{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.560 visninger | Oprettet:

Folk der ikke gider sælge? {{forumTopicSubject}}

Hej
Er jeg den eneste, der har bemærket hvor underligt folk kan opføre sig, når de har noget - hest eller udstyr - til salg?
Jeg tænker på at tit når man henvender sig, svarer de ikke engang tilbage. Også selvom man kan se de svarer alle andre (kan man jo følge med i herinde).
Andre er totalt afvisende over for en, når man henvender sig, næsten som om de synes, det er irriterende at folk henvender sig til dem?
Jeg oplever det tit lige nu, fordi jeg er ved at lede efter hest. Hvis jeg skriver, får jeg kun meget korte svar tilbage, hvis jeg overhovedet får nogen.
Der er også dem, der ikke engang gider lette måsen og finde ud af en måde, man kan prøve deres hest på her i sneen (køre til ridehus). Jeg skrev fx med en, hvor hesten ellers lød perfekt, men måtte droppe det, fordi hun ikke ville tage hesten ned til ridehuset, som lå 500 meter fra hvor den stod. Begrundelsen var, at hesten jo ikke kendte ridehuset - nej, men hvad er så svært i lige at gå derned og ride et par dage så den er vænnet til det inden der kommer en mulig køber?
En anden mente, at jeg bare måtte prøve hendes hest i skoven og se, om den var noget for mig.

Man snakker så meget om købers marked, og derfor skulle man mene, at sælger bare burde springe til, når nogen er interesserede - men nej, dovenskab ændrer sig åbenbart aldrig.

Andre der har samme erfaring?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk der ikke gider sælge?
  • #1   12. jan 2011 Helt enig!

  • #3   12. jan 2011 hmm har aldrig før købt noget herinde så ved det ikke helt, men har været udsat for at jeg gerne ville købe en plag engang, en plag som jeg havde haft med at gøre lige siden han blev født, fordi dem som ejede ham ikke selv var istand til at passe ham fordi hun havde en sygdom og han ikke var intra. i heste, de kom højest ud til ham tre gange om året og havde overhovedt ikke råd til ham. Derfor bød jeg på ham endda et bud der lagde over det alle folk sagde at han var værd. (vurderet til 5.000 - 6.000 og jeg bød 10.000) hvorefter de blev meget vræde over mit bud hvilket resulterede i at de flyttede ham. Ikke så fedt
    senere fandt jeg ud af at de havde en anonce om at de ville sælge ham og der stod han til 5.000kr. (anoncen car oprettet før mit bud)


  • #4   12. jan 2011 Jeg er delvist enig og delvist uenig, for lige det med hestene har jeg ikke oplevet.

    Men mange folk kan virkelig også gøre dem selv en tjeneste og LÆSE helle annoncen og derved sikre sig at de ikke spørger om noget der allerede står i teksten .. Står en ting i teksten, svarer jeg altså ikke folk som skriver i annoncen :).


  • #6   12. jan 2011 Synes det er så irriterende når folk sætter en høj pris og skriver at den er fast.. De får jo aldrig solgt det til den pris alligevel.. man må da være lidt forhandlingsvillig..

  • #7   12. jan 2011 Som sælger får man ofte et hav af henvendelser, dog er kun en brøkdel af dem seriøse. Så til sidst magter man ikke at skrive en roman som svar, så får I et hurtigt svar og må vende tilbage hvis hesten stadig har interesse. Selvfølgelig skal tonen være i orden.
    Dog forstår jeg ikke den med ridehuset, hvis jeg ikke havde ridehal og skulle fremvise en af de heste jeg har til salg nu, kørte jeg nu gerne til et sted med ridehus for at vise frem. Ellers kan man lige så godt pille hesten af nettet indtil sneen er smeltet, hvis man alligevel ikke vil fremvise den.


  • #8   12. jan 2011 kender det godt.. havde kig på en hest rykkede ti gange for svar. så frustrende altså..
    har ellers en hest som passer dig, meen 22 er desværre lige lidt i underkanten.. øvøv


  • #9   12. jan 2011 Jeg kan kun være enig med -Zuper .

    Har fundet den perfekte hest som jeg bare gerne vil op og prøve, men hende som der har annoncen svare ikke. Hverken når man ringer, sms´er eller skriver via nettet.. Hvis man ringer smækker hun bare på. Hvis man ik vil sælge alligevel, så slet dog annoncen..


  • #10   12. jan 2011 Heidi: Ej hvor sært - og rigtig synd for dig! Nogengange kan folk, man ellers kender, overraske en på en negativ måde desværre smiley

    Rannerupgård: Det kan jeg godt forstå! Men jeg læser altid annoncerne grundigt igennem så jeg får mine svar, og så spørger jeg om de andre ting, jeg vil vide, hvis der er nogen.

    Victim: Det skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige smiley Men tror da, jeg virker seriøs nok, jeg plejer at skrive mine spørgsmål til dem (jeg gider ikke ringe mere, som jeg gjorde i starten, for det folk har er næsten aldrig det, der står i annoncerne, og så gider jeg ikke stå og afvise en hel masse over telefonen). Og så skriver jeg normalt også allerede i første besked, at jeg gerne vil ud og prøve hesten hvis det hele lyder godt. Plus jeg ALTID præsenterer mig selv, hvordan jeg rider og hvad hesten skal bruges til.



  • #11   12. jan 2011 Undrede mig også meget om det dengang jeg skulle købe hest.
    En sælger der ikke kunne den ene dag jeg kunne, fordi hun skulle handle ind -.-'

    Det irriterer mig også voldsomt når sælgere lyver om deres heste. Vi kørte fra midtjylland til midtfyn en torsdag aften for at se på en hest der virkede helt perfekt. Da vi så kommer derop og går ind i stalden, vil sælger ikke engang hilse da vi går derind, så vi tror ikke det er hende og går ind i ridehuset, hvor vi får at vide vi skal gå tilbage igen. Da vi så kommer ind i stalden igen, bliver vi skældt ud for at vi kom 5 minutter for sent, selvom vi havde ringet og sagt at vi blev forsinkede. Det viser sig så også at hesten var blevet tilredet få måneder inden (den var 9 år), trods det at vi fik at vide den gik de små LA-klasser i dressur. fatter ikke når man lyver om det, for vi finder da ud af det når vi kommer og ser hesten? latterligt.


  • #12   12. jan 2011 Simone: Ja, nogen er fuldstændig urealistiske med pris. Men de lærer det jo nok, når de ikke får nogen henvendelser. smiley

    RORK: Det kan jeg godt forstå, synes også det er fint med korte, rammende svar, men synes nu altså det mindste man kan gøre er lige at formulere sig ordentligt, skrive hej og hilsen osv. Så man ikke virker totalt ligeglad.
    Får mange af de beskeder "8 år, 160, sund og rask mere skriv". Det synes jeg er frustrerende.

    Rontved: Ja, sådan en står jeg også med lige nu - skal skrive 100 gange for at få et kort svar tilbage. Føler rollerne er blevet byttet helt om, det burde da være hende, der var vild for at få solgt til en mulig køber, og gøre noget for det...

    Mia: Ej, helt ærligt - at hun ligefrem smækker røret på virker ret vildt! Og det er bare irriterende når det er en hest, der lyder perfekt, og så står ejeren i vejen for det på den måde...


  • #13   12. jan 2011 CTS: Uha, kender sådan noget alt for godt. Var også ude at se på en, hvor JEG måtte gå hen og stille mig foran ejer og selv sige hej før hun gad at hilse. Og i det hele taget virket hun bare irriteret over at jeg var kommet.
    Og det med de lyver, det fatter jeg heller ikke - måske håber de, at man forelsker sig i hesten så man ser bort fra de ting, den ikke kunne alligevel?


  • #14   12. jan 2011 Da jeg skulle finde hest kendte jeg ikke til HG, men HN og dba. Jeg kontaktede en (eller min mor gjorde, da jeg kun var 14) som havde den her hest til salg for 50.000, den var meget sød og jeg red den fint, da jeg så havde prøvet den to gange og spørger om jeg må prøve at springe på den, siger hun at det tør hun ikke da hun står for regningen hvis det går galt, det tænker jeg ikke nærmere over, og vil stadig gerne købe hesten. Så siger hun at hvis jeg skal købe den skal den blive stående i samme by (midtsjælland) og jeg bor i København, så det kan en jo ikke. Jeg springer så fra og finder en anden hvor ejeren var meget sød smiley Men undrede mig godt nok over hende den første, det lød slet ikke som om hun ville sælge, og havde mange krav. Underlig dame..

  • #15   12. jan 2011 Jeg kender en kvinde herinde, som har købt sig en hest i efterår 2010 og kun nogle dage sener står hesten til salg. Det undrede mig så meget, at jeg har spurgt hende privat vis SMS hvorfor hun salger hesten. Hun svarede, at hun bare vil har fundet ud af værdien af hesten. Jeg skrev til hende, at det ikke er seriøst at annoncere hesten til salg. Hun skulle har spurgt om det i forum, fordi der står ikke noget i annoncen om det. Annoncen var en rent salgsannonce. Så blev hun sur og slet annoncen.
    I december 2010 lavede hun en ny annonce for at salge hendes hest på grund af fraflyttning fra hendes kæreste og dårligt økonomi. Men kun 2 eller 3 uger sener slet hun annoncen igen og der er ingen tale om, at hun vil salge hesten. Jeg har mødt hende tilfældigt for nogle dage siden og der havde hun plan om at købe sig en hest til for at avl.
    Det bliver spænnende at følge med hende, hvornår hun annoncere igen. Jeg kan godt forstår, at det ikke er sjovt at søge en hest til købe og at træffe på så en useriøs sælger.


  • #16   12. jan 2011 Syntes vandene er meget ligeligt delt. Der både rigtig mange uansvarlige købere og sælgere rundt omkring. Folk lyver på begge sider.
    HAr selv søgt part til min gamle hest, og haft rigtig mange ude og prøve, var helt ærlig, og de villig rigtig mange af dem gerne have part. Men kunne desværre ikke få transporten til at hænge sammen Suk altså er det ikke noget man undersøger inden man skal ud og prøve hesten. Som folk der skriver i annoncer til heste på 50.000 men deres buget siger 10.000-15.000 Der rigtig meget spild tid og kan godt følge folk bliver trætte af at svarer af og til. Samtidig er må folk altså gøre op mig selv om man vil sælge eller ej. Det flabet at sætte en hest til salg, lade folk drømme og så alligevel ikke ville sælge.

    Håber du snart finder dig en dejlig hest god jagt.


  • #17   12. jan 2011 Laura: Haha, ej undskyld, men tænk sig at hun troede, hun skulle bestemme over hesten, når den var blevet solgt? Surt for dig at rende ind i sådan en, men rart du fandt en anden smiley

    Lissie: Det lyder som noget en lille tiårig pige kunne finde på... Latterligt.





  • #18   12. jan 2011 Zuper: Ja det undrede også mig meget. Hvis man har købt hesten kan gamle ejer da ikke bestemme hvor den skal stå.

  • #19   12. jan 2011 Zuper: Hun er 27 år gammel - utroligt. Jeg kender hende kun, fordi jeg søgte en part til en af mine heste. I starten var hun ret sød, men hun var ikke til at stole på. Så har jeg sagt, at jeg søger mig en anden part.

  • #20   12. jan 2011 Du har længe søgt efter hest efterhånden, har du ikke? Du har kun negative tilbagemeldinger efter dine besøg hos andre - eller andres annoncer, og evt deres priser.

    Hvis folk måske ikke gider sætte himmel og hav i bevægelse, er det måske at man efterhånden er blevet lidt træt af de ufattelig mange useriøse henvendelser, der så ofte er. Ingen tvivl om at det er en dårlig salgsteknik, men er man seriøs nok er man vel påholdende nok.

    Mht at køre en hest i ridehus pga sneen - øh, jeg kører sørme ingen steder med mine heste, når vejen er ren sne og is, så det lyder meget logisk for mig, at sælgere "ikke abre lige" kører hesten i ridehus.

    Jeg er ALDRIG nogensinde stødt på så mange useriøse købere, som har spildt min tid, SÅ mange gange. Gad vide, om det er alle de arbejdsløse, som bare skal få tiden til at gå? Ak ja - man kan undre sig!


  • #21   12. jan 2011 Louise: Jo, jeg har søgt meget længe. Jeg har kun skrevet om de negative ting ja, men der har nu været mange positive oplevelser, hvor sælger har været seriøs og det bare er gået gnidringsfrit med at få en aftale osv smiley
    Men ja, der har også været dårlige oplevelser. En hest, man har kørt længe efter at se, der starter ud med at sparke og bide. Ejere, der som beskrevet i dette indlæg opfører sig underligt over for en, når man kommer derud.

    At man ikke kører ud når der er glat - kan jeg SAGTENS forstå, det er der også flere, der har sagt til mig, at vi lige skal over de værste dage så det er sikkert at køre igen. Men konsekvent at sige, de ikke kører nogen steder før foråret - så synes jeg altså man skal vente med at sætte sin hest til salg.

    Okay, jeg indrømmer at der er gange, hvor jeg heller ikke har svaret folk, der har henvendt sig med heste. Det er i de situationer, hvor de rent ud sagt spilder min tid. Der er et par gange hvor jeg har tænkt, at deres hest ikke passer på ét af mine krav - den er faktisk så modsat af det, jeg søger, som den kan være. Nu søger jeg en tilredet, pålidelig hest, der er vant til at være på ture, og som er en lille hest (højest 160), plus den skal stå på Sjælland. Når der så er en der skriver med en hest på 165 cm, 2 år der står i Vestjylland - ja, så gider jeg altså ikke altid tage det seriøst.
    Har også været ude for flere, der har skrevet med heste til måske 60.000 - det er ca det tredobbelte af min maxpris. Det synes jeg egentlig også er at spilde min tid, især fordi man skal høre en masse om hesten først, inden de gider nævne prisen.

    Kan godt se der er HELT VILDT mange useriøse henvendelser fra købere til sælgere også, og at det er noget, man kan blive pænt træt af. Det kunne selvfølgelig godt være en forklaring på den manglende entusiasme smiley


Kommentér på:
Folk der ikke gider sælge?

Annonce