{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Hvad gør din hest til den bedste? {{forumTopicSubject}}

Ja, har lige siddet og hygget med min elskede dreng, og jeg kom sådan til at tænke over, at vi så tit kommer til at brokke os over alle de ting som vores heste ikke kan eller vil, hvad der er dårligt ved dem osv. Men på trods af alle de her ting elsker vi jo vores små guldklumper over alt på jorden. Så hvad er det der gør, at jeres hest er det værd?
Min er helt klart det værd, på grund af hans blide væsen, han er altid så forsigtig og kærlig, og han gør altid sit bedste, lige meget hvor strid og sur og træls jeg kan være. Hans personlighed er helt fantastisk, og det gør ham utrolig unik i mine øjne.
Så, hvad gør jeres hest unik i jeres øjne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør din hest til den bedste?
  • #1   17. apr 2015 Det må være fordi han er så åndssvagt nuttet... Eneste grund til at jeg stadig er sammen med den pony xD
    Eller, nej, det passer ikke... Han er også ret så komisk xD


  • #2   17. apr 2015 ALT han er bare perfekt! Nok personligheden, han er så kærlig og fantastisk! smiley

  • #3   17. apr 2015 Bella, fordi jeg altid ved hvor jeg har hende. Jeg kan udsætte hende for alt muligt og hun gør det bare uden at vippe et øre. smiley

    Acacia, fordi hun virkelig også prøver på alt hvad jeg ber hende om, det lykkedes ikke altid men hun vil gerne prøve. Samtidig har hun bare noget over sig, hun er nervøs overfor nye ting, men er samtidig nysgerrig. smiley


  • #4   17. apr 2015 Må indrømme at min pony langt fra er lærerig, nem eller den dejligste at ride på, men hun har nu altid været den jeg har kunne komme til, og dele mine triste dage med, selvom hun ikke forstår hvad jeg siger, hun er nok den eneste som får mit humør op, hvis jeg er allermest nede, og jeg elsker bare at tage hende en tur ude på græsplænen, hvor hun så bare kan gå og græsse, og jeg bare sidder og hygger på hende, hun er fantastisk, personlighedsmæssigt ^^

  • #5   17. apr 2015 Macho er den bedste for mig, da vi bare passer godt sammen. Hans temperament, arbejdsiver og totale loyalitet..

    Hvis jeg siger det er okay, så vil han gøre alt!


  • #6   17. apr 2015 De gode stunder. Det er dem der holder mig kørende, og hvisker alt det negative ud. smiley

  • #8   17. apr 2015 Puhh, der er sgu så mange ting som gør min pony til den aller bedste. Han er ikke bange for noget, så man kan ALTID regne med ham, han er 100% ærlig altid og er altid klar med et vrinsk når man kommer på folden og i stalden.
    han har fået mig til at turde at ride igen og han har fået mig til at stole på mig selv og andre igen. Han har ændret mit liv fuldkommen på blot 1 måned og jeg er ham dybt taknemlig. Han er fuldstændig fantastisk og selvom det synnede svært at finde en hest som var mindst lige så vidunderlig og perfekt som min første pony så lykkedes det mig at finde en, 2,5 km fra mit ejet hjem smiley


    profilbillede
  • #9   17. apr 2015 ALT smiley

  • #10   17. apr 2015 Min pony er for mig perfekt i alle situationer smiley Hun er den bedste og har gennem flere år holdt mig oppe, og jeg kan slet ikke forestille mig at være til uden hende. Også derfor jeg har afslået flere 6 sifrede bud, for hun er flere milliarder værd for mig smiley

    Min hest han er så utrolig kærlig, virkelig bare det blideste væsen. Og så er han så pudsig fordi han før jeg fik ham ikke har oplevet særlig meget, så nye ting er meget meget mærkelige. Fx. i dag så vi på tur en hest der stod med begge forben på en sten, og det var meeeget mærkeligt ifølge Leo. Han stoppede op og kiggede meget grundigt som om han virkelig undrede sig over hvad i al dææælen den foretog sig. Og så prøver han ALTID hans bedste smiley Og så er han jo altså bare en lækkerrøv smiley


  • #11   17. apr 2015 Fordi jeg kan tage mig selv i at kigge på hende og få tårer i øjnene af lykke.

    Hun har hverken det perfekte temperament, den perfekte konkurrencehest eller den perfekte hyggehest, det at hun er perfekt er alle de følelser hun giver mig, så jeg lader alt det uperfekte blot passere forbi med et smil på læben, velvidende om at ingen gør mig så lykkelig som hende.


  • #12   17. apr 2015 Det kender jeg godt JustADreamer! Det er kun en uge siden jeg stod og tudbrølede inde i boksen hos Maggie, fordi jeg elsker den hest så pokkers meget. Det var så mærkeligt og befriende bare at stå og mærke min eneste ene heeelt inde i sindet smiley

  • #13   17. apr 2015 Min hest schwante er det det at han altid giver en god tur på ryggen af ham, om man er nybegynder, barn, voksen, nervøs eller hvad man nu er så giver han altid en god tur og alle kan håndtere ham smiley

    Min hest Anton er det han evne til at charmere sig ind på alt og alle, han kan virkelig være strid under ridning men når man kigger ind i hans øjne er man helt fortabt ligegyldigt om man er hestemenneske eller ej, ingen kan stå for ham smiley


  • #14   17. apr 2015 Fordi min part er så medgørelig, og derfor giver mig mod på mange nye ting. Hun er stadig også unghest og giver mig en fantastisk mulighed for at træne med en helt grøn hest, hvilket er mere tidkrævende end jeg havde forventet - men sjovere end en ældre hest der allerede kan de ting! :))


  • #15   17. apr 2015 Helt bestemt hans dejlige, men lidt specielle personlighed, og hans enorme springkapacitet - begge ting er guld værd for mig smiley

  • #16   17. apr 2015 Min har altid været den eneste jeg kunnet være 100% mig omkring. Jeg er altid glad hos hende og de dage jeg har det dårligt både mentalt men også fysisk (altså kvalme og alt det shit) har jeg altid fået det godt igen. Kan ha det af lort når jeg sidder i bilen men så snart jeg står ud og er i hendes nærverd har jeg det perfekt.
    Hun var den der fik mig igennem min depression. Hun holdte mig oppe selvom andre holdte mig nede. Hun gjorde alt for at holde mit humør højt. De dage hvor jeg bare laver ingenting med hende sætter jeg stor pris på - vi er os selv begge to og nyder hinanden! Den dag hun er væk ved jeg ikke hvor jeg ender, men ved bare jeg ender dybt.
    Hun er og har altid været min bedste ven.
    Selv at skrive dette giver mig en klump i halsen.. < 3


  • #17   17. apr 2015 Skalle startede jeg rigtig dårligt ud på og tvivlede da også meget på om at kemien nu var der.
    Men valgte at kæmpe videre for hans tillid til mig og at vi begge lærte hinanden at kende.
    Efter at vi havde bakket en hel landsby igennem op til flere gange og ikke kunne strigle ham ordentlig.
    Han har tidligere været voldsom angrebs hest og bakker af med nye ryttere.
    Men efter at have kæmpet for hans tillid, havde vi fået bygget noget helt specielt op sammen.
    Han er lige den hest jeg drømmer om.
    Den måde han viser sin troværdighed frem til en er noget helt unikt.
    Det der gjorde ham til den bedste var simpelhen at han havde valgt mig og ikke omvendt.
    Da jeg startede opringligt part på ham efter et halvt års pause fra ham, da han desværre flyttede (men flyttede tilbage på KAR igen), kunne jeg mærke at vi begge to havde tænkt nogen ting i gennem og at han havde valgt at sige ja tak.

    Al vores træning var ikke kun træning men det var noget helt unikt, jeg kunne op til flere gange bare græde af glæde eller følelsen af at være over lykkelig!
    Han er den første hest jeg har endelig grædt over at træning gik dårligt, da vi havde haft en god lang periode og han så valgte at gå i bak.

    Alle de gange hvor at jeg har været ved at ryge af ham, har han stort altid stoppet op lige så snart jeg var ved at ryge af.

    Til sidst efter en lang brag kamp, tog vi en uge på ridelejr sammen, hvor at jeg bare satte mig op og red i cordeo i en hel uge og kunne få ham til følge mig frit sammen med 8 andre heste smiley

    Han er den hest der altid kan få mit mod op igen, efter store heste dag hvor at jeg fik et lidt voldsomt fald, satte jeg mig op på ham og følte mig 100% tryg, da han valgte at styringen, så jeg bare kunne sidde op på ham og finde mig selv igen.
    Han er den hest jeg kunne sidde ude på folden i det ondeste vejr i flere timer og bare kigge på ham smiley

    Han er den første hest efter Avanti jeg har følt mig rigtig tilpas sammen med og kunne kalde for min nye bedste ven og min nye drømme hest!
    Han har hjulpet mig så meget igennem efter Avanti min gamle passer hest blev aflivet og jeg tror i bund og grund at det har været en af de grunde til at jeg turde at knytte mig så meget til ham.
    Han har været der for mig igennem nogen af de aller sværeste tider.
    Ham jeg har kunne sige at jeg har overvundet min frygt for! smiley


    profilbillede
  • #18   17. apr 2015 Avanti nåede jeg "kun" at passe i tre år.
    Det første halv andet år lavede jeg intet andet end at strigle og evt gå nogen ture med...
    Men med tålmodighed fik jeg langt om længe lov til at ride ham!

    Men en af de eneste grunde til at jeg begyndte at passe ham, var fordi min gamle ridelære fik afvide at jeg blev utrolig meget mobbet i skolen på det tidspunkt og en af dem der mobbede mig startede op på den gård jeg red på.

    Så for at jeg kunne komme mere ind i "varmen" blev jeg tilbudt at passe ham lidt.

    Efter omrking et halv andet år købte parten ham og efter der fik jeg langt om længe lov til at ride på ham smiley

    Han har hjulpet mig igennem så mange ting! Mobning, sagt farvel til min gamle hun, valgt min far fra, problemer med f.eks far, min mor rejste til USA et halvt år.

    Ham kunne jeg sidde i boksen hos i flere timer også ude på folden smiley


    profilbillede
  • #19   17. apr 2015 Da jeg desværre ikke havde råd til at betale for parten på Skalle efter jeg er fyldt 18 år.
    Havde jeg en del overvejelser om at jeg skulle stoppe med at ride i en periode og træne noget andet for at holde mig form selvfølgelig smiley

    Men efter at næsten have opgivet håbet om at finde den rigtige nye start, fandt jeg endelig fire skønne heste i nærheden af mig.

    Det viste sig så at de havde stået oppe på KAR førhen hvor at ejerene kendte både Skalles ejer, Avanti's ejer og part og "kendte" så også mig smiley
    Mere held end forstand, så var det bare at krydse fingere for at de kun havde hørt godt om mig smiley

    Når men efter at have stoppet på Skalle, hvilket stadig er virkelig hårdt og en kæmpe stor sorg, heldigvis må jeg stadig komme og besøge ham.
    Kunne jeg ikke ønske mig nogen bedre ny start!
    De er bare noget helt for sig selv, der er bare noget over dem der ikke kan beskrives med ord! smiley



    profilbillede
  • #20   17. apr 2015 uha, jeg hvorfor elsker jeg mit røde dyr, som har smadret min ryg smiley

    hmm alt vil jeg gætte på, elsker at arbejde med tingene, men må indrømme Sam var slem i starten, og formåede at gøre mig bange, men er dagen i dag, noget af det roligste smiley han er smuk, charmerende, komisk, sød, nuttet og alt, på sin helt egen måde, virkelig en hest med personlighed smiley jeg kan ikke rigtig sætte finger på hvad han gør siden han er det bedste der er sket for mig, så ja... alt, han er ganske enkelt bare min drømme hest smiley 4 år med ham, og jeg ved stadig ikke hvad der er bedst XD smiley


    profilbillede
  • #21   18. apr 2015 Jeg elsker Majka for så mange ting smiley Vi har udviklet os så meget sammen, på de få år jeg har haft med hende at gøre. ikke kun ridning , men også fra jorden af.Hun kan virkelig være en bølle og næsten bringe mit p*s i kog og så giver hun mig et lille nus , med hendes bløde mule og kigger på mig , med hendes rare øjne og så er alt bitterhed glemt igen. Jeg kan ikke blive sur eller vred på hende smiley Hendes charmerende personlighed gør hende unik for mig smiley

    profilbillede
  • #22   18. apr 2015 ganske enkelt at de er mine

Kommentér på:
Hvad gør din hest til den bedste?

Annonce