{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
702 visninger | Oprettet:

Hvilket hestehospital? {{forumTopicSubject}}

Det er sådan at min hest skal på hestehospitalet om en uge. Min tyske dyrlæge (pisse dygtig) vil have hende helt ned til grænsen. Men vil lige høre hvilke erfaringer i har med jeres hest(e), der har været på hestehospitalet, hvilket vil í anbefale? (Sønder-/syd-/midtjylland / Fyn).

Havde dyrlæge til min hest for 3 dage siden, fordi hun var blevet meget sløv, og ville ikke spise og havde meget dårlig mave. Havde en dyrlæge ude inden ham, og vedkommende mente det var forfangenhed, hvilket det viste sig ikke at være!
Dyrlægen mente bestemt det var mave problemer, men for ikke at tage noget for hastet, gav han mig noget medicin, som hun skal have i 8 dage, som kún hjælper mod mavesmerter, og allerede nu er hun blevet meget mere frisk og hun spiser glædeligt igen. Hendes afføring er on/off god/dårlig.
Men inden jeg vil sende hende helt ned til grænsen, vil jeg høre jeres oplevelser med det heste hospital i har været ved.

Derud over er jeg meget skræmt over ordet "hestehospital". Ved ikke om jeg har et forvrænget syn på hestehospital, eftersom jeg aldrig har været på et før. Så en beskrivelse på et hestehospital, ville måske også hjælpe lidt.
Håber jeg hører fra nogen!/:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket hestehospital?
  • #1   21. maj 2015 Og hvis i har haft foretaget en kikkert undersøgelse, kan i så give mig ca prisen på, hvad det har kostet? Da jeg er totalt på bar bund hvad der angår.

  • #2   21. maj 2015 jeg har haft min på højgaard hestehospital (fyn)..
    jeg var selv tude bange for tanken om et hestehospital, men faktisk var det ikke meget anderledes end at komme i en alm. stald, self. var der heste med skader, nogen hvor man kunne se blod og sådan, men det var ikke så slemt som man går og tror, de havde ridehus og ja der var faktisk meget hyggeligt..

    min stod der fra mandag nat hvor jeg havde dyrelæge ude til kolik (han havde enormt mange smerter og kiggede rigtig meget på maven) hvor hun mente der var forstoppelse, så han røg afsted..
    han havde forstoppelse så han skulle blive der, dagen efter kom han i røntgen og fik taget billeder af bugen hvor det viste sig han havde kæmpe mængder sand i tarm/mave..

    Dyrelægerne derude var super søde, og ringede hver gang der var noget nyt, de var gode til at forklare hvad der skulle ske osv.. han kom hjem igen torsdag og har ingen problemer haft siden efter jeg fulgte deres råd smiley

    så dem anbefaler jeg helt bestemt smiley


  • #4   21. maj 2015 Jeg har haft min pony på både Ansager og Højgård (Fyn). Vil ikke anbefale ansager til nogen, synes ikke de gjorde nok ud af det. Fik hele tiden at vide jeg skulle vente og skridte lidt længere tid (skridtede nok omkring 4 måneder, før jeg opgav deres 'hjælp'). Ponyen var halt. Følte ikke at min pony blev taget seriøst, og ham dyrlægen jeg havde, virkede i det hele taget ret sløset. Skal selvfølgelig ikke kunne sige at alle derhenne er det, men det er bare min erfaring med det. Da jeg ikke ville bruge Ansager længere, kørte jeg ponyen til Højgård. Jeg har haft min pony derovre 2 gange + en gang til kontrol. Første gang den var derovre virkede deres behandling super godt, og der har ingen problemer været med det ben siden! Havde den derovre igen i sidste uge (pga den var urentgående igen. Dog på et andet ben denne gang og den havde været urentgående i 12 dage), og synes allerede jeg kan begynde at se en bedring, efter at de har behandlet den. Super dygtige og rare dyrlæger - der er intet skræmmende i dem, så det skal du ikke tænke på. Du skal bare forklare situationen :). I det hele taget et 'hyggeligt' sted, taget i betragtning af at det er et dyrehospital, hvor man føler sig velkommen. De spurgte ind til, hvordan den behandling de gav for 1,5 år siden havde fungeret - det synes jeg er at være interesseret! Jeg vil til enhver tid køre til Højgård, hvis det er noget ud over de alm ting, som fx at få ordnet tænder, vaccinationer osv.. smiley Min veninde har i øvrigt været derovre med hendes hest, som er indfodet/ har skæve forben. Dens behandling har også virket godt, og den har ingen problemer med forbenene i dag!

  • #5   22. maj 2015 Faxe dyrehospital der er de mega dygtige smiley

  • #6   22. maj 2015 Vi bruger Ansager når vi har noget alvorlig smiley
    VH
    Annette


  • #7   22. maj 2015 Jeg har haft en hest ved knage.
    Er dog ca 2 år siden, men vR meget tilfreds.


  • #8   22. maj 2015 jeg havde min på Højgård på fyn i 2013, vi fik en super behandling og jeg har ikke fortrudt at det var der vi kørte til. samt at det er rigtig fine forhold.

Kommentér på:
Hvilket hestehospital?

Annonce