{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

Spare på udgifter til hest {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg er en ung studerende som skal til at havde hest igen, men denne gang skal jeg selv betale havdelen af samtlige udgifter. Det siger sig selv at mit budget er småt, derfor ønsker jeg at spare på flest mulige områder (uden at det går udover min ridning). Jeg har tænkt på følgende muligheder, kender i flere?

Opstaldning, pasning (enefold/selvpas osv), smed, transport og udstyr.

Desuden skal det nævnes at jeg er sikker på uforudsete udgifter som f.eks. sygdom, dette dækker mine forældre, så ingen kommentarer om usikker økonomi, tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spare på udgifter til hest
  • #1   7. jan 2015
    Selvpas er langt det billigste - men kræver dælmer også en del mere arbejde, hvis man lukker ind/ud flere gange om ugen.

    Udstyret behøver ikke altid være det nyeste og dyreste - og brugt kan sagtens bruges.

    Undervisning behøver ikke være noget der er hver uge og ved en berider til 500 kr for en halv time. Der findes andre brugbare, ligesom det ikke er nødvendigt med flere gange om ugen - det er luksus, der kan undværes.

    Ligeledes behøves foder ej heller koste 5-700 kr pr. måned.


  • #2   7. jan 2015 Hvis man fodrer på primært god hø og vit/min. Så sparer man meget der. Hvis man ikke kræver faciliteter bliver opstaldningen billigere. Og som nævnt selvpas med måske ud/ind luk for lidt mere så hverdagen kan hænge sammen.

    Mvh TT


  • #3   7. jan 2015 Lad være at få en hest med 4 sko. Det koster jo ekstra. Eller en der skal have specialbeslag.
    Du kan jo vælge primært at fodre med godt hø/wrap. Derved sparer du på det dyre hestefoder.