{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer der har opstaldning
  • #1   14. dec 2015 Jeg har ikke et eksakt tal for el og vand, men vi beregner 500 kr. pr. boks pr. måned til el, vand, forsikring og vedligehold. Det passer meget godt ift de 10 bokse vi har.

    Dertil skal lægges strøelse, foder, strå osv.



  • #2   14. dec 2015 ca. 200 kr for el og vand, og slitage, det er dog en løsdrift smiley

  • #3   14. dec 2015 Mette B:

    Så lige din opstaldningsannonce hvor du tilbyder opstaldning inklusive halm for 650 kr pr md. Så fristes jeg jo til at spørge; har du gratis halm? Eller gratis husleje?
    Husk at regne alle dine udgifter med, også husleje. Ellers står du hurtigt med en underskudsforretning hvor du oven i købet skal arbejde adskillige hårde timer for at få det til at fungere.



  • #5   14. dec 2015 Fint du har styr på udgifterne Mette B smiley
    Husleje er dog stadig en udgift du ikke regner med i dette regnestykke.
    Så der giver det underskud, selvom du måske ikke føler det idag. Hvorfor skal det kun gå i nul??? Skal du ikke spare op til fornyelser, forbedringer og ekstraordinære udgifter? Skal den som laver arbejdet ikke have noget for det?
    Jeg kender ikke nogen heste som passer sig selv, selv laver hegn, ordner baner, fodrer, reparerer skader osv. osv. smiley


  • #7   14. dec 2015 Til trådstarters spørgsmål hvor meget man lægger oveni bokslejen til el, vand og vedligehold, så ser regnestykket sådan ud hos os: el: ca 100 kr. pr hest, vand: ca 100 kr pr hest (vi har billigt vand) alm. vedligehold af bygninger 200 kr. pr. hest. (baseret på SKATs afskrivninger) vedligehold af faciliteter, herunder traktor, hegn, ridehusbund, markvej osv. 200 kr. pr. md.
    Og så er der skrabet ind til benet smiley


  • #8   15. dec 2015 Men Trine, udover de 200 til vand og el, så går der ca. 600-1000 kr pr mnd til wrap og vitaminer pr hest. + et par hundrede til halm, og lidt til udskiftning af slikkesten.
    Så er der min arbejdsløn smiley Jeg bruger mange timer i stalden, og er derude flere gange dagligt, + jeg har bøvlet med at bestille halm og hø hjem, lave gødningsprøver, vedligehold at hegn og bygninger, ridebane + meget mere.
    Så min pris er 2000 kr, hvor jeg så selv min. får 400 kr pr hest pr mnd. Men divideret op i arbejdstimer, er det ikke noget direktør løn smiley Det behøver det heller ikke at være, men det skal være fair for alle parter smiley
    (når der er betalt skat af "overskuddet" så ryger der også lidt der jo smiley )


  • #9   15. dec 2015 tak for alle jeres svar. Har haft opstaldning i snart 4 år. lige pt. betaler opstalder kun for sit forbrug af wrap og strøelse. ca 600 om mdr pr hest. opstalder køber selv foder og muger hos sine heste. jeg lukker ud/ind, skifter våde dækkener og fodre 3 g dagl i hele vinterperioden. Så ja, der er meget arbejde i det daglige med andres heste også. smiley

  • #10   15. dec 2015 Tager pt ik noget for vand, el, forsikring eller vedligeholdelse. men kan forstå på jer andre at det er rimeligt at lægge lidt på der. smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #11   15. dec 2015 Lejer kun staldafsnit ud men i huslejen beregnes 150 kr for vand og strøm og 50 kr Per r.v til bortskaffelse af møddingen 1 gang årligt.

    Ren husleje er 1050 Per boks.


Kommentér på:
Jer der har opstaldning

Annonce