{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Dækken til føl? {{forumTopicSubject}}

Jeg venter mit første før her pr. 1. april.

Mit spørgsmål går på - er der nogen af jer der får føl på denne årstid der vælger at bruge dækken? Ved godt at det ikke er optimalt, men et nyfødt føl har jo ikke meget pels, og hvis vinteren bliver lang i år syntes jeg det er lidt "synd" at lade et føl gå ude (uden læ - da de kommer på boks hver nat), hvis vejret er dårligt og temperaturene er lave...

Hvad med meget regn på et lille nyt føl? Ville et uldtæppe kunne hjælpe, når føllet kommer ind, i et par timer eller??

Gerne for og i mod. er som sagt i tvivl og søger lidt råd.

PFT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken til føl?
  • #1   27. jan 2015 Ville aldrig ligge et dækken på et føl, det giver ganske enkelt ikke mening. Det kræver bar sund fornuft - lad dem ikke gå ude for længe. Deres foldtid skal trappes op. Det samme gælder med regn; de kan sagtens tåle det, men de skal ikke gå ude en hel dag i regnvejr. Så bør de komme ind tidligere og så kunne det være en idé at tørre føllet lidt, så pelsen hurtigere kan tørre.
    Og sandsynligheden for, at vi stadig har vintervejr og minusgrader i april, er ret lille smiley


  • #2   27. jan 2015 fuldstændig enig med lea smiley tror nu heller ikke det vinter i april men lad dem gå efter vejret har også fået føl i april uden problemer når de går ude held og lykke med den lille ny når den kom

  • Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #4   27. jan 2015 Det Lea siger..

    Tag ikke sorgerne på forskud. vent og se hvordan vejret er.

    Man lader ikke et føl gå ude en hel dag fra start i møgvejr, det kan den ikke tåle. De kan ret nemt få lungebetændelse.


  • #5   27. jan 2015 Tak for jeres svar. smiley

    Jeg tager ikke sorgerne på forskud, og tænker og at det naturligvis er bedst uden dækken.

    Det eneste jeg tænkte var bare i forhold til følpels og dårligt vejr. Ikke at det er minusgrader men et par plus grader er også koldt (i mine øjne) smiley

    Jeg er som sagt grøn i det her, så jeg ville bare forhøre mig. Min veninde fik føl her hos mig sidste år og hun har aldrig gået med dækken, men hun blev også født sent (juli) midt i det gode vejr og har i takt med vejret jo naturligvis sat pels smiley



Kommentér på:
Dækken til føl?

Annonce