{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

jer der har indfodet heste? {{forumTopicSubject}}

hejsa.. kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres heste der er indfodet?
hvordan klare jeres heste det i ridningen og hvad bliver de brugt til?

jeg selv en rigtig dejlig dame der er lidt indfodet på det venstre forben men hun er en suveræn dressur hest.
må jeg se jeres og høre om den/dem? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jer der har indfodet heste?
  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #1   22. maj 2015 Jeg har en vallak på næsten 17 år der indfodet på begge forben. Dog mest på venstre.
    Han har gået MB klasser i sin yngre dage uden problemer og sprunget LA klasser.
    I dag er han dog pensioneret, og går kun skovtur og en lille smule let dressur.
    Han har fået let slidgigt i venstre forknæ, hvilket ikke skyldes at han er indfodet siger min dyrlæge. Indfodethed giver nemlig ikke slidgigt så højt oppe på benet, siger dyrlægen.


  • #2   22. maj 2015 Min er lidt indfodet på højre forben - men det har ikke haft nogen betydning overhovedet . Hun bliver brugt til det hele , tur, dressur og spring og bliver redet 5 gange i ugen smiley

  • #3   22. maj 2015 hehe der var nemlig en fra stalden der kom med en dum bemærkning at om et halv år så min lige til at aflive.. hun bliver redet jævnligt og har aldrig været halt og er 9 år

  • Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 447
    #4   22. maj 2015 Min Brune var meget indfoedet på højre forben - han har sprunget s klasser og jeg har startet ham i MB3 i dressur smiley

  • #6   22. maj 2015 Min er indfodet på begge forben en smule. Hun får bare forsko på og så mærker vi intet til det. Det er meget få heste som går 100 % snor lige på alle 4. smiley

    Vi rider vel på lc lb niveau. dette da jeg først lige har fået hende smiley håber vi når lidt spring også og lidt højere i dressuren måske smiley


    profilbillede
  • #7   22. maj 2015 min vallak har altid haft det, og han er lige blevet 14 år
    nu er han dog foldbums men det er nu mit helbred som gør at jeg ikke kan ride.

    men han har aldrig været halt i de 12 år jeg har haft ham


    profilbillede
  • #8   22. maj 2015 Min hoppe er indfoddet på begge forhove og viser ingen tegn på ubehag. Inden hun fik sko på sled hun hovene skævt, som blev værre med tiden, så derfor har hun fået sko på.
    Hun blev brugt til både dressur, spring og tur smiley


  • #9   22. maj 2015 Min vallak på 5 er indfodet, han går uden sko, har aldrig været halt og dyrlægen der tjekkede ham i januar mente slet ikke det ville give nogle problemer at han var indfodet smiley

  • #10   22. maj 2015 Min hoppe på 12 år er også indfodet på begge forben og har ingen gener af det. Bare man bruger en dygtig smed der forstår at beskære dem rigtigt smiley


Kommentér på:
jer der har indfodet heste?

Annonce