{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

Spare på udgifter til hest {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg er en ung studerende som skal til at havde hest igen, men denne gang skal jeg selv betale havdelen af samtlige udgifter. Det siger sig selv at mit budget er småt, derfor ønsker jeg at spare på flest mulige områder (uden at det går udover min ridning). Jeg har tænkt på følgende muligheder, kender i flere?

Opstaldning, pasning (enefold/selvpas osv), smed, transport og udstyr.

Desuden skal det nævnes at jeg er sikker på uforudsete udgifter som f.eks. sygdom, dette dækker mine forældre, så ingen kommentarer om usikker økonomi, tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spare på udgifter til hest
  • #1   7. jan 2015
    Selvpas er langt det billigste - men kræver dælmer også en del mere arbejde, hvis man lukker ind/ud flere gange om ugen.

    Udstyret behøver ikke altid være det nyeste og dyreste - og brugt kan sagtens bruges.

    Undervisning behøver ikke være noget der er hver uge og ved en berider til 500 kr for en halv time. Der findes andre brugbare, ligesom det ikke er nødvendigt med flere gange om ugen - det er luksus, der kan undværes.

    Ligeledes behøves foder ej heller koste 5-700 kr pr. måned.


  • #2   7. jan 2015 Hvis man fodrer på primært god hø og vit/min. Så sparer man meget der. Hvis man ikke kræver faciliteter bliver opstaldningen billigere. Og som nævnt selvpas med måske ud/ind luk for lidt mere så hverdagen kan hænge sammen.

    Mvh TT


  • #3   7. jan 2015 Lad være at få en hest med 4 sko. Det koster jo ekstra. Eller en der skal have specialbeslag.
    Du kan jo vælge primært at fodre med godt hø/wrap. Derved sparer du på det dyre hestefoder.
    Hvis du vælger en selvpasser stald, skal du huske på, at du nok skal hjælpe med enten at lukke ud og ind, eller en af delene.


  • #4   7. jan 2015 Krikken: Selvpas kræver det arbejde, som det er at have en hest smiley Ofte kan man deles om ind- og udluk i selvpasserstaldene smiley

  • #5   7. jan 2015
    Gyldenlund - Men det er ikke alle der har tid til at skulle være i stalden på et bestemt tidspunkt x antal dage om ugen og være afhængig af det :o)

    Derfor har jeg med vilje valgt et sted med ind/udluk inkl. i prisen. Hjælper gerne hvis jeg alligevel er der, men finder det befriende at jeg ikke SKAL være der kl. 16 for at kunne nå indluk, men sagtens kan være der tidligere eller senere.


  • #6   7. jan 2015 Man kan jo sige det sådan her, jo mindre luksus du har behov for, og jo mere du kan klare selv, jo mindre koster det at have hest smiley

    når du kigger hest, så lad vær med lige som jeg at købe en skadet hest, en hest der har svært ved at holde huld osv.. for de ting er noget der kan koste mange penge..

    især den med at holde huld, min koster mig mange penge i både foder og hø, har intet problem med det for har råd, men hvis man gerne vil holde det billigt skal man holde sig fra den slags heste smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   7. jan 2015 Løsdrift, nøjsom lille pony, ingen undervisning, osv smiley

    Men måske er dit budget for småt til en hest pt?


  • #9   8. jan 2015 Det er ærlig talt kun ganske få af jer som rent faktisk svarer på mit spørgsmål. Jeg bad jo om ideer udover de ovennævnte ideer, dvs. at det er dybt irrelevant at kommentere at jeg kan opstalde hest et andet sted, købe billigere udstyr osv. jeg er som nævnt ikke en førstegangskøber så jeg er helt klar på de nævnte ting.

    Jeg bad desuden også om ikke at folk skulle stille spørgsmål til om jeg overhovedet har råd, for det har jeg, men derfor kan det stadig være rart at spare lidt penge som jeg kan bruge på mig selv.

    Til sidst så nævnte jeg jo også at jeg ikke ville spare på noget som har konsekvenser for mit niveau dvs. billig pony, ingen undervisning og ingen ridehal er derfor totalt udelukket.

    Jeg ønsker ikke at lyde sur, og jeg er glad for at i gider at svare, men jeg prøver bare at få nogle mere relevante forslag smiley


  • #10   8. jan 2015 Du kan spare på alt, MEN kun hvis du er villig til det, hvilket det ikke lyder til du er..

    så tror efterhånden du har fundet det du kan spare på, for resten som er foreslået er ting du ikke vil spare på..

    Men reelt set kan du spare alle steder.. alt kan købes billigere, tager du til Tyskland kan i sær foder købes billigere, hvis du bor i nær grænsen til Tyskland kan du spare penge på både smed og dyrelæge..
    du kan lade vær med at have en forsikring udover ansvar og dermed selv spare op..
    du kan nøjes med en billigere men stadig dygtig underviser som ofte kan det samme selvom de ikke hedder beridder..
    jamen alt kan du spare penge på.. ofte handler det blot om kontakterne, og hvor man bor henne..


Kommentér på:
Spare på udgifter til hest

Annonce