{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Ondt i maven - part 2 {{forumTopicSubject}}

Jeg oprettede i december et emne om ondt i maven og gærings kolik, fordi min 2 års hoppe blev ved med at blive syg og fik ondt i maven.
Nu kommer så slutningen på denne historie.

Egentlig havde jeg tænkt mig ikke at skrive hvordan det endte, men fordi jeg blev angrebet og udstillet som om at hesten ikke betød noget for mig og at det helt bestemt var fordi jeg fodrede forkert osv, får i nu historien.

Jeg skrev for at få andres mening og vurdering om hvad i ville stille op i min situation, og at jeg selvfølgelig var villig til at betale for en kikkert undersøgelse af hendes mave, men på den anden side heller ikke ønskede at udsætte hende for en masse hvis ikke hun kunne få et "rigtigt hesteliv" efter dette.

Nårh men jeg besluttede at køre hende til Silkeborg, og dette gjorde vi så den 22/12-2014. Hun kom derud og vi fik lavet en kikkertundersøgelse, men hum havde en super fin mave, det var faktisk ikke så tit hun så så flot en mave og at slangen ikke engang lavede mærker i slimhinden på vej ned i maven.

Så til alle jer der sagde at jeg bare fodrede forkert og skulle lade hende gå på hø og mash i flere måneder og at det er helt acceptabelt at en hest kun kan tåle mash og hø og ikke engang meget nøjsomt foder med minimalt stivelses indhold, jeg krummer tæer over at i vil lade jeres heste gå sålænge!

Nu kommer dommen så! De lavede en mere omfattende undersøgelse, og kunne til sidst vurdere at det var stortarmen der var snoet omkring milten og havde skubbet milten op i bughulen.. Og fordi den havde gået med det så længe kunne hun ikke reddes.. De kunne godt forsøge at behandle men med hendes symptomer kunne behandlingen også risikere at slå hende ihjel istedet.

Heldigvis ventede jeg ikke længere, men måtte tilgengæld sige farvel til min højt elskede hest FORDI, at jeg allerede havde ventet for længe med at køre hende derud :'(<3

Jeg har først været klar til at fortælle min historie nu, men det er en lettelse at den fortalt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondt i maven - part 2
  • #1   16. feb 2015 Det gør mig ondt at høre. smiley
    Har ikke set "part 1" af historien, men du lyder bestemt ikke som en, der ikke vil gøre alt for sin hest og har hjertet på rette sted.
    Selvom det var en svær beslutning har du gjort det rigtige. Har aldrig selv prøvet at skulle tage sådan en beslutning (7-9-13), og håber heller ikke jeg kommer til det.


  • #2   16. feb 2015 Tak, det var også en frygtelig svær beslutning.. Eller beslutningen var ikke svær, for den havde vi taget allerede inden vi kørte, at hvis hun ikke kunne få et ordentligt liv bagefter skulle hun slet ikke være her.. Men at sige til dyrlægen at det var det der skulle ske, det var svært.. Rigtig svært! smiley

  • #3   16. feb 2015 hvor trist en slutning smiley kender præcis din følelse jeg skrev også i forum før jul ang min hest og spurgte folk til råd men fik selv en del grimme svar retur som om jeg kun tænkte på mig selv og ikke min hest smiley
    det gør utroligt ondt at få vide for det er jo netop det ENESTE vi IKKE gør smiley

    men dejligt du kunne være der for din skønne hoppe til det sidste håber du er ved være oven på

    min fik fred den 27januar smiley

    kæmpe kram fra en medfølende HG VEN smiley


  • #4   16. feb 2015
    På den ene side ikke rart og hører - men på den anden side spændende så og sige hvis du forstår mig. Heste kan jo fejle alverdens ting, som bare er møg svære at opdage fordi det ikke lige er noget heste tit fejler.

    Mavefornemmelsen ledte dig vej, fandt årsagen - desværre ikke med et godt udfald.


  • #5   16. feb 2015 Tak Anita.. Ja det er ikke altid en fordel at spørge til råds, men jeg er glad for at jeg fulgte min mavefornemmelse og fik hende undersøgt. At det stod så slemt til at hun ikke kunne reddes er jeg frygtelig ked af, men hun har ingen smerter nu og er jeg glad for!

    Krikken ja forstår din pointe, og det tog på sin vis en spændende drejning da alle troede det var mavesår og dyrlægerne har netop kun set 2 tilfælde før min der var så slemt.. Men ja jeg fulgte min mavefornemmelse og det er jeg glad for! smiley


Kommentér på:
Ondt i maven - part 2

Annonce