{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Slidgigt -hvad ved I om det? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Nå, men efter 3 år med diverse undersøgelser, har jeg fundet ud af at min hests stivhed skyldes slidgigt i facetleddet mellem 3.-4. lændehvirvel i h side (lang historie, uddyber kun hvis I beder om det, for så er I selv ude om det smiley ).
Men jeg ved vældig lidt om gigt (min mor er overlæge, så taler self også med hende, men mennesker og heste er jo ikke ens). Og når man søger på nettet bliver man læsset til med info, som kommer til at tage mig lidt tid at komme igennem.

(Pt. har han fået en cortison-indsprøjtning af min dyrlæge og jeg har fået bud på intensivt at træne hans ryg i 4 uger).

Og inden nogen herinde flipper og siger jeg skal skyde ham, så ro på, han er ikke halt eller noget og har aldrig været det, han kan sagtens bære en rytter og bruges som ridehest på rimeligt højt niveau osv. Har haft 9 fagpersoner på ham (7 af dem dyrlæger) og alle har sagt jeg bare skal ride løs som om han var normal. Så ønsker bare råd til hvordan jeg skaber de bedste fremtidsudsigter for ham.


Mine spørgsmål:
Så er der nogen der kan hjælpe med hvad jeg bør starte med at læse om for at få mere viden?
Og hvad med behandlingsmetoder?
Ved han helst skal holdes i gang og at glucosamin evt. er en god idé at proppe i ham. Men hvad skal indholdsstofferne optimalt være?
Og er der andet jeg bør give ham?

Og mange TAK for hjælpen. Al input betyder rigtig meget for mig!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slidgigt -hvad ved I om det?
  • #1   20. nov 2014 Du kan med fordel give ham Stride HA Solution. smiley
    Det er lidt dyrt, men guld værd! smiley

    Min gamle hoppe var utrolig gigt plaget i hendes forknæ, hun var halt, stivbenet og ville dårligt gå, dyrlægen foreslog at vi prøvede det, og hold nu op en effekt det havde!
    I løbet af 2 uger sprang hun rundt igen, som var hun 3, i en alder af 17. smiley

    Det er ikke et disideret gigt medicin, men, som min dyrlæge forklarede det, det går ind og "smørere" ledene, og afhjælper på den måde. smiley
    Mange landlænd med slidgigt bruger det også, altså til dem selv. smiley
    Det kan med fordel også gives til heste på højt niveau, da det kan forlænge deres "holdbarhed". smiley


  • #4   20. nov 2014 Bettina: hvilken dyrlæge bruger du og kan du huske hvilken behandling han fik?

  • #5   21. nov 2014 Noget varme på, hvis det kan lade sig gøre og ja glucosamin fungerer rigtig godt smiley

    Min gamle pony havde det også, men hun blev desværre aldrig rask igen smiley hun var meget halt om vinteren, hvis ikke hun havde bandager om knæene og så satte vi fold tiden ned, da hun ikke kunne tåle at gå ude i kulden ret længe.. min mors gamle pony har også slidgigt og hun får glucosamin og det fungerer rigtig godt.. i hvertfald kan vi se på hende, hvis vi har glemt at give hende det en dag, for så er hun mere stivbenet og forsigtig i sin gang dagene efter


Kommentér på:
Slidgigt -hvad ved I om det?

Annonce