{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken til føl
  • #1   30. dec 2012 Hvorfor dækken? Jeg har haft 3 der er født i marts og de har klaret sig fint uden dækken.....

  • #2   30. dec 2012 Hvorfor give den dækken på?

  • #3   30. dec 2012 synes ikke du skal bruge et dækken når den først kommer i marts, det vil være noget andet hvis den kom i januar...

    du skal huske at føllet har pels nok til den årstid den bliver født i, og får den dækken på med det samme kan du komme ud i at den altid vil være en frossen pind, det er det jeg desvære er ude i med min ene unghest da han fik dækken på da han kun var 1 år, du skal han have dækken på næsten hver gang venden vender.. smiley


  • #4   30. dec 2012 Ja hvorfor dækken? Sådan en bliver født med pels smiley

    Den har MEGET bedre af at gå uden dækken.


  • #5   30. dec 2012 Jeg tænker også hvorfor dækken? Føl fødes med en tyk pels som kan holde dem varme. Har kun været ud for at et føl måtte have dækken på 2 gange,den ene var for tidligt født og var lidt svag. Den anden kom i januar.

  • #6   30. dec 2012 Ikke dækken... Den har jo en tyk pels (følpels). Det er meget bedre for den, at gå uden. Den vil jo komme til, at fryse konstant hver vinter. Og det giver et bedre immunsystem, hvis den går uden. Jeg har ALDRIG proppet et dækken på et nyfødt føl! Marts er en fin årstid til de nye små følbasser.

  • #7   30. dec 2012 Jeg har en plag fra 2011, der gik med dækken i vinters (som ½ års). Der var store problemer med ham. Han var tynd hele tiden o.m.a. Han blev bl.a. indlagt på KU Life (Landbohøjskolen). Ham har jeg købt et overgangsdækken til i år også, men han får det kun på de dage, hvor det stormer og der kommer nedbør samtidigt med. (Enten i form af regn eller sne) Og uanset vejret, får han det af om natten, så pelsen ikke ligger fladt til han skal ud dagen efter. Han har haft det på 3-4 gange indtil videre i år.

  • #8   30. dec 2012 Forstår slet ikke man overvejer/vil at give dækken på et føl der kommer på den tid af året!

  • #9   30. dec 2012 Føl bliver stærkest af at gå uden, des jo mere du pakker dit kommende føl ind des jo mere skrøbeligt bliver det senere i livet..

    Da jeg købte mit føl sidste år stod han lige ud til havet og der stod han ude 24/7 helt til da jeg hentede ham først i december uden læ muligheder. ( ikke at jeg bifalder de har stået ude så længe uden at komme ind)

    Men må indrømme det godt nok har gjort ham stærk.. Han står idag stor og stærk som en okse, han går i løsdrift hos mig hvor ham og hans fold kammerart selv kan bestemme om de vil være inde eller ude, uden nogen form for dækken eller andet..

    Min får først dækken på når han skal til at være ridehest - og der er det kun af hensyn til hvor meget/lidt pels.


  • #10   30. dec 2012 Så lader jeg vær smiley Det er nok bare mit bløde hjerte der ville have haft en liggende til den til de våde dage og kun lige mens den gik ude smiley

  • #11   30. dec 2012 Kun lige når den går ude? Forhåbentligt er den ude fra morgen til aften? smiley

  • #12   30. dec 2012 Jeg plejer at vænne de små til lige så stille at være ude. Dvs over en 14 dages periode. Først en halv/hel time og så efter 14 dage er de ude fra morgen til aften. Hvordan gør i da?

  • #13   30. dec 2012 Nårh på den måde... Mine 3 har været vant til at være ude fra morgen til aften, og efter kort tid levede den ene i løsdrift med flokken og mor, de andre 2 har været på fold fra morgen til aften ganske kort efter fødslen og døgnfold så snart vejret var til det... smiley

Kommentér på:
Dækken til føl

Annonce