{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

indlagt på hestehospital :( {{forumTopicSubject}}

øv øv øv sikke da en lortedag. ja og i går aftes med.

jeg blev ringet op i går aftes af min veninde hvor min hoppe står og at hun var meget syg og bare lå helt stille i boksen!!!! det gør hun aldrig!!! og hun ville ikke rigtigt op at stå før hendes mand kom over og hjalp.

jeg ringede med det samme til vagtdyrlægen som kom med det samme. han mente hun havde gæringskolik og blev behandlet for dette. og hun kvikkede noget på og spiste og det hele. ingen feber, dejligt klare øjne og ørerne fremad.

melding fra dyrlægen var at vi skulle tjekke hende så sent som muligt og var hun kvik kunne vi roligt sove. hvilket hun var.

her til morgen ringer min veninde så og siger at jeg skal komme og det er NU... neeeeej jeg har så 45 min derop smiley de kæmpede for at holde hende i live og på benene. der var blevet ringet efter dyrlægen..

jeg fræser i vilden sky op til min hoppe og ankommer nok noget før jeg burde men jeg kørte satme også stærkt. jeg besluttede med det samme at hun skulle afsted til hestehospitalet.

hun havde kastet sig rundt i boksen af smerte. rystede og jeg troede bare at det ikke ville gå. dyrlægen var i gang med at give olie da jeg kom og så læssede vi hende og så var det bare afsted.

undervejs ringer jeg og melder vores ankomst.

da vi kommer derop bliver vi straks eskorteret ind i undersøgelsesrummet og og hun får taget 3 blodprøver, bughule prøve, hun blir scannet får tarm afslappende, sonde, rektal undersøgelse osv osv hun var hele baduljen igennem,

både blodprøver og bughuleprøven gav udslag men ikke nok til at vide helt nøjagtig hvad det var. så de valgte at beholde hende. så hun blev indlogeret i en boks med gummibund og skulle så senere have antibiotika og drop.

vi ved endnu ikke hvad det skyldes og jeg er SÅ bange for at jeg ikke får hende med hjem smiley men hun kæmper en brav kamp.

dyrlægens umiddelbare bud var at det kunne være kolik, forstoppelse som måske var ved at udvikle sig til tarmslyng eller noget helt andet. intet er sikkert.

her til aften blev jeg ringet op at hun ingen koliktegn havde vist og at "boblen" som hun havde i maven havde formindsket sig. (kan ikke huske hvad det hed, fik SÅ mange informationer)

Så nu venter jeg bare på at få en status opdatering i morgen formiddag. og hør jeg intet inden da er det godt nyt. så er det enten det samme eller bedre. og det er da gået fremad indtil videre. men jeg tør slet ikke håbe på at få hende hjem endnu har aldrig set så syg en hest.

Årh athene bliv rask og kom hjem til mig ;(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indlagt på hestehospital :(
  • #1   28. nov 2011 Det lyder som en hård omgang... pøj pøj med din lille hyp

  • #2   28. nov 2011 Dejligt at høre der stadigvæk findes hesteejere der tager tyren ved hornene og gør noget med det samme. Håber det bedste for dig og din hest.

  • #3   28. nov 2011 Åh den stakkel:(
    Håber det hele går godt for din skønne dame! Helt forfærdeligt at skulle se på sin ven er så syg:(


  • #4   28. nov 2011 årh jeg er også bare grædefærdig.

    jeg ville ALDRIG kunne tilgive mig selv hvis ikke jeg prøver alt hvad jeg overhovedet kan. det fortjener hun.

    jeg købte hende i sommers og hun lignede et skelet (se album). har fået hende på rigtig god kurs og vi er i gang med genoptræning og hende og mig har bare opbygget den bedste kemi jeg nogensinde har haft med en hest.

    selv om nogle mener det er hul i hovedet at behandle på et dyr jeg ikke har haft længere tid så ville jeg aldrig tilgive mig selv for ikke at gøre noget.

    trods hendes og min korte tid sammen holder jeg så meget af hende at jeg aldrig troede jeg kunne holde så meget af en hest som jeg gør af athene musen.

    tuder bare hele tiden smiley

    Håber virkelig hun klarer den.


  • #5   29. nov 2011 Jeg forstår bestemt godt, du vil gøre alt hvad du kan for, at Athene klarer den. Krydser fingre for jer, og sender positive tanker :o)

  • #6   29. nov 2011 aj hvor trist får helt tåre i øjne bare ved læse det, håber hun og dig klare det krydser finger og spændt på høre noget nyt
    intet mere trist nå ens hest er syg aldrig sjovt og slet ik det der S:


  • #7   29. nov 2011 Pøj pøj med hende. Sikke en omgang.. Hvilket hospital?

  • #8   29. nov 2011 Hvor er det forfærdeligt smiley håber virkelig at din hest klare den. Min gjorde ikke smiley
    Ved hvordan du har det. Jeg kæmpede også en kæmpe kamp og var på Dyrehospitalet 24 timer i døgnet, kunne slet ikke gå fra min vallak.
    Desværre overlevede han ikke, han havde fået konstateret taroksyge smiley

    Jeg krydser fingrer for at du får din Athene hjem igen ! Ikk' opgiv håbet.

    Stod athene i Nordjylland inden du købte hende egentlig?


  • #9   29. nov 2011 Hun er på højgård hestehospital på Fyn smiley jeg har hørt nyt fra dyrlægen. Hun har haft en rigtig god nat og haft gødning og hun er blevet mere frisk smiley hun har ørerne fremad og hun er SULTEN smiley hun er virkelig madglad smiley men han ville gerne beholde hende til i morgen. Så nu er der lidt mere ro på. Jeg kører over og besøger hende i aften smiley

  • #10   29. nov 2011 Åååårh hvor er det godt at høre :o)

  • #11   29. nov 2011 nej hvor dejligt smiley

Kommentér på:
indlagt på hestehospital :(

Annonce