/marked/hest/1099582-dansk-varmblod-aristo


  • #20   24. okt 2014 Jeg er kommet frem til, at folk tar "galleri" for bogstavligt og kun kigger billeder smiley smiley
    Læsning er umoderne smiley


  • #21   24. okt 2014 Kom pludselig til at tænke på, når en "køber" er interesseret i en vare og skriver og så der er en anden køber der også skriver, hvor den første "køber" begynder at besvare på annoncen, om hvorfor nr. 2 køber spørger nr. 1 om det. Argh!

Kommentér på:
Folk der ikke læser annoncen igennem

Annonce